קריירה ולימודים

הילה בלום הזוכה הגדולה בפרס ספיר, כמה כסף תקבל?

הזוכה הגדולה בפרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2021 היא הילה בלום על ספרה ״איך לאהוב את בתך״. מענק הזכייה, הניתן ממפעל הפיס, שווה 150,000 שקל 

מערכת ice | 
הילה בלום (צילום סיון פרג')
מפעל הפיס הכריז הערב (4.1.2022) על הזוכים בפרס ספיר לספרות לשנת 2021, בטקס חגיגי שנערך הערב בראש העין, במעמד שר התרבות והספורט, חילי טרופר ובהובלתו של יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי.
"איך לאהוב את בתך" של הסופרת הילה בלום הוא הספר הזוכה בפרס ספיר לשנת 2021.  במרכז הרומן הזוכה ניצבת משפחה קטנה של אימא ובת ואבא, משפחה שטעויות האהבה שנעשות בה מצטברות אט־אט לדרמה פסיכולוגית. הילה בלום בוחנת את הקפלים העדינים ביותר של אהבת אם לבתה.
הפרס זיכה אותה במענק של 150,000 שקל ממפעל הפיס. זהו ספרה השני של הילה בלום, עורכת ספרות. ספרה הראשון, הביקור, זכה לשבחים, היה לרב־מכר ותורגם לשפות זרות.

הספר הזוכה בפרס, מאת הילה בלום
בפרס לספר הביכורים זכה "המטבח האחורי" מאת רומית סמסון, יועצת משפטית בעיריית נתניה. בנימוקי הזכייה של ספרה נכתב: "מבעד לאובססיה הישראלית לנדל"ן ותככי השלטון המוניציפלי, פורשת רומית סמסון את סיפורה של עיר כל ישראלית קטנה על חוף הים, ומתארת את הנפשות הרבות המתגוררות ופועלות בה. הכתיבה הקולחת של הסופרת מלהטת בפערים בין הציבורי לנסתר, עוברת בטבעיות מדרמה משפטית לסיטואציות מלאות הומור, ונעה בין סודות אינטימיים לסבך הבירוקרטיה ועננת הבחירות המקומיות המתקרבות המרחפות מעל התקדמות הסיפור."
 
שר התרבות והספורט, חילי טרופר, נשא דברים במהלך הטקס: "ברכות לזוכים ולזוכות בפרס ספיר לספרות עברית. על אף האתגרים בעולם הספרות בשנה האחרונה ובכלל, הספרות הישראלית ממשיכה להוציא מתוכה יבול ספרותי נהדר. המילים והמשפטים שלכם יוצרים עולם שלם, על המורכבות, הרגישות והאנושיות שבו. תודה מיוחדת למפעל הפיס אשר ממשיך להעמיד את הספרות הישראלית, את הסופרות והסופרים שלנו על מרכז הבמה הישראלית."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה