קריירה ולימודים

מסי מחמיר את המשבר הכלכלי בברצלונה: כמה ירוויח בפאריס?

השחקן הטוב בעולם חתם בהעברה חופשית בפאריס סן ז'רמן בתמורה ל-35 מיליון אירו בעונה, ברצלונה תפסיד כ-137 מיליון אירו למרות שהשחרור שלו. האם הסגל של פאריס הוא כעת היקר בעולם? כל המספרים מאחורי ההעברה של הקיץ בעולם הכדורגל
עידן קוקה | 
ליאונל מסי (צילום אינסטגרם ליאונל מסי)
אחרי ההודעה ביום חמישי האחרון של ברצלונה על כך שגדול שחקניה בכל הזמנים ואחד מגדולי שחקני הכדורגל מאז ומעולם, ליאונל מסי, עוזב אותה, החלו שמועות רבות לאן יעבור השחקן.
למרות ספקולציות ושמועות רבות על הצעות מצ'לסי וגם מאתלטיקו מדריד בסופו של דבר מסי הגיע לפרויקט המסקרן של הקטארים בפאריס ויצטרף למועדון מעיר הבירה הצרפתית בחוזה לשנתיים. מסי יצטרף לחברו לשעבר מברצלונה, ניימאר, איתו זכה בפעם האחרונה בליגת האלופות בשנת 2015, ולכוכב נבחרת צרפת קיליאן אמבפה שנחשב כבר היום לאחד מכדורגלני העל בעולם וכזה שצפוי יחד עם מספר כוכבים צעירים נוספים להיכנס לנעליהם של מסי עצמו ושל כריסטיאנו רונלדו ככוכבים הגדולים בעולם הכדורגל.
על פי החוזה של מסי בפאריס הוא ירוויח כ-35 מיליון אירו נטו לעונה כשלפריסאים זה יעלה כ-63 מיליון אירו לעונה עקב דרגת המס הגבוהה בצרפת שעומדת כל 45%. לקבוצה הצרפתית שווה להשקיע את הסכומים והיא צפויה להרוויח הרבה יותר מהעסקה בגין הצירוף של המותג "מסי" אליה אם מתחשבים בסכומים שברצלונה, קבוצתו הקודמת של הכוכב הארגנטיני, צפויה להפסיד בגין עזיבתו.
כאמור, ההפסד של ברצלונה אחרי עזיבתו של ליאו מסי לא יהיה רק מקצועי, אלא גם כבד כלכלית. באירופה ניסו לנתח עד כמה זה יבוא לידי ביטוי במספרים, ולפי ההשערות מדובר בהפסד של לא פחות מ-137 מיליון אירו של המותג ברצלונה. הסכום המדובר מורכב בעיקר מפרסומות שזוהו עם מסי וברצלונה עצמה, עליהן תפסיד הקבוצה 77 מיליון אירו, כאשר בנוסף ממכירת חולצות ומרצ’נדייז נוספים של הפרעוש, יפסידו הקטלונים לפי ההשערות כ-43 מיליון אירו. גם ההכנסות מכל משחק צפויות לרדת, בכ-17 מיליון אירו. את כל אלו צפויה כעת להרוויח פאריס סן ז'רמן כשאין ספק שיעד טיולי הבר מצוות המרכזי של ישראל יעבור כעת לצרפת מברצלונה.
מסי למעשה חתם לשנתיים בקבוצה הצרפתית וכעת לפאריס יש בסגל שלושה מחמשת השחקנים שעל פי טרנספר מרקט נחשבים ליקרים בעולם. קיליאן אמבפה הגיע לפאריס לפני שלוש שנים תמורת השאלה של 40 מיליון אירו ועוד 130 מיליון אירו ששולמו לאחר מכן למונאקו והוא צפוי להיות חופשי בסוף הקיץ הבאה ולכן נשאלת השאלה האם פאריס תמכור אותו בינואר כדי לא להפסיד עליו.
ניימאר שהגיע בקיץ 2017 תמורת 222 מיליון אירו ושווה כיום מעט פחות עקב לא מעט פציעות והתנהגות בעייתית לאורך השנים ואי השגת התואר שלשמו הוא הובא, זכייה בליגת האלופות. כעת מסי מגיע בהעברה חופשית אמנם אך השחקן עצמו למרות גילו (34) הוא בשווי של יותר מ-250 מיליון אירו ולכן אם נניח פאריס תפשוט רגל, מה שלא נראה באופק, ותצטרך להציל את עצמה כלכלית, מכירה של מסי תהיה אפשרות נאה לסגור את החובות.
בסה"כ השלישייה שווה יותר מחצי מיליארד אירו, כשאל מסי שהגיע כאמור בהעברה חופשית, הצטרפו גם בלם נבחרת ספרד סרחיו ראמוס, שוער נבחרת איטליה ומצטיין היורו האחרון ג'יאנלואיג'י דונארומה וקשר נבחרת הולנד, ג'ורג'יניו ויינאלדם בהעברות חופשיות. השחקנים הללו שווים ביחד קצת יותר מ-100 מיליון אירו שנחסכו כאמור לראשי הקבוצה הצרפתית אך הצטרפותם לסגל שכולל כבר לא מעט שחקנים שהם בין היקרים בעולם, ממצב את פאריס כקבוצה היקרה ביותר בעולם מבחינת חומר השחקנים. ביחד עם הרווחים העצומים שיגיעו לקבוצה עקב ההזדהות שלה כעת עם המותג מסי אין ספק כי גם מבחינה כלכלית הקבוצה עשתה את עסקת חייה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה