מדדים ומחקרים

הספורט מושבת? זה הספורטאי המרוויח בעולם בשנת הקורונה

אחרי שנת הקורונה מגזין פורבס דירג כבכל שנה את עשרת הספורטאים המרוויחים לשנת 2020. קונור מקגרגור מוביל, מסי ורונלדו אחריו. העשירייה הראשונה הרוויחה השנה 28 אחוז יותר לעומת הרווחים של עשרת הספורטאים בשנה שעברה

מערכת ice | 
ליאונל מסי וברצלונה (צילום רדאד ג'בארה, ONE)
במשך רוב שנת 2020, הספורטאים המובילים בעולם הושבתו, עבדו תמורת שכר מופחת ושיחקו מול מושבים ריקים או מופרדים בבועות תחרותיות שנועדו לסכל מגיפה שחירבה מיליארדי דולרים מהספורט המקצועי.
עם זאת, מהצד הטוב יותר הדברים לא יכולים להיות טובים יותר - לפחות בכל הנוגע למימון שלהם. מגזין פורבס פרסם היום את עשרת הספורטאים בעלי השכר הגבוה ביותר בעולם לשנת 2020. הספורטאים הרוויחו רווח כולל לפני מס של 1.05 מיליארד דולר בשנה האחרונה, עלייה של 28% יותר מאשר המרוויחים ביותר בשנה שעברה. 
לוחם הUFC קונור מקגרגור תפס השנה את המקום הראשון עם סך של 180 מיליון דולר במהלך 12 החודשים האחרונים. הרבה מכך נובע מהמכירה של חלק גדול ממותג הוויסקי שלו לקבוצת מותגי האלכוהול Proximo Spirits תמורת 150 מיליון דולר. זו הפעם הראשונה של הלוחם בן ה-32 במקום הראשון בטבלה והופעתו השנייה בעשירייה הראשונה אחרי שבשנת 2018 דורג  רביעי עם 99 מיליון דולר. 
שלושת הספורטאים אחריו ברשימה סיימו  גם הם את השנה עם סך של יותר מ- 100 מיליון דולר. את המקומות השני והשלישי תופסים ליונל מסי וכריסטיאנו רונאלדו. מסי, שבשנה האחרונה התרחשה דרמה סביב עזיבה אפשרית שלו את ברצלונה עקב מצבה הכלכלי קבע שיא לכדורגלנים עם סך של 130 מיליון דולר. רונאלדו סיים את השנה קצת מאחוריו עם 120 מיליון. הקווטרבק של הדאלאס קאובויס דאק פרסקוט סיים במקום הרביעי  עם סך של 107.5 מיליון דולר וסגר את רשימת הספורטאים שהרווויחו מעל 100 מיליון דולר השנה.  
מי שנמצא במקום החמישי הוא לברון ג'יימס. כוכב לוס אנג'לס לייקרס הרוויח 96.5 מיליון דולר, מספר שיא לשחקני NBA. אחריו ניימאר הברזילאי שמבין כל העשירייה נתח ההכנסות שלו משכר הוא הגבוה ביותר עם 76 מיליון דולר מתוך 95 שעשה סך הכל. מיד אחריו נמצא הטינסאי רוג'ר פדרר שהרוויח כ-90 מיליון דולר. פדרר בניגוד לניימאר הרוויח 97 אחוז משכרו בעיקר מפרסומות ושיתופי פעולה מחוץ למגרש היות והשנה  כמעט ולא שיחק השנה. 
העשירייה הראשונה זכתה השנה גם בסכום של כ-512 מיליון דולר מחוץ למגרש (ספונסרים, פרסומות, שת"פים עסקיים וגם עסקים אישיים) ושברה את השיא הקודם  שעמד על 407.5 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה