קריירה ולימודים

סקר: כשהבעל במילואים והאישה לא עובדת - הנתונים המדאיגים נחשפים

סקר חדש לקראת יום האישה: שליש מהנשים מדווחות על הרעה בהכנסתן ובמצבן התעסוקתי והנתונים מדאיגים ומציגים 52% מהמשתתפות ששיתפו כי למלחמה יש השפעה קשה יותר עליהן מאשר לתקופת הקורונה ו-33% דיווחו כי הכנסתן נפגעה
דוד זולדן | 
יום האישה הבינלאומי 2024 (צילום shutterstock)
מסקר שנערך בשבוע שעבר בנושא תעסוקת נשים בתקופה שלאחר 7 באוקטובר, עולים נתונים מדאיגים לגבי מצבן התעסוקתי של נשים בישראל בעקבות המלחמה. ביום שישי הקרוב יצוין בישראל ובעולם יום האישה הבינלאומי. בעקבות הנתונים המדאיגים, נדמה כי נדרשת התייחסות של הרשויות לסוגיה.
הסקר הוזמן על ידי עמותת נטע, הפועלת לסייע לנשים בעולם התעסוקה בקבלת החלטות ובעתות שינוי ומשבר, ונערך בידי מכון הסקרים "אי פאנל". הסקר כלל מדגם מייצג של אוכלוסיית הנשים היהודיות בישראל, והשתתפו בו 500 נשים מעל גיל 18.
15% מהמשיבות ציינו כי בן זוגן נמצא במילואים מאז המלחמה. 33% מהמשיבות דיווחו כי הכנסתן החודשית נפגעה בעקבות המלחמה, ורק כ־7% דיווחו על שינוי חיובי. 35% מהמשיבות העידו כי אירועי 7 באוקטובר השפיעו לרעה על התעסוקה שלהן, ו־52% מהמשיבות העידו כי בהיבט התעסוקתי, למלחמה הנוכחית יש השפעות קשות יותר מאשר לתקופת הקורונה. כמעט 10% מהמשיבות דיווחו כי לפני המלחמה הן עבדו וכעת הן לא עובדות. כ־24% העידו כי אירועי המלחמה גרמו להן לחשוב על שינוי תעסוקתי, ו־12% מהן שוקלות ברצינות שינוי כזה.
פרוץ המלחמה נשים רבות גיבו את בני זוגן במילואים. מהסקר עולות תוצאות המעידות על הידרדרות נוספת במצבן של הנשים בעולם התעסוקה. לקראת יום האישה עלינו לעסוק בסוגיית מצבן התעסוקתי של הנשים, לקרוא לממשלה ולמדינה להשקיע מאמצים ותקציבים למניעת הפגיעה במעמדן, לעודד נשים לחזור לשוק העבודה ולתת להן את הכלים והתנאים שיאפשרו זאת. בלי כל זאת אנו צופות פגיעה ארוכת טווח בנשים בשוק העבודה, בצמיחה ובכלכלה הישראלית, שנשים הן חלק בלתי נפרד מהצלחתה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה