השוק

מאגר המוזיקה של דיוויד בואי נמכר בסכום מטורף

לאחר שבוב דילן, ברוס ספרינגסטין, ניל יאנג ופול סיימון מכרו בעצמם את קטלוג השירים שלהם לחברות מסחריות, יורשיו של דיוויד בואי עשו זאת ומכרו את קטלוג שיריו. מי שרכשה את הקטלוג המיתולוגי היא וורנר מיוזיק, תמורת סכום של 250 מיליון דולר
מערכת ice | 
דיוויד בואי (צילום יח"צ)
לאחר חודשים של משא ומתן, יורשיו של דיוויד בואי מוכרים את קטלוג השירים שלו לחברת וורנר, תמורת סכום של יותר מ-250 מיליון דולר. הקטלוג המיתולוגי כולל 26 אלבומים המקיפים שישה עשורים של יצירה וכולל להיטים כמו "Heroes", "Space Oddity", "Fame", "Golden Years", "Ziggy Stardust",, שיתוף הפעולה שלו מ-1981 עם קווין "Under Pressure" ועוד מאות שירים.
בספטמבר האחרון הודיעו יורשיו של בואי על משא ומתן על מסירת הקטלוג לידי חברה חיצונית. משנת 2000 ועד למותו של בואי ב-2016, אלבומיו יצאו דרך חברת Sony Music, ומרות זאת מי שזכתה בכל הקטלוג לאחר המשא ומתן, זו וורנר.
ברקע המכירה, בסוף השבוע יחגגו את "בואי 75" - סביב יום הולדתו ה-75 של הזמר המנוח בשבת, 8 בינואר. הקמפיין יכלול גם חנויות פופ-אפ בניו יורק ובלונדון, וביום שישי הקרוב יצא אלבומו "Toy" שטרם יצא לאור, הכולל גרסאות מוקלטות מחדש של שירים מתחילת הקריירה שלו.
 
בהצהרה היום, אמר יו"ר משותף ומנכ"ל וורנר: "כולנו בוורנר גאים מאוד בכך שיורשיו של דיוויד בואי בחרו בנו להיות המחזיקים של הקטלוג של אחד מהיוצרים פורצי הדרך בתולדות המוזיקה. אלו לא רק שירים יוצאי דופן, אלא אבני דרך ששינו את מהלך המוזיקה המודרנית לנצח. אנו מצפים לשמור ולטפל בקטלוג, שאין שני לו, בתשוקה ובאכפתיות."
כזכור, מכירת קטלוג שירים של זמרים הפך לדבר שבשגרה בשנים האחרונות, לאחר שבוב דילן מכר את זכויות היצירה שלו, עשו זאת גם לא מזמן ברוס ספרינגסטין, שמכר לסוני את קלטוג השירים שלו, פול סיימון שמכר את שיריו ליוניברסל, ועוד רבים עשו מהלך דומה, שהולך והופך לנחלת רבים בעולם המוזיקה. עבור אותם אמנים מבוגרים מדובר בסוג של תכנון עיזבון: הם חוסכים בכך מיורשיהם את הצורך לנהל נכס כה יוקרתי ומסובך, ומביא להם במקום זה ערימה של כסף ביד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה