קריירה ולימודים

הזינוק בשכר החיילים היה יריית הפתיחה? זה המהלך הבא

אחרי העלאת שכר דמי הקיום לחיילי הסדיר, משרד הביטחון ומשרד האוצר מכריזים על מהלך דומה למשרתי השירות הלאומי. במהלך יושקע סכום של עשרות מיליוני שקלים 
מערכת ice | 
כסף (צילום pexels)
לפני שבוע הוחלט במשרד הביטחון ומשרד האוצר על העלאת שכר החיילים הסדירים, המוגדר כדמי קיום והערב שני המשרדים מכריעים שוב, הפעם בעניין דמי הקיום של משרתי השירות הלאומי. שכר המשרתים עומד היום על כ-540 שקלים לחודש, כשבתנאי השירות לא נכללים סידורי הזנה והלבשה, ומלבד הוצאות מגורים וחשבונות במקרה של שירות מרוחק, המשרתים בש"ל נושאים בנטל ההוצאות היומיומי המלא לעצמם, בזמן שדמי הקיום שמוקצים להם לעניין זה עומדים על 860 שקלים בלבד.
שכר משרתי השירות הלאומי נמוך בהרבה מנקודת הפתיחה שלו, ואמור לעלות גם הוא בשיעור דומה של 50%, ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר האוצר, אביגדור ליברמן, סיכמו היום (שני), על העלאת גובה דמי הקיום למשרתי השירות הלאומי ב-50%.
בהתאם, יועלה גובה דמי הקיום הבסיסיים למשרתי השירות הלאומי החל מחודש ינואר 2022 ויעמוד על כ-810 שקלים בחודש, במקום 540 שקלים כיום. עלות ההחלטה, שתיכנס לתוקף לאחר אישור ועדת התעריף של הכנסת, הינה כ-60 מיליון ש"ח, אשר יוקצו מתקציב משרד רה"מ ומשרד האוצר. 
 
ראש הממשלה, נפתלי בנט: "בנות ובני השירות הלאומי עושים עבודת קודש במשך שנים ארוכות, בכל רחבי הארץ, ונותנים את הלב והנשמה למען עם ישראל. אנחנו מעריכים ומוקירים אותם - במעשים, לא במילים. כמו שהעלינו את שכר חיילינו ששומרים על ביטחון ישראל, כך היה ראוי להעלות את שכר השירות הלאומי - ואת זה אנחנו עושים היום. זו בשורה גדולה ומשמחת. אני רוצה לומר לבני ובנות השירות הלאומי - אנחנו אוהבים אתכם. אני רוצה להודות לידידי, שר האוצר ליברמן, על שיתוף הפעולה וליו"ר סיעת ימינה, ח"כ ניר אורבך, שפעל רבות למען הנושא".
שר האוצר, אביגדור ליברמן: "העלנו את דמי הקיום של חיילי הסדיר בצה"ל, ובה בעת מעלים את דמי הקיום של משרתי השירות הלאומי. צעד זה מתווסף לשורת צעדים לעידוד שילוב הצעירים בתרומה למען מדינת ישראל, הן במסלולים של צה"ל והן במסלולים של שירות לאומי אזרחי מתוך הוקרה על פעילותם החשובה למען החברה.
נמשיך להביע הערכה למשרתים - לא רק במילים אלא גם במעשים
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה