קריירה ולימודים

עובדי "בזן" יוצאים למאבק: "לא נסכים לסגירת בתי הזיקוק"

עובדי בזן מגיבים להמלצות ועדת המנכ"לים לפיתוח וקידום מפרץ חיפה ועמדת אגף התקציבים  לסגור את מפעלי בזן דבר שיגרום לפיטורים של עובדים רבים: "הוועדה חטאה ולא עסקה כלל ביעד מרכזי שהחלטת הממשלה קבעה" 
אביחי דלאל |  11
משה קפלינסקי מנכ''ל בזן בוועדה לעתיד מפרץ חיפה (צילום קבוצת בזן)
ועד עובדי בזן הוציא היום (ראשון) תגובה חריפה להמלצות ועדת המנכ"לים לפיתוח וקידום מפרץ חיפה ועמדת אגף התקציבים שצורפה לידו, לסגור את המפעלים, דבר שישפיע על עתידם של 1,400 העובדים בבתי הזיקוק ועוד עשרות אלפי עובדים. הוועד פנה במכתב להמועצה הלאומית לכלכלה וחברי וועדת המנכ"לים הבין משרדית לפיתוח וקידום מפרץ חיפה.
במכתב שיצא היום מהוועד נכתב: "החלטת ממשלה 472 קובעת בין יתר יעדי הוועדה את היעד הבא: 'צרכי תעסוקה קיימים ועתידיים במטרופולין חיפה'. דו"ח הוועדה שהתפרסם לאחרונה, הנפרס על פני 82 עמודים, אינו עסק ולו בשורה אחת במתן מענה ואופק תעסוקתי ל-1,400 עובדי בתי הזיקוק ולעוד עשרות אלפי עובדים מסורים שעובדים סביב השעון בכל ימות השנה, למען תושבי מדינת ישראל ומתפרנסים באופן עקיף מהתעשייה".
העובדים מאיימים לא ליישם את המלצות הוועדה בטענה כי לא שותפו בהליך קבלת ההחלטות: "הוועדה איננה שיתפה את וועד העובדים בתהליך קבלת ההחלטות שלה, לכן אנו לא נסכים ולא נקבל כל החלטה שלה המשפיעה ישירות על עתידם של עשרות אלפי עובדי בתי הזיקוק והמפעלים הפטרוכימיים במפרץ חיפה. עולה מטיוטת דו״ח הוועדה כי זכויות עובדים הינן למרמס. הדו"ח לא עסק בניתוח הפריון התעסוקתי של בז״ן, בניתוח משרות, בשכר האיכותי בשל מקצועות מתקדמים , בגיוון התעסוקתי ובכיו״ב. הוועדה חטאה ולא עסקה כלל ביעד מרכזי שהחלטת ממשלה 472 קבעה לה באופן חד וברור שהינו צרכי תעסוקה קיימים".
בטענות נוספות עובדי בזן המשיכו לתקוף את המלצות הוועדה: "בסוגיות תכנון, חזון, בעתיד עם הנחות עבודה רעועות היטבתם לעסוק ולהרחיב, אך לא ראיתם לנכון לשקוד, לעבוד ולהציג מצב תעסוקתי קיים באופן מורחב, בניתוח משמעויות ובהצגת פתרונות מעמיקים לעובדים בתעשייה, ממש כפי שהיטבתם לתאר בסוגיות רבות אחרות. העובדה כי 'צוות הכלכלה והתעסוקה' לא עסק כל בצרכי התעסוקה הקיימים למרות שזו הגדרת העבודה של הממשלה אל הוועדה, הינה התעלמות מהותית ויסודית מהגדרת ייסוד של הממשלה".
"מתקיים מצב חמור של 'עיצוב' מציאות - הוועדה מציגה (חלק מהגורמים החברים בה) ביודעין לוח גאנט שאינו ישים בעליל ואשר אפילו אינו תואם ללוח זמנים של תכנון, ביצוע ושיווק של שכונת מגורים ממוצעת בישראל" נכתב ועובדי בזן הוסיפו "קל וחומר לוח הגאנט המובא בטיוטת ההמלצות, אינו תואם לפינוי התעשייה במפרץ חיפה והקמת חלופות לקיום משק האנרגיה בישראל. בחרתם לגבש ולהציג לוח גאנט כדי לייצר מציאות כלכלית מורכבת לבז"ן ואנו העובדים הנפגעים המיידים והישירים מכך". 
העובדים המשיכו במתקפה: "מי אשר נחוש לפגוע בבז״ן ובעובדיה, ניצל את תפקידו וגישתו למידע פנימי, כדי לעסוק בדברור תקשורתי פוגעני במשך כל תקופת פעילות הוועדה, תוך הדלפה מגמתית של מידע פנימי, מתוך מטרה ברורה שהינה להשפיע באופן מלאכותי על משק האנרגיה ועל בז״ן בפרט. אותם גורמים החברים בוועדה יודעים כי המציאות המשקית לא תואמת את תפישותיהם, ולכן לאורך כל הדרך חלק מחברי הוועדה פועלים בדרך של יצירת חוסר וודאות והתוויית סכנות לתעשייה ולבז״ן ביתר שאת, זאת על מנת להשיג את יעד הזמנים של חלק מחברי הוועדה. פגיעתכם בתעשייה ועיצוב מציאות מלאכותית כדי שזו תתאים להנחות ייסוד הלא מבוססות של חלק מחברי הוועידה הינה פגיעה ישירה בעובדים".
לאחר מכן, עובדי בזן הסבירו כי הדו"ח של אגף התקציבים המוצמד להחלטות הוועדה מה-28 באפריל ומקווים שיקבל משמעות מהותית: "נפנה את תשומת הלב לכך ש-3 משרדים מהותיים לתהליך שהינם משרדי האוצר, האנרגיה והכלכלה הפיצו מצגת אשר שוללת באופן מהותי את התוכנית המוצעת ע"י המועצה הלאומית לכלכלה ומביאה חלופות שונות לדיון. העובדה של-3 משרדי הליבה מצטרפת רשות מקרקעי ישראל עם עמדות ברורות ומנומקות, מחייבת את המועצה הלאומית לכלכלה לכלול בדו"ח הסופי שלה את כלל העמדות הללו באופן מלא, בבולטות ובהירות".
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    עובדי בזן
    אבי 05/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    באמת חוצפה שלא שאלו אותם, איזו ממשלה זו, העובדים הם שצריכים לתת את האישור על הסגירה, לא שום ועדה או משרד ממשלתי.
    סגור
  • 6.
    סרטן
    צחי 05/2021/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יכול להבין אותם אבל ...הגיע הזמן להעביר את המפעלים רק הרס ומחלות הפגיעה בתושבים בהרבה יותר קשה
    סגור
  • 5.
    זיהום
    עומרי 05/2021/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם הייתם שומרים ומקפידים למנוע זיהום אוויר ואת כל שאר הבעיות שהתעשייה גורמת לא היו כל כך לחוצים לסגור את המפעל, תתחילו לטפל במפגעים שאתה גורמים ואולי אז מישהו ישנה את דעתו בקשר אליכם אבל כל עוד שומעים כל הזמן על תקלות, חריגות בפליטות מזהמים ועוד בעיות תהיו בטוחים שרק ירצו עוד יותר שיעיפו את המפעל שלכם מחיפה
    סגור
  • 4.
    בזן
    אור 05/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין שהם לא פוחדים מהסרטן ???
    סגור
  • 3.
    לא יאמן.... יוצאים למאבק ואנחנו בינציים מקבלים סרטן
    תושב חיפה 05/2021/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמה סתום אפשר להיות?!
    סגור
  • טען עוד
  • 2.
    בזן זה פשע
    אוטו פון שניצל 05/2021/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איזה מפלצת צריך להיות כדי להיאבק נגד סגירה של מפעל כזה! וואו!
    סגור
  • 1.
    מי צריך את בזן
    אלי 05/2021/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גם ככה, כל הרכבים יהיו חשמליים וכל המטוסים על מימן
    סגור
  • אתה לא אשם
    לולה 05/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה פשוט בכיין נטול השכלה בסיסית לך תלמד קצת מה קורה באנרגיה בעולם ובמשק האנרגיה בישראל ואז תגיב.מטוסים טסים על מימן חחחח
    סגור
  • מאזדה
    אני צריך 05/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חייב כל כמה ימים דלק
    סגור
  • כולם צריכים
    יאיר 05/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם לא תיהיה תחרות על מחירי זיקוק. יעלו לכולם את מחירי הבנזין והסולר.גם אחוז האבטלה יעלה
    סגור
  • התחרות היא לא בין בתי הזיקוק בארץ
    אחד שיודע 05/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלא בין בתי הזיקוק בכל אגן הים התיכון. הסיבה היא פשוטה מאוד - כבר היום עשרות אחוזים מהבנזין בארץ נרכש מחו"ל ישירות ע"י חברות הדלק ובתי הזיקוק חייבים להתחרות בהם.
    סגור