קריירה ולימודים

טסלה שוב מסתבכת בענק: האם תשלם לעובדת פיצויי עתק?

אפשר לומר שזה כבר הפך להיות דבר שבשגרה: בחודשיים האחרונים מגיעים דיווחים תכופים על תביעות נגד ענקית הרכבים החשמליים שמעידות על סביבת עבודה קשה, הפעם טסלה שוב נתבעת בגין מקרי הטרדה מינית בין מנהל לעובדת 
שירה יום טוב | 
אילון מאסק (צילום פייסבוק/ אילון מאסק, unsplash)
עוד תביעה בגין הטרדה מינית נגד ענקית הרכבים החשמליים של אילון מאסק, בפעם השניה בתוך חודש. זאת, לצד העובדה שרק לאחרונה שילמה החברה לעובד לשעבר פיצוי בגין התעמרויות על רקע גזעני. מדובר בתביעה שהגישה עובדת בשם אריקה קלאוד, שממלאת תפקיד בקו היצור של טסלה, כך לפי דיווח של רויטרס.
קלאוד טוענת בתביעה כמה ממנהלי החברה ובהם גם המנהל הישיר הקודם שעבדה תחתיו כי נהגו להטריד מינית, באופן קבוע ולאורך זמן ארוך. לפי התביעה שהגישה, טוענת קלאוד כי המנהל שעבדה תחתיו נהג לחבק אותה באופן מיני תוך שהוא יורה לאוויר הערות גסות.
עוד טענת קלאוד כי לאחר שהתלוננה לאמונים על נושא כוח האדם בחברה, חוותה יחס משפיל ממנהלים אחרים בחברה, וזאת כנקמה על כך שהתלוננה על מקרי ההטרדות. קלאוד טוענת שהחברה והעובדים שהתעמרו בה יצרו סביבת עבודה עוינת בשל היותה אישה.
 
התביעה מייחסת לטסלה ולעובדים הנוספים שהיו בסביבת אירועי ההטרדה, אי מניעה ותיקון של המקרים שחוותה על ידי המנהל הישיר.
כזכור, לפני חודשיים בית משפט פדרלי בסן פרנסיסקו החליט כי טסלה חייבת לשלם לעובד החברה לשעבר, אואן דיאז, כ-137 מיליון דולר לאחר שסבל מהתעללות גזענית בעבודה בחברה. דיאז, עובד קבלן לשעבר שסיפק את שירותיו לחברת רכבי החשמל של אילון מאסק באמצעות סוכנות כוח אדם בשנת 2015, התמודד עם סביבת עבודה עוינת שבה, לדבריו לבית המשפט, עמיתים השתמשו באותיות כדי להכפיש אותו ועובדים שחורים אחרים, אמרו לו " תחזור לאפריקה ”והשאיר כתובות גזעניות בשירותים וציור גזעני בחלל העבודה שלו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה