קריירה ולימודים

שכר החיילים לא יעלה, הליכוד תקף: "ממשלה שתלויה בתנועה האיסלאמית"

על אף ההבטחות של ליברמן, הצעת החוק של אלי כהן לא זכתה לרוב וההצעה נפלה, כך ששכרם של המשרתים בצה"ל יישאר נמוך, המפלגה בראשות האופוזיציה זעמה: "בקדנציה הקודמת העלינו את שכר החיילים ב-50%. היום ממשלת בנט נתנה 53 מיליארד ש״ח למנסור עבאס ו-0 ש״ח להעלאת שכר הלוחמים"
כפיר אדר |  2
חיילים (צילום Nasser Ishtayeh/Flash90)
מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק שכר לחיילים בשירות סדיר, זאת כפי שכבר הבטיח שר האוצר אביגדור ליברמן, שהגיש חבר הכנסת אלי כהן. 48 תמכו בהצעה מול 53 שהתנגדו. ההצעה מבקשת לקבוע כי התגמול הניתן לחייל בשירות חובה יעמוד על מחצית משכר המינימום במשק.
בדברי ההסבר נכתב: "כיום, חייל בשירות חובה אינו מתוגמל בשל שירותו בסכומים המאפשרים לו לנהל אורח חיים עצמאי בדומה לבני 18 במדינות אחרות. הצעת חוק זו נועדה לתגמל כל חייל בשירות חובה בשכר חודשי בגובה של מחצית משכר המינימום במשק. כך ניתן יהיה לתת לחייל תמורה מינימאלית הולמת בעבור הזמן והמאמצים שהוא מקדיש לטובת המדינה".
ח"כ כהן: "אני אומר לכם חברי הקואליציה היום שאתם יורדים כן מהכנסת עם הנהגים והעוזרים, תסתכלו בעיניים לחיילים שעומדים בטרמפיאדה. לחיילי גולני שנמצאים עכשיו ברובעית, לתצפיתניות שנמצאות עכשיו בסוריה. ללוחמים שלנו בצנחנים, בנחל, בגבעתי, בכיפת ברזל, בקרקל, בחטיבות וביחידות. תסתכלו לילדים האלה שנותנים את הנשמה שלהם 24/7 ותגידו להם שלא מגיע להם. תחשבו עליהם שאתם עושים את זה. רק השבוע גנץ קידם חוק להארכת חיילי החובה בחודשים אבל להעלות את שכר חיילי החובה לא מצא זמן לקדם על אף שפניתי אליו והצעתי להתחיל לפחות מיידית בלוחמים".
סגן שר הביטחון אלון שוסטר השיב: "יוקם צוות ממשלתי שיעסוק במתווה שירות חדש, במסגרתו יועלה השכר למי שמרתים בשירות ארוך ומשמעותי. במסגרת הזו נעסוק בדיוק בהצעה הזו של הגדלת שכר החיילים".
בליכוד תקפו בחריפות: "בקדנציה הקודמת העלינו את שכר החיילים ב-50%. היום ממשלת בנט נתנה 53 מיליארד ש״ח למנסור עבאס ו-0 ש״ח להעלאת שכר הלוחמים. כך נראית ממשלה גרועה שתלויה בתנועה האיסלאמית".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כעכע
    עודד 10/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מתגייס עוד חודשיים לנחל ואני ממש מעדיף לעשות יומיות עד 12 ולעבוד בערבים ולעשות סביב ה 7 בחודש מאשר להתגייס לקרבי ממשלה זוועה
    סגור
  • 1.
    פופוליזם
    גדעון 10/2021/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מלבד הפופוליזם, אף אחד עוד לא הסביר לי מדוע צריך להגדיל את שכר החיילים. הצבא דואג לכל הצרכים הבסיסיים של חייליו ואף יותר (נופשונים, דמי כיס, נסיעות חינם, משקפיים חינם וכד'). עשרות שנים חיילים מסתפקים במה שיש וחיים בשלום, אז מה קרה כעת?
    סגור