קריירה ולימודים

נמל אשדוד נכנס בהסתדרות: "נציגות העובדים פועלת בחוסר אחריות"

חברת נמל אשדוד פנתה לבית הדין לעבודה לנוכח השיבושים מהאטה ודרשה צו מניעה זמני נגד שיבושים שלדבריהם לא חוקיים. הלובי הציבורי "האינטרס שלנו" תמך בנמל אשדוד. איגוד יבואני התבואות שיגר מכתב למנכ"לית משרד התחבורה ועובדי הנמל תועדו כשהם משחקים בכדורגל בזמן העבודה
אביחי דלאל |  20
מחאת עובדי נמל אשדוד (צילום גיל דוד)
נמל אשדוד העביר היום (חמישי) פנייה דחופה לבית הדין לעבודה בבקשה למנוע מההסתדרות לנקוט בצעדים ארגוניים ע"י עו"ד חיה ארמן ועו"ד מיכל הברפלד ממשרד הרצוג פוקס נאמן. לדברי נמל אשדוד מדובר בשיבושים בלתי חוקיים במסגרת בקשת צד בסכסוך קיבוצי. 
לדברי נמל אשדוד, בקשת הנהלת נמל אשדוד מוגשת לאור שיבושי האטה הננקטים בנמל על ידי עובדי סקטור בתי מלאכה – ענף ציוד מתמחה החל מחודש אוקטובר 2021. העובדים האטו את קצב תיקון התקלות ואף מבצעים פחות משמרות נוספות. נזקי שביתת ההאטה הלכו והצטברו עד כדי מצב שחלק משמעותי מפעילות הנמל אינו מתקיים. שיבושים אלו ננקטים עוד בטרם הוכרז סכסוך העבודה ביום 11 בינואר 2022.
על פי הבקשה: "נזקי השיבושים מצטרפים לנזקי גל הקורונה, ולתחרות העזה שיש לנמל לאור פתיחת התחרות. על העובדים ונציגותם אחריות בכל הנוגע להתגייסות לטובת אספקת שירות קיומי וחיוני בשער הימי והכלכלי הראשי של מדינת ישראל. נציגות העובדים מתעלמת מכך שהחל מחודש מרס 2020, לא נגדע מקור פרנסתם של עובדי החברה ולו ליום אחד. זאת, בניגוד גמור לסקטורים אחרים במשק שספגו את 'נחת זרועה' של הקורונה"
 
לטענת הנהלת הנמל, נציגות העובדים בחרה לנקוט, ולא בפעם הראשונה, בצעדים כואבים אך "בלתי נראים", כדי ליהנות מ"שביתה דה לוקס", שיבושים שאיש מהעובדים ונציגותם לא ייאלץ לשאת באחריות לתוצאותיהם, וזאת בית הדין הנכבד מתבקש שלא לאפשר עוד. כתוצאה מהשיבושים הננקטים, החל מחודש אוקטובר 2021 ישנה האטה בקצב הטיפול בתקלות במנופי הגשר שבמסופי המכולות וכן במנופים המוצבים בעורף הלוגיסטי של אותם הרציפים. התארכות הזמן שבו המנופים תקולים משליכה באופן ישיר על קצב השירות ללקוחות החברה בפריקת והעמסת אניות בקו המים, ושיבוש חלונות הזמן המוקצים לפריקה או טעינה של האניות הפוקדות את הנמל. 
בנמל משוכנעים כי הנזקים הכספיים והתדמיתיים הנגרמים לחברה, הנמצאת בתקופה רגישה ביותר לנוכח פתיחת הנמלים הפרטיים והתגברות התחרות הולכים ומצטברים, כל זאת ללא כל הצדקה עניינית וללא עילה משפטית. לדברי החברה, השיבושים הננקטים הינם ניסיון להפעיל לחץ בלתי לגיטימי על הנהלת החברה תוך כדי ניהול המשא ומתן עם הנהלת החברה. 
מנמל אשדוד נמסר: "החברה פעלה ככל יכולתה להימנע מפניה לבית הדין בבקשה לקבלת סעד משפטי וזאת הן באמצעות קיום שיחות, פגישות וישיבות משא ומתן בתקווה להגיע לחתימה על הסכם קיבוצי חדש שהחברה תוכל לעמוד בו מחד ומבלי לפגוע באיתנות הנמל בעידן התחרות מאידך, והן באמצעות הבקשה לכנס מועצת ייצור. למרבה הצער נציגות העובדים פועלת בחוסר אחריות ובחרה לאפשר לעובדים לשבש את העבודה דווקא בשעת החירום בה אנו מצויים בתקווה כי לא יעלה בידי החברה להוכיח שיבושים אילו בהליך משפטי והיא תיאלץ להיכנע ללחץ הכלכלי הלא חוקי המופעל עליה".
מההסתדרות נמסר: "נגיב לבית הדין".
הלובי הציבורי "האינטרס שלנו" בחר צד: "לא להיכנע לאיומי שביתה לא חוקיים"
בתוך כך חברת הלובי הציבורי "האינטרס שלנו" פנתה למנכ"לית משרד התחבורה ותמכה בנמל אשדוד. מנכ"ל החברה, אלעד מלכא, שיגר מכתב למנכ"לים של משרד התחבורה ולמנכ"לי משרדי האוצרה והכלכלה בדרישה לא להיכנע לאיומי השביתה של נמלי הים. 
במכתב מציין מלכא כי מדובר באיומים בשביתה בשל נסיון למנוע תחרות ולא בעקבות פגיעה בתנאי שכר וממילא יש לראות בה שביתה פוליטית שאינה לגיטימית בישראל, כפי שקבע בית המשפט בפסק דין בזק. מלכא מציין כי 50 מתוך 60 האניות הממתינות להיכנס לנמלים היום הן אניות מטען כללי שיכלו להיכנס כבר, לו נמל חיפה היה מאפשר להן לפרוק בשני הרציפים הריקים בשטחו.
עוד נאמר כי יש לתמוה על ההסתדרות שמעדיפה לצדד בדרישה לא חוקית של עובדי הנמל, למרות שהיא יודעת שמדובר בחומרי גלם לתעשייה, שבהיעדרם תיאלץ לפטר עובדים אחרים. בסופו של דבר ממליץ מלכא למשרדי הממשלה לזרז את התקדמות קצב הפריקה בנמלים החדשים בכדי לאפשר פריקה בהם במידה שהנמלים ישבתו שביתה לא חוקית.
כדורגל בנמל אשדוד: "קצב הפריקה האיטי באופן בלתי סביר בנמל אשדוד גורם נזק כלכלי עצום"
יו"ר איגוד יבואני התבואות, איתי רון, שיגר מכתב זועם למנכ"לית משרד התחבורה, מיכל פינק בנוגע לפריקת אניית Aquata שהגיעה לנמל אשדוד ב-27 בדצמבר 2021 עם 38 אלף טון של כוספת סויה ונכנסה לרציף נמל אשדוד לפני עשרה ימים לצורך פריקה. אלא שפחות מעשרה אחוזים בלבד מתכולת האנייה פורקה בעשרה ימי עבודה. 
איתי רון כתב למנכ"לית במכתב: "לשם השוואה-בכל משמרת פורקים בנמל חיפה או בנמל מספנות ישראל כמות מינימלית של 1,200 טון ובמצטבר- לפחות 3,600 טון ביום.הסיבות לכשל המתמשך בפריקה רבות ומגוונות ונובעות בעיקר ממחסור בעובדים וציוד לא תקין. קצב הפריקה האיטי באופן בלתי סביר בנמל אשדוד גורם נזק כלכלי עצום לכל המקבלים ויוצר בעיה חמורה בשרשרת הספקת המזון לישראל. לאחר תקופה ממושכת של פניות חוזרות למשרד התחבורה בהן נכללו בקשות רבות למפגש, כדי לשקף תמונת מצב מהימנה ולהציג דרכים בהן המשרד יכול לסייע דה פקטו לשינוי בנמל אנו חוזרים ומבהירים: נדרש מענה מיידי לבעיות בשרשרת הספקת המזון בישראל הנובעת ישירות מהכשלים בנמל אשדוד. למרות שכל פניותינו אפילו לא נענו, אני פונה בזאת שוב לקיים פגישה דחופה בנושא". 
לצד ההודעה ששיחררו באיגוד יבואני התבואות, נשלח סרטון מהבוקר המתעד את עובדי הנמל לצד האנייה המדוברת כשהם משחקים בכדורגל. עיקר הביקורת שהופנתה הייתה לעובדי הנמל.
 
תגובות לכתבה(20):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    מדינה אוכלת עובדיה (ל"ת)
    מורן חיפה 01/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    המדינה מעדיפה להפריט לגמרי את הנמלים והיא תעשה הכל
    אלכס ח 01/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כדי להשניא את העובדי הנמל על הציבור
    סגור
  • 16.
    מובטל
    משה 01/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עובדי הנמל התמזל מזלכם וזכיתם הפיס תשמרו על מקום עבודה שלכם בגוגל שביתות קיקלתם לדורות הבאים אבות אכלו בוסר אם רק הייתם יודעים איך שוק עבודה נראה בחוץ
    סגור
  • 15.
    שקרנים
    חיים 01/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שכתב את זה שקרן זה הנהגים משחקים
    סגור
  • 14.
    הסתדרות
    דניאל 01/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לעקור את התופעה הזו שנקראת הסתדרות מהשורש.המושחתי ביותר במדינה.
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    זה הנהגי משאיות משחקים. לא עובדי נמל (ל"ת)
    משה 01/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    יורים לעצמם ברגל
    יעל 01/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לסוציאליזם מהסוג הזה אין קיום מתמשך. ההסתדרות והעובדים כורתים לעצמם את כפות הרגליים. אזרחי ישראל לא יהיו מוכנים להיות בני ערובה לנצח. מאחל לעובדים בריאות, שמחה ואת כל הטוב. פרודוקטיביות זה טוב.
    סגור
  • 11.
    שעת החירום היא שרוצים להרוס את נמל אשדוד (ל"ת)
    מנחם 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 10.
    די כבר לנסות לשבור את העובדים (ל"ת)
    ניסים 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • נמל פח
    י. 01/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נמל מיושן,ציוד תקול רוב הזמן. לא נותנים שרות לנהגי משאיות
    סגור
  • 9.
    מחזק את ידי העובדים במאבקם הצודק (ל"ת)
    עומרי 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • במה הוא צודק?
    דוד 01/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחוסר היעילות? בתנאי שכר לא סבירים? בבריונות?
    סגור
  • 8.
    אני עם העובדים (ל"ת)
    לירון 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 7.
    הכי חשוב שיתוף פעולה עם העובדים (ל"ת)
    טל 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 6.
    מדינה ביזיון (ל"ת)
    צביקה 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    ההנהלה- עם ראש בקיר לא תגיעי לכלום (ל"ת)
    אורי 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    המדינה החליטה להרוס את נמל אשדוד. חבל (ל"ת)
    דניאל 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 3.
    העובדים הם הלב של הנמל. אף אחד לא רוצה להחליף אותם הרי (ל"ת)
    צור 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    המדינה גוררת רגליים וחבל (ל"ת)
    קורין 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    אני עם העובדים (ל"ת)
    רם 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור