קריירה ולימודים

נמל אשדוד בדרך לבחירות: מי יעמוד בראשות הוועד?

בנמל אשדוד יחלו בחירות ליו"ר ועד ציוד מכני, התפקיד שבו היה אלון חסן. הוועד הקיים בראשותו של עמית שרף, סופג ביקורות מהעובדים שהיוו מעין אופוזיציה: "הפרישות של דור א', הרפורמה, שרף חותמת גומי". יו"ר איגוד עובדי התחבורה: "הפרישה חלק מהכנת הנמלים לתחרות". וגם ההקלטות שנחשפו
אביחי דלאל |  3
נמל אשדוד (צילום שבתאי טל)
נמל אשדוד יצא מחר (שני) לבחירות חשובות אולי החשובות ביותר השנים האחרונות, הבחירות לוועד של ציוד מכני, אחד הוועדים החזקים בנמל. בקדנציה האחרונה של  הוועד קרו כמה דברים מטלטלים בנמל אשדוד. מחלקת ים עברה לרשות נמלי ישראל, נעשתה רפורמת הנמלים הגדולה והחלה פרישה מוקדמת של העובדים הוותיקים ויש שאומרים שהוועד הזה הוא המכשול שעומד בפני פתיחת הנמל באשדוד לתחרות מלאה ושלמה.
ההתמודדות מחר תהיה בין הוועד הקיים לנציגי האופוזיציה שכוחם הולך ומתחזק ונחשבים לנצים במגעים עם ההנהלה על פיטורי עובדים וכן הלאה.
ביממה האחרונה, הופצו שלטים ברחבי הנמל שקוראים, אתם רוצים ועד מוביל או ועד מובל? עם הדמויות שטוענות לכתר: אבישי אברמוביץ', מייק פרץ, אבי כהן, שלום שלו ומתן וייס. והעובדים? הם לא חוסכים ביקורת על הקדנציה האחרונה של ועד העובדים בנמל.
בשיחה עם אתר ice חלק מהעובדים הביעו ביקורת על היושב ראש המכהן, הסיבה לכך היא הרפורמה בנמלים שלטענתם פעלה נגד העובדים: "הרפורמה היא כישלון טוטלי מבחינת העובדים. בכל הסכם שהיה לנו בעבר, קיבלנו תמורות יפות למשכורת ופה לא קיבלנו שום דבר. הנהלת הנמל קיבלה צמצום תקנים, התייעלות, היא קיבלה את כל מה שהיא רצתה. הם לא חלמו לקבל את מה שהם קיבלו ולא נתנו כלום בתמורה".
העובדים הביעו חשש באשר להמשך: "הנמל יתרסק. הם גמרו את הנמל, הם פתחו אותו לתחרות ועשו כל מה שההנהלה רצתה. תחרות בתוך הנמל, רציף נגד רציף ונמל נגד נמל. אז ההנהלה אמרה קשה לה והוועד נכנע גם ההסתדרות נכשלה ונתנה להם לבנות נמלים. אחרי שהם יתחילו לעבוד יהיה להם קל ומי יוכל לעמוד בתחרות מול שתי מפלצות כאלה. אנחנו 1,000 עובדים, מי ירצה לעמוד מול שני נמלים אוטומטיים, לאחר מכן זה הפרטה ואחרי ההפרטה, בן אדם פרטי יכול להפריט מה שהוא רוצה. יעשה אקזיט.
עובד בכיר במחלקת ציוד מכני יצא נגד שרף (יו"ר הוועד המכהן) וסיפר ל-ice: "מה שבנו כל הוועדים הקודמים, בא הוועד הזה והרס וכל זה בקנדציה אחת. אף אחד מהוועדים לא נתן להם להפריט. הרפורמה פה נכשלה והעובדים הפסידו. רפורמה לא עשתה טוב לעובדים. 
"הבחירות האלה מאוד קריטיות. ההסתדרות לא מוכנה לשמוע אותנו או שאתה מיישר קו עם היושב ראש או שעורפים לך את הראש". 
בעבר היה נהוג להגיד שיו"ר ועד הציוד המכני הוא האיש החזק בנמל, אבל אותו עובד אומר: "היום למעשה זה לא האדם החזק בנמל, אפשר להגיד את זה על אלון חסן (שכיהן כיו"ר ועד הציוד המכני בנמל, א"ד) ואי אפשר להגיד את זה על היו"ר הנוכחי. הוא בובה! הוא מכר את מה שאף אחד לא הסכים לו בנמל.
"ההנהלה קיבלה את כל מה שהיא רצתה, היא הדיחה וועדים. ההסתדרות כבר לא מגנה על העובדים ואם היה לה אינטרס כזה היא הייתה מונעת את המעבר לנמל פרטי. אבל מה אכפת לה שיקומו עוד עשרה נמלים בישראל הרי בסוף העובדים של כולם יתאגדו וישלמו דמי חבר".
בשבוע האחרון, נשלחו לעובדי הנמל הקלטות מישיבת הוועדים בערב החתימה על הרפורמה. בהקלטה נשמע קולו של חיים שייב, יו"ר ההסתדרות בסניף אשדוד והסביבה שאמר "המצב טוב ממה שהיה", יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד אמר: "יהיה הסכם, הנה אני אומר לכם, לעובדי הנמל יש DNA בעייתי". הדבר הוביל לפרישה של ראשי הוועדים בנמל שלאחר מכן חזרו מהחלטתם ושבו לתפקיד. בסרטון שהופץ עם אותן ההקלטות נכתב כי "הוועדים הם חותמת גומי". 
בהקלטה נוספת, אבי אדרי יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות התייחס לפרישה המוקדמת של עובדי הנמל: "הקטע של הפרישה המוקדמת היא התייעלות אמיתית, אין יותר טובה ממנה. כל מה שנעשה לא מתקרב למספרים של 200 איש שעוזבים את הנמל. זה הכסף האמיתי". המתמודדים לוועד הפיצו את אותו הסרטון לעובדים וטענו "ככה מפרישים את דור א'". 
יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי מסר בתגובה: "ראשית, הבחירות מתקיימות מחר. שנית, נבחרה ועדת בחירות על ידי רוב מוחץ של עובדי הסקטור והוועדה היא זו שמנהלת את הבחירות. הטענות העולות למיטב ידיעתנו, מדובר בקבוצת עובדים שמהווה אופוזיציה לוועד המכהן. הפרישה המוקדמת היא חלק בלתי נפרד מהכנת הנמלים הקיימים לתחרות מול הנמלים החדשים. עובדתית, הוועדים שנבחרו דמוקרטית על ידי העובדים חתמו על הסכם הפרישה".
עמית שרף סירב להגיב.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    נמל אשדוד חזירים בני חזירים
    זאב 02/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עובד נמל יכול לפרנס 4 משפחות. ולכן שילדיהם ילכו ליחידות קרביות ויסכנו את חייהם כי הם מקבלים יותר מדי מהמדינה. הנמל שייך למדינה ולא לאבא שלכם
    סגור
  • 2.
    שינוי בוועד ציוד מיכאני זכות שהיא חובה
    ידידיה 10/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הגיע זמנם של כל חותמות הגומי של ההסתדרות לעוף מהוועד
    סגור
  • 1.
    מחר מהפך בציוד מכני
    שושן 10/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מחר ציוד מכני יקום לעידן חדש הועד הכושל של עמית. גמר תסיפור שלו ברוך.שפטרנו
    סגור