קריירה ולימודים

בשורה לספורטאים: פטור ממס גם בזכייה במסגרת לא אולימפית

לאחר שלפני כחודש אושרה בקריאה ראשונה ההצעה לפטור ממס על מענק זכיה במדליה אולימפית, אושרה היום בוועדת הכספים ההצעה לקריאה שניה ושלישית, ונוספה לה הקביעה כי יחול הפטור גם על זכיות במדליה במסגרת חוץ-אולימפית

מערכת ice | 
לינוי אשרם (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
בשורה משמחת לאלופים האולימפיים: כל הזוכים במדליה יקבלו פטור ממס על מענקי הזכייה במדליה. ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (שני) לקריאה שניה שלישית את הצעת החוק שהוגשה בתקופת האולימפיאדה האחרונה.
בהצעת החוק המקורית נכתב כי מענק ששילם הוועד האולימפי בישראל לזוכה במקום הראשון, השני או השלישי בתחרות שהתקיימה במסגרת המשחקים האולימפיים, וכן מענק ששילם הוועד הפאראלימפי הישראלי לזוכה בתחרות שהתקיימה במסגרת המשחקים הפאראלימפיים, יהיה פטור ממס.
אך על פי מה שהוסכם בוועדת הכספים, יתווספו לפטור ממס זוכי מדליות באליפויות עולם, אליפויות אירופה ובמשחקים עולמיים. העלות המוערכת למדינה מאובדן המס שיוחל רטרואקטיבית גם על 2021 עומדת לפי רשות המיסים על כ-5 מיליון שקל. עד כה היו פטורים ממס רק הזוכים הישראלים בפרסי נובל.
 מתוך ערוץ הכנסת
כזכור, המתעמלים האולימפיים לינוי אשרם וארטיום דולגופיאט זכו באולימפיאדה האחרונה במדליית זהב, עליה קיבלו מענק זכיה בגבוה של חצי מיליון שקל כל אחד. אם היה זוכה במדליית כסף, הוא היה מקבל מענק בגבוה של 400 אלף שקל, וזוכי מדליית הארד באולימפיאדה האחרונה קיבלו 250 אלף שקל מענק.
ח"כ אופיר כץ, מי שהציע את הרחבת החוק, אמר: "אני מברך על השינוי שהצלחתי, יחד עם חברי הוועדה, להחיל. אלו הספורטאים שלנו, הדגל שלנו וההמנון שלנו, הם הגאווה הישראלית! מאמין שנעביר את הצעת החוק במהרה." ח"כ סימון דוידסון, יוזם החוק, אמר: "בשביל רגעים כאלה אני נמצא בכנסת, שמח שהצעת החוק שלי למען הספורטאים האולימפיים עברה"
 
ההצעה זכתה לתמיכה גורפת מצד חברי הכנסת, ויו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר אמר: "אני שמח לבשר כי החוק הורחב כפי שביקשנו, ואושר לקריאה שניה ושלישית. הצעת החוק הזו היא ממשלתית אבל הצטרפו אליה הרבה מאוד חברי כנסת - יוסי שיין, יריב לוין, אופיר כץ, סימון דוידסון, הם יזמו את הצעות החוק הפרטיות שמוזגו להצעת חוק אחת."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה