קריירה ולימודים
משרד הכלכלה יוצא למסע לאומי לגיוס עובדים בתעשייה | כל הפרטים
משרד הכלכלה והתעשייה והתאחדות התעשיינים משיקים קמפיין לאומי לגיוס עובדים צעירים לתעשייה, ומציג את הענף כיציב, מתקדם, טכנולוגי ומוביל בחדשנות עם אפשרויות קריירה משמעותיות - על מנת לחזק את הענף עם כוח אדם איכותי
משרד הכלכלה והתעשייה והתאחדות התעשיינים בישראל משיקים קמפיין לאומי חדש לגיוס עובדים ועובדות לתעשייה הישראלית, במטרה להתמודד עם אחד האתגרים המרכזיים של המשק: מחסור בכוח אדם איכותי בענף. הקמפיין מציג את התעשייה כענף מתקדם, יציב ומוביל בחדשנות, ומזמין את הדור הצעיר להצטרף לעשרות אלפי המשרות הפתוחות ולהיות חלק ממנוע הצמיחה של הכלכלה הישראלית.
שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת, ציין כי התעשייה היא העוגן של הכלכלה, ומדגיש שהענף מציע חדשנות, פריון גבוה, הכנסות מהייצור והיצוא וכן הזדמנויות קידום ותנאים מעולים. לדבריו, התעשייה של היום שונה מהעבר – היא טכנולוגית, מתקדמת ומספקת יציבות מקצועית, ולכן היא מזמינה צעירים להצטרף ולתרום לחוסן הלאומי.
נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, הוסיף כי הקמפיין נועד להראות את הפנים האמיתיות של התעשייה – אנשים היוצרים ומובילים חדשנות שמושפעת מחיי היום יום של כל אזרח בישראל. הוא הדגיש את החשיבות של חיזוק הייצור המקומי והבאת דור חדש של עובדים שיראו בתעשייה בית מקצועי משמעותי.
התעשייה מהווה בסיס איתן לכלכלה הישראלית: היא מספקת את אחד ממקורות ההכנסה המשמעותיים של המדינה ממסים ישירים ועקיפים, מעסיקה כחצי מיליון עובדים ואחראית ליותר מ-90% מיצוא הסחורות של ישראל. הענף מספק פריון גבוה, צמיחה, חדשנות ומוביל טכנולוגיות שישראל מזוהה איתן בזירה הבינלאומית. השכר הממוצע בתעשייה עומד על כ-20,000 שקלים - גבוה בכ-40% מהשכר הממוצע במשק.
לצד זאת, התעשייה מתמודדת עם מחסור של כ-15,000 עובדים במקצועות שונים - מעובדי ייצור ועד מהנדסים, הנדסאים, טכנאים, מפעילי מכונות מתקדמות, אנשי לוגיסטיקה ובקרה ומעצבים תעשייתיים. הקמפיין החדש מציע חשיפה לקהלים צעירים ומציג את התעשייה כבית למקצועות העתיד, כולל עבודה עם רובוטיקה, בינה מלאכותית, קווי ייצור חכמים וניהול מערכות מתקדמות.
בנוסף, הקמפיין מציג עובדים אמיתיים - צעירים ותיקים, אנשי מקצוע ומומחים - המספרים על חוויית העבודה בתעשייה, תחושת השליחות, היציבות והשכר התחרותי שמציע הענף. מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, מוטי גמיש, הוסיף כי המחסור בכוח אדם מעכב צמיחה, פוגע בפריון ומקטין את יכולת התחרות של ישראל בעולם, והדגיש כי המשרות בתעשייה היום הן מקצועות איכותיים עם אופק מקצועי אמיתי והשפעה משמעותית על כלכלת המדינה.
עוד ב-
הקמפיין נועד להראות לדור הצעיר שהתעשייה היא לא רק "עבודה", אלא קריירה עם משמעות, ומשרד הכלכלה מתכנן להמשיך להשקיע בחיזוק הענף ובמשיכת כוח אדם איכותי שיאפשר לה להמשיך לצמוח ולשמור על הובלתה של ישראל בטכנולוגיה ובחדשנות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



