קריירה ולימודים

מקומם: התלמידה הנכה לא מוזמנת למסיבת פורים: "שהילדים לא ייבהלו"

מעיין שחר בת ה-10 נפצעה באורח אנוש ונשארה סיעודית בעקבות תאונת אוטובוס שהסיע אותה ואת חבריה לכיתה לטיול במסגרת בית הספר. מאז מעיין מטופלת בבית וביקשה לבוא להשתתף במסיבת הפורים עם חבריה לכיתה, אך בית הספר סרב: "חשש שתעורר טראומה אצל ילדים"
מערכת ice |  1
תחפושות (צילום פלאש 90/ חן לאופולד)
מעיין שחר בת ה-10 נפצעה באורך קשה בשנה שעברה בתאונה בכביש 1, מאוטובוס שהסיע אותה ואת חבריה לכיתה לטיול במסגרת בית הספר. מאז התאונה מעיין נותרה סיעודית, מצבה השתפר קלות, היא עוברת שיקום יומיומי והמשיכה להיפגש עם חברים מבית הספר שבאו לבקר אותה בזמן הטיפולים בביתה. 
בעקבות מצבה שהשתפר מאז שנה שעברה, ביקשה מעיין להגיע לחגוג עם חבריה לכיתה את מסיבת הפורים הקרבה, בית הספר "בית אב''י" שבאבן יהודה בו היא למדה עד המקרה המצער לא הסכימו לשחר להגיע. מבית הספר נמסר על הסירוב לבקשתה כי הם חוששים כי מעיין תעורר טראומה בקרב הילדים שהיו מעורבים בתאונה שנה שעברה. 
בנוסף, ההורים פנו לפסיכיאטר בבקשה להוציא מכתב נגד הגעתה של שחר למסיבת הפורים, פעולה זו שכנעה את בית הספר ומשרד החינוך לתמוך בעמדת ההורים, כך נמסר על פי מתחת לרדאר. אמא של מעיין לא נשארה חייבת ומסרה: "בהתחלה מעיין הייתה מחוברת לצינורות וזה היה מפחיד, במשך כל השנה הזו מתוך התחשבות בתלמידים כדי שלא ייבהלו, לא הבאתי אותה לבית הספר". 
עוד הוסיפה אסתר שחר, אימא של מעיין: "מעיין היא מתוקה להפליא, היא מחייכת מלא וצוחקת מלא, אבל היא סיעודית בכל רמ''ח איבריה. כל בני כיתתה מודעים למצבה וכולם יודעים שקרה לה משהו חמור. אני רוצה לנרמל את זה שלא כולם בריאים". 
"זה בית ספר שיש בו שבוע נגישות ובסוף השבוע הזה אקח את מעיין ואני אלך איתה בגאווה", אמרה אסתר על האירוניה והמשיכה: "אני לא מתכוונת להחביא אותה. אם חס וחלילה ילד חולה סרטן והוא קירח, המחלה שלו מפחידה, הוא לא יכול להיכנס לבית הספר? ואם יש מישהו קטוע רגליים, הוא לא יכול להיכנס גם הוא לבית הספר? זו ילדה שקרה לה נזק בגלל בית הספר". 
על הילדים שלא רוצים שמעיין תגיע למסיבת הפורים, אסתר הגיבה: "אם לכמה ילדים יש בעיה, שילכו לטיפול או שלא יגיעו באותו יום. היא האחרונה שתפחיד. מה זה לא להכניס את הילדה שלי לבית הספר? איפה משרד החינוך ואיך הם קוראים לעצמם חינוך? למה הם גורמים לי להסתיר את הילדה שלי? אולי יוציאו לי הוראה לא ללכת איתה ברחוב כדי שילדים לא ייבהלו". 
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "מדובר במקרה מורכב מאוד, והמשרד שותף לכאבם של כלל המעורבים בתאונה. יצוין כי תלמידי הכיתה שהיו מעורבת בתאונה מקבלים ליווי ייעוצי ורגשי. נוכח חשש ממשי למצבם הרפואי הפוסט טראומטי של יתר התלמידים שהיו מעורבים בתאונה, המגובה בחוות דעת מקצועיות שהגישו הורי התלמידים. בקשת האם, שנבחנה בידי כלל גורמי המקצוע הרלוונטיים, נדחתה. בית הספר ימשיך ללוות טיפולית ורגשית את אחותה הצעירה של התלמידה, הלומדת בבית הספר, ולהעניק לה את כל הנדרש".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נכות
    סלבי 03/2024/18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אתם לא מתבישים הורים לילדים "בריאים " לא לשתף ילדה נכה לאן הגענו ? בושה גם לבית הספר ומנהלת
    סגור