קריירה ולימודים

הסתדרות המורים בפנייה לבית הדין לעבודה: צרפו 12 אלף מורים לקרנות השתלמות

דו"ח מבקר המדינה קבע ב־2013 שהמדינה מפרה את חובתה במאות מיליוני שקלים כשאינה מצרפת מורים. ההסדר מאפשר להם לצאת לשנת שבתון לצורכי לימודים אחת לשבע שנים
מערכת ice | 
יפה בן דוד הסתדרות המורים (צילום מארק ישראל סלם פול)
הסתדרות המורים פנתה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בדרישה לחייב את החשב הכללי באוצר ואת משרד החינוך לצרף 12 אלף מורים לקרנות השתלמות ולממש את הקביעה של מבקר המדינה קבע מלפני כשמונה שנים.
כל מורה עם תחילת עבודתו מופנה לבנק כדי לבחור קרן ולמלא את טופסי ההצטרפות. אלא שמי שאינו עושה זאת נופל בין הכיסאות והמדינה אינה חוסכת עבורו. דו"ח מבקר המדינה קבע כי משרד החינוך לא מפריש לכ־10% מהמורים תשלומים לקרנות השתלמות וכי מדובר בפגיעה מתמשכת בזכויות העובדים.
 על פי הערכת הסתדרות המורים, יש היום כ־12 אלף מורים שהמדינה אינה חוסכת עבורם ובהסתדרות  סבורים שיש למדינה חובה לצרף את המורים לקרן ברירת מחדל כפי שנהוג לגבי עובדי מדינה. עד כה אי ההפרשות הצטברו לסכום של מאות מיליוני שקלים. הבקשה שהוגשה לבית הדין לעבודה באמצעות עורכי הדין אסף ברנזון, מיכל פרידמן ואתי מימרן, מבקשת להורות על צירופם של המורים האלה וגם להורות שהמדינה תשלם עבורם את ההפקדות המגיעות להם מתחילת עבודתם כולל התשואות שהיו מקבלים ולגבי מורים שכבר צורפו אבל באיחור, היא מבקש להשלים להם את התשלומים החסרים.
למורים בישראל יש הסדר קרן השתלמות ייחודי שבו, בניגוד לרוב העובדים במשק, הקרן באמת מיועדת להשתלמות ולא לחיסכון. ההסדר מאפשר להם לצאת לשנת שבתון לצורכי לימודים אחת לשבע שנים.
מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד אמרה כי "המדינה שוב ניסתה לחסוך כסף על גבם של עובדי ההוראה, תוך התעלמות מדו"ח מבקר המדינה". לדברי בן דוד, "לאחר שפניתי למשרד החינוך הבנתי שאין שום רצון מצד המדינה לתקן את דרכיה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה