קריירה ולימודים

בנק לאומי בפאניקה מנטישות הבכירים? יו"ר הדירקטוריון חויב להתערב

מכתב מאת יו"ר הוועד הארצי המשותף ויהודית לסרי יו"ר ועד המנהלים לסאמר חאג' יחיא דורש: "התערבותך המיידית בעצירת גל נטישת בכירי לאומי, זהו איננו מצב תקין המעיד על קיום ממשל תאגידי יציב"
כפיר אדר |  1
בנק לאומי (צילום Magma Images)
סאמר חאג' יחיא יו"ר דירקטוריון בנק לאומי קיבל היום (חמישי) מכתב מרון לוי, יו"ר הוועד הארצי המשותף ויהודית לסרי יו"ר ועד המנהלים, עם העתק למנכ"ל לאומי חנן פרידמן, ובו נכתבה הדרישה: "התערבותך המיידית בעצירת גל נטישת בכירי לאומי".
במכתב נכתב: "בתקופה האחרונה, אנו עדים ליותר ויותר פרסומים בתקשורת לפיהם צמרת לאומי ננטשת זה אחר זה ע"י בכיריה. במרבית המקרים, הבכירים נטשו את תפקידי המפתח (מנכ"לים, מנהלי חטיבות וראשי אגפים) כחודשים ספורים בלבד לאחר מינוים לתפקיד. נטישות אלה הקנו לצמרת לאומי שם של "תחנת מעבר" לתאגידים מתחרים אחרים – זהו איננו מצב תקין המעיד על קיום ממשל תאגידי יציב".
"נושאי משרה בכירה הנוטשים לטובת תאגידים מתחרים מפרים את חובת האמון ותום הלב שחב נושא המשרה. הם מסכנים את הסודות המסחריים שפותחו בלאומי במהלך השנים, ובראש הראשונה – פוגעים בטיב השירות הלקוחות ויוצרים מסכת של אי-ודאות בנוגע להנהלת לאומי. דוגמא מובהקת לכך ניתן למצוא רק בשבוע האחרון. ידיעות בתקשורת חשפו כי בעל השליטה בחברת הביטוח מגדל שלמה אליהו, מעוניין למנות את מנהל החטיבה העסקית בלאומי רונן אגסי למנכ"ל מגדל (שאף התייצב לוועדת האיתור) – וזאת חרף הודעתו השקרית של אגסי – לכאורה – לדירקטוריון שאיננו מועמד לתפקיד".
"כיצד ייתכן כי מנכ"לית פפר לשעבר מיכל קיסוס-הרצוג פוטרה ע"י מנכ"ל לאומי "בעקבות ההערכות שהיא מועמדת מובילה לתפקיד מנכ"ל ישראכרט", בעוד שמנכ"ל לאומי טרם נקט עמדה ברורה בנוגע למועמדותו של אגסי? מקרה זה מוכיח כי הנהלת הבנק איבדה שליטה על התנהלות מנהליה ובכיריה שפוגעים בקיום ממשל תאגידי תקין ובתדמית שנוצרת ללאומי כתוצאה מהנטישות".
לסיום נכתב: "אנו דורשים ממך להתערב מיידית בגל הנטישות בכלל (ובפרשת אגסי בפרט) על מנת למנוע פגיעה בבנק שהעובדים כל כך אוהבים, בנק לאומי, ולדרוש ממר אגסי הודעה כתובה באשר לכוונותיו העתידיות כדי להשיב את היציבות לניהול הבנק".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קודם שיתייחסו יפה לעובדים
    שמעון 10/2021/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מקבלים עובדים ל4 שנים ואחר כך זורקים אותם כמו נייר טואלט משומש בנק מגעיל יחסי אנוש אפס לא להתקרב משכורת יפה אבל אין קביעות אחרי 4 שנים זורקים את העובדים לפח בושה וחרפה לבנק לאומי
    סגור