קריירה ולימודים
כ-300 עובדים באל על יפרשו "מרצון" וזו הסיבה לכך
ללא הסיוע של בעל השליטה בחברה שאף מעמיד את אל על במצב בעייתי בו היא מפרה הסכם עם המדינה, מתגייסים עובדי אל על וההסתדרות לנסות להציל אותה ומסכימים על פרישה מוקדמת של 300 עובדים
300 מעובדי אל על יפרשו בתקופה הקרובה בתוכנית "פרישה מרצון" עליו הסכימו ההנהלה, ועדי העובדים וההסתדרות. העובדים שיפרשו יהיה עובדי מנהלת ועובדי טכניים. כרגע ועד עובדי הטייסים המיליטנטי מחוץ לתוכנית הפרישה והוא נשאר הבעיה באל על וזאת אם לא לוקחים בחשבון את הנטל שמהווה בעל השליטה (קני רוזנברג) על החברה.
נזכיר כי אם בעל השליטה בחברה (קני רוזנברג) היה עומד בהסכמים עם המדינה ומזרים לקופת החברה 43 מיליון דולר במזומן, כפי שהתחייב בתוכנית הסיוע הקודמת שהעמידה המדינה לטובת החברה, הרי שנראה שהדרך הייתה סלולה עבור המדינה להמשיך לתמוך בחברה אולם נראה כי רוזנברג החליט לעשות חסד עם הארנק של משלם מהסים והחליט שלא לעמוד בהכסם עם המדינה, מה שלא הותיר ברירה לאוצר שפשוט הפסיק את ההזרמה לקופת החברה.
כאמור, במסגרת ההסכמים עתידים לפרוש מרצון עד 50 עובדים קבועים במגזר התחזוקה וההנדסה, ועד 250 עובדים קבועים במגזר המנהלי. לכל עובד תוצע תוכנית פרישה המתאימה לנתוניו האישיים במסלול פיצויים מוגדלים או במסלול פנסיה מוקדמת.
בנוסף, יוענק סיוע מיוחד לעובדי אל על ששוהים עדיין בחל"ת – בסכום זהה לממוצע של דמי הביטוח הלאומי שקיבלו עד כה.
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "הבטחתי בתחילת משבר הקורונה שאעשה הכל למען הצלת חברת אל על שמהווה נכס אסטרטגי חשוב למדינת ישראל. מאז פרוץ המשבר ההסתדרות פועלת באופן נמרץ לשמור על הביטחון התעופתי של ישראל, לשקם את הענף ולהציל את החברה. ההסתדרות העבירה עד כה למעלה מ-10 מיליון שקל כדי לאפשר את הסכמי ההתייעלות באל על. הסכמי הפרישה מרצון ומענק הסיוע לעובדי אל-על הנמצאים בחל"ת, עליהם אנחנו חותמים היום, הם רובד חיוני בדרך להשגת היעד הזה".
מנכ"ל אל על אביגל שורק: "ההסכם הוא צעד חשוב בתוכנית הרחבה שלנו לחילוץ אל על מההשלכות הקשות של משבר הקורונה, וליישם אסטרטגיית צמיחה בצד הקורונה. חשוב לי לציין כי מדובר בצעד לא קל עבור כל הצדדים - אך הוא משקף את הרצון של כולנו להעלות את החברה לפסים של הבראה וביטחון כלכלי, לטובת כלל מחזיקי העניין".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(4):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
4.לא ייאמן שהרשות לניירות ערך לא חוקרת את אגף תקציבים הקוצרורית 10/2021/24הגב לתגובה זו0 0לא ייאמן שזה עובר ככה. מיליונים רבים נעלמו מתקופת החברה ואף אחד לא שואל את הנהלת אגף תקציבים ובקרה ואת הנהלת אגף כספים הקודמות - היכן הכסף. כל מי שיודע איך אל על עובדת יודע שהקיץ הוא העונה שבה אל על מרוויחה והחורף היא העונה שבה היא מפסידה. הקונה הגיעה אחרי עונת הקיץ וממש לקראת החורף - ולכן החברה הספיקה להרוויח את ההכנסות בקיץ. אבל, בעוד בשנה רגילה היא נאלצת לפרנס אלפי עובדים חסרי מעש, ועוד היא חייבת להמשיך לטוס בכל הקווים - גם אם המטוסים ריקים - בחורף הקונה היא פיטרה אלפי עובדים קבועים לחל"ת שלא עלה לה שקל ונחסכו מליוני שקלים על העובדים האלה, היא גם לא הטיסה את המטוסים הריקים וחברה כך המון מיליונים. והחברה צעקה וצרחה שהקורונה תהרוס את החברה. חברים - על הרשות לניירות ערך לחקור את זה ולפחות לקבל תשובות. בעלי מניות - אם לא תדרוש את החקירה היא לא תקרה וכספכם ייעלם. תדרוש את זה.סגור
-
3.כתבה מבולבלת ועם אי דיוקים (ל"ת)עודד 10/2021/24הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.עיתונאות רדודה ומגמתיתטל מהרצליה 10/2021/24הגב לתגובה זו0 0אני רואה את הכתבות המגמתיות ואת הדעה מלאת השנאה לאל על פה ולא מצליח להבין למה האתר הזה כל כך אנטי לחברה הזו עד כדי כתיבה חד צדדית נטולת כל מקצועיות בהקשר של החברה הזו. אני ממש לא חסיד של אל על, להחפך אבל לכתוב על בעל השליטה שהזרים עד כה 161 מיליון דולר שהוא נטל על החברה זו אימרה שהיא בין טפשות לבורות - אל על עמדה על המדף. היחיד שהסכים לשים סכום משמעותי היה בעל השליטה הנוכחי שעוד הזרים סכומים נוספים לאחר ההנפקה. אם לא הוא החברה כבר הייתה בין מולאמת לקורסת. בזמן הסגר הרביעי הוא לא שם את הסכום הנוסף וגם אם זה מנוגד להסכם מי יוכל להאשים אותו. קצת הבנה עסקית ופחות תיעוב לא יזיקו לידיעות שמפורסמות באתר הזהסגור
-
1.אל-על?עמיקם שפירא 10/2021/24הגב לתגובה זו0 0אל-ז"לסגור


