קריירה ולימודים

דרמה בכדורגל: מסי עזב את ברצלונה כמה הוא שווה?

ברצלונה הודיעה בצעד דרמטי היום כי ליאו מסי, אחד מגדולי שחקני הדור האחרון ומי שבעיני רבים נחשב לשחקן הכדורגל הגדול אי פעם - עוזב את המועדון. כמה הוא שווה? והאם גם בשווי הכספי עקף את יריבו הפורטוגלי?
עידן קוקה |  5
ליאונל מסי (צילום יחצ)
דרמת ענק בכדורגל העולמי. לאחר שזכה בקופה אמריקה בברזיל, ליונל מסי, השחקן שנחשב בעיני רבים לגדול שחקני תבל וחגג רק לפני כחודש 34, עזב היום (חמישי) באופן רשמי את הקבוצה בה הפך לסמל וכיכב במדיה, ברצלונה.
השחקן הארגנטיני שכיכב גם בטורניר הקופה אמריקה וזכה בתואר ראשון במדי נבחרתו, ארגנטינה, לא רק נחשב לגדול מכולם במגרש אלא גם נחשב לאחד מהספורטאים הכי מרוויחים בעולם ושווה כיום כ-600 מיליון דולר. רק בשנה האחרונה סיים במקום השני ברשימת 'פורבס' של הספורטאים שהרוויחו הכי הרבה בשנת 2020 עם 176 מיליון דולר.
בשלוש השנים האחרונות, הרוויח בכל שנה שכר שנתי של 168 מיליון יורו ונחשב לשחקן הכדורגל המרוויח בעולם. בנוסף השחקן מרוויח כל שנה כ-40 מיליון יורו כתוצאה מחוזי פרסום ושיתופי פעולה, מה שאומר שהשחקן מרוויח כ-200 מיליון יורו בשנה. 
עם סיום החוזה הנוכחי שלו בברצלונה, מסי יכול לחתום היכן שירצה ואין ספק שיזכה לסכומים גבוהים בדיוק כמו החוזה האחרון שלו למרות תקופת הקורונה. גם אם מסי היה נשאר זה לא ישפיע עליו באופן כל כך קשה כלכלית והוא צפוי עד סוף הקריירה להגיע לשווי של  - 1.5 מיליארד דולר
מסי כאמור מרוויח כ-40 מיליון דולר נוספים מדי שנה מחוזי פרסום ושיתופי פעולה. בין היתר הוא מחזיק בחוזה אימוץ לכל החיים עם אדידס. הוא חתם בחברה בשנת 2006 כשרק החל את הקריירה, ומאז הפך למותג המזוהה ביותר עם החברה. מלבד זאת, מסי הוצג על שערי משחקי הווידאו Pro Evolution Soccer 2009 ו- Pro Evolution Soccer 2011 מה שהכניס לו לא מעט כסף.
מסי שנולד ברוסאריו, ארגנטינה, ב- 24 ביוני 1987 לחורחה וסיליה, אובחן בגיל 10 עם חוסר בהורמון גדילה. הוא הגיע לברצלונה בגיל 13 לאחר שאביו כבר לא יכול היה להרשות לעצמו טיפול רפואי בשבילו. הוא אותר בידי מנהלי ברצלונה בשנת 2000 כשהיה בן 13, והם הציעו למשפחתו שבתמורה למעבר לספרד המועדון ימממן הטיפולים עבור מי שיהפוך בעתיד לשחקן הגדול ביותר של הקבוצה מאז ומעולם.
בגיל 17, ערך מסי את הופעת הבכורה שלו בליגה והפך לאיש השלישי הצעיר ביותר אי פעם ששיחק בברצלונה. באותה תקופה הוא היה גם השחקן הצעיר ביותר אי פעם שכבש עבור ברצלונה. בשנת 2009, בגיל 22, זכה בפעם הראשונה בתואר הכדורגלן הטוב בעולם והמשיך לרצף של ארבע זכיות רצופות בתואר.  בשנת 2012 הוא קבע את שיא הליגה הספרדית למספר השערים ששחקן כובש בעונה אחת (50) ואת שיא השערים לשחקן בשנה קלנדרית אחת בכל העולם (73). עד כה הוא זכה ב-35 תארים קבוצתיים עם ברצלונה אך לא זכה באף תואר במדי נבחרתו ארגנטינה.
כוכב ברצלונה ייסד את קרן ליאו מסי בשנת 2007, המסייעת להזדמנויות טובות יותר לילדים מוחלשים בנושא חינוך ובריאות. הקרן שלו, בעזרת חברת הרבלייף, מסייעת בתשלום עבור טיפול רפואי, הסעה והחלמה לילדים המאובחנים עם בעיות רפואיות גדולות. מסי הוא גם שגריר רצון טוב של יוניסף (קרן החירום הבינלאומית של האומות המאוחדות לילדים) מאז מרץ 2010. בנוסף הוא עושה לא מעט פעול,ות גיוס כספים פרטניות. מסי אף תרם מיליון דולר כדי לסייע במאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. בתקופת השיא של התפשטות נגיף הקורונה בעולם, מרץ 2020, הוא וחבריו לברצלונה הפחיתו 70% בשכרם כדי ששכר שאר עובדי המועדון לא יפגע במהלך תקופת החירום.
וכמה שווה יריבו רונאלדו? כוכב העל הפורטוגלי עם שווי של 500 מיליון דולר. כריסטיאנו הוא אחד מהספורטאים המרוויחים ביותר על פני כדור הארץ. בשנה מסוימת הוא מרוויח בקלות 100-150 מיליון דולר שמגיעים ממשכורת וחוזי פרסום. בשנת 2020 הוא הרוויח כ-120 מיליון דולר, 70 מיליון  משכר ו-50 מיליון משיתופי פעולה כמו אלו שיש לו עם נייקי, שמפו קליר והרבלייף. עד תום הקריירה שלו, השחקן צפוי להגיע לרווח של יותר ממיליארד דולר ממשכורות ושיתופי פעולה.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תעשה שיעורי בית
    ירמיהו 08/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם מרויח כל שנה 200 מליון יורו איך השווי הנקי הוא רק 600 מליון דולר??
    סגור
  • 1.
    לא זכה בתואר עם הנבחרת
    שמעון 06/2021/24
    הגב לתגובה זו
    4 4
    יש דברים שמארדומה עושה שמסי לעולם לא יעשה, להבקיע מחצי מגרש, מהקרן מסםרת ועוד
    סגור
  • מסי
    ניגר 12/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטוח?
    סגור
  • חוסר מזל
    simon 06/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אתה צודק עם עובדות לא מתווכחים אבל בכל זאת מגיע לו קרדית על המונדיאל בברזיל הביא אותה לגמר והפסיד לקראת הסיום משער חובה אחד בגמר ההוא גרמניה וארגנטינה שיחקו ברמה שווה ובסוף מסי הפסיד ע ל חודו של שער
    סגור
  • אז
    יעקוב 06/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אז
    סגור