קריירה ולימודים

עובדי אמזון מאשימים: החברה גרמה למות עובדיה

התמוטטות המחסן של אמזון, שבה מתו כמה מעובדיה, נגרמה לפי עדותם של עובדים אחרים בשל נהלים קשוחים שמנעו מהעובדים כל אפשרות להינצל מהאסון הכבד
יאיר מור |  1
אמזון תאפשר לעובדים להמשיך לעבוד מהבית (צילום unsplash, iStock)
עובדי אמזון טוענים כי הנהלים הקשוחים של החברה הם שגרמו בסוף השבוע למותם הטרגי של כמה מהם באסון קריסת המחסן שלה במדינת אילינוי, סמוך לגבול עם מיזורי, כך לפי דיווח בבלומברג.
 
לדברי העובדים, החברה מתעקשת לפתוח את מרכזי הפצת הסחורות שלה גם כאשר היא יודעת על אירועי מזג אוויר קיצוניים המסכנים את העובדים בהם. היא טוענת כי היא שומרת על בטיחותם של העובדים על ידי בניית אזורים בטוחים בכל מחסן, הבנויים מבטון מזוין העמיד בפני כמעט כל אסון, אך העובדים טוענים שהם כלל לא יכולים לדעת מתי עליהם להגיע לאזורים הבטוחים הללו. הסיבה: החברה אוסרת עליהם להיכנס למחסנים עם הטלפונים שלהם, כך שהם אינם מקבלים את ההודעות על הסכנה המתקרבת.
העובדים מספרים שעד מגפת הקורונה אסרה החברה לחלוטין על כניסה למחסנים עם טלפונים סלולריים, וחייבה אותם להשאיר את המכשירים במכוניותיהם או בלוקרים ייעודיים, ואף לעבור סריקה של גלאים בכניסה כדי לוודא שהם ממלאים אחר ההוראות. במהלך המגפה היא הפחיתה את אכיפת הנוהל הזה, אך לאחרונה החלה להגביר אותה שוב – מה שגרם, ככל הנראה, לכך שהעובדים במחסן הענק באילינוי לא קיבלו את ההתרעה החמורה שיצאה לכל טלפון סלולרי באזור חצי שעה לפני שסופת הוריקן פגעה בו וגרמה לו להתמוטט.
לפחות שישה מעובדי אמזון נהרגו לאחר שתקרת המחסן, ששטחו 46,451 מ"ר, עפה, והקירות שלו, העשויים בטון בעובי 28 ס"מ ואורכם יותר מ-90 מטרים, התמוטטו. המספר המדויק עדיין לא ברור, מאחר שהחברה לא החזיקה רשימה מסודרת של העובדים שנכחו במחסן בזמן שהתמוטט, אך כוחות החילוץ מאמינים כי לפחות שישה אנשים קבורים תחת הריסות המחסן, וכי הם כבר אינם בין החיים. עתה הם מתרכזים לא בניסיונות חילוץ, אלא פינוי.
עובד במחסן אחר של אמזון אמר לתקשורת כי "אחרי מקרי המוות האלה, אין סיכוי בעולם שאסתמך על אמזון שתשמור עלי. אם יכפו עליי (שוב) את מדיניות איסור הסמארטפונים – אתפטר". עובדת אחרת סיפרה שהיא נוהגת כבר זמן רב לקחת ימי מחלה בכל פעם שהיא שומעת על סיכוי לאירועי מזג אוויר קיצוניים באזור בו היא עובדת. "אני לא מפקידה בידיהם את בטחוני האישי, למען האמת. אם יש (התרעה על) מזג אוויר קשה בדרך, אני חושבת שאני צריכה להיות מסוגלת לקבל בעצמי החלטה בנוגע לבטיחות".
החברה סירבה להגיב, ואמרה כי היא מתרכזת ב"סיוע לכוחות החילוץ הגיבורים בזירת האירוע ותמיכה בעובדים שהושפעו ובשותפינו באזור".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מתי תבינו שצריך להפסיק לקנות באמזון ?
    דוד 12/2021/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זה לא הפעם הראשונה שאנו שומעים על תנאי העבודה הנוראיים שם. הכסף זה לא הכול בחיים , עדיף לשלם יותר ולקנות במקום שמכבד את העובדים ואת הסביבה.
    סגור