קריירה ולימודים

משרד התחבורה תחת התקפה: זה מה שפוגע בתחרות

אוריאל לין בביקורת חריפה על החלטות משרד התחבורה בכל הנוגע לנמלי הים: "ההחלטות כולן נגועות בשימוש פסול ואומלל בכוח השררה במקום תחרות אמת בין נמלי הים כולם, מתערבים בניהול ופוגעים בתחרות"
מערכת ice | 
מוניות (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר,  אמר היום כי קשה מאוד להבין את אופי ותוכן ההחלטות של משרד התחבורה בכל הנוגע לנמלי הים.  ההחלטות כולן נגועות בשימוש פסול ואומלל בכוח השררה, שגיאות יסוד בתפיסת העבודה ולאמיתו של דבר השבת ישראל אחורה כמה שנים מתוך פגיעה חמורה ביסוד התחרות.
משרד התחבורה במקום לעודד תחרות מלאה ואמיתית בין כל נמלי הים, מנסה למשטר את נמלי הים, ולקבל החלטות חסרות ערך: כמה מנופים יוצבו ברציפים ואיזה סוגי מטענים מותר יהיה  לפרוק או לטעון באותם רציפים או באותם נמלי הים.  זוהי שגיאה חמורה, הנוגדת את חזון נמלי הים של ישראל, בו הוחל לפני 20 שנה בהובלת שר האוצר אז וראש הממשלה כיום, בנימין נתניהו. 
 
משרד התחבורה, בכך שהוא רוצה להעניק שימוש מונופולי באשר לפריקה וטעינה של סוגי מטענים, פוגע אנושות בתחרות ויוצר מצב שהוא משריין את היעדר היעילות של נמל אשדוד על חשבון הציבור הרחב. אסור ליעד סוג מטענים מוגדר לנמל איזה שהוא במעמד מונופולי.
מה שצריך היום באמת לעשות, כדי להשלים את מתווה נמלי הים של ישראל, זה לקבוע פתיחה של שימוש חופשי ברציפים הקיימים ללא חלוקה בנמלי הים ולאפשר לכל נמל להחליט כמה מנופים הוא רוצה להציב ובאיזה סוגי מטענים הוא רוצה להתמחות. בשפה פשוטה: לא ניסיון לנהל את הנמל על ידי משרד התחבורה. לתת חופש פעולה מוחלט לכל נמל ים באשר למספר מנופים, סוגי מנופים וסוג מטענים.  כל נמל ים יחליט מה טוב לו.
יש להשתומם מאוד על תגובות משרד התחבורה על פיהם הוא בודק את ההיבטים השונים של הנושא, גם בראייה משפטית וגם בראייה אופרטיבית, מול כל הגורמים הרלבנטיים. לאמיתו של דבר, הבקשות של נמלי הים החדשים לשימוש ברציפים הוגשו כבר לפני למעלה משנה.  היו דיונים בוועדת הכלכלה בכנסת גם כן לפני למעלה משנה. עצם הפיגור הממושך מעיד על התנהלות לא תקנית של משרד התחבורה.     
יש כמובן להשתומם שראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהיה מי שהחל את הטיפול היסודי בנמלי הים "הכל עובר דרך הנמלים", אדיש למתרחש כיום ואין הוא מתערב על מנת להשלים את המהלך בו הוא התחיל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה