קריירה ולימודים

הרכבת לקראת משבר? כך השבתת הקווים נמענה ברגע האחרון

ההסתדרות וועד עובדי הרכבת מנעו את עצירת תנועת הרכבות הארצית, לאחר שהנהלת הרכבת הורתה בחמישי לעובדים אשר אחראים על פיקוח ובקרה על תנועת הרכבות הארצית, לעזוב את מקום עבודתם וללכת הביתה בשל רצון 'להעניש' עובדים שלא הסכימו לעבוד בשבת, איך ההסתדרות פתרה את הסכסוך?
מערכת ice | 
רכבת ישראל (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
הנהלת רכבת ישראל הורתה בחמישי לעובדים אשר אחראים על פיקוח ובקרה על תנועת הרכבות הארצית, לעזוב את מקום עבודתם וללכת הביתה. בניסיון למנוע את הפגיעה בציבור הנוסעים, ההסתדרות והוועדים נתנו הנחיה לכל הפקדים להמשיך בעבודתם, תוך התחייבות לממן את שכרם
"להדפיס כרטיס וללכת הביתה", זו ההוראה שניתנה על ידי הנהלת הרכבת לפקדים במשוא"ה (מתקן שליטה ופיקוד ארצי) אשר אחראים על הפיקוח והבקרה של תנועת הרכבות הארצית. הסיבה להנחיה זו היא החלטת הרכבת להעניש את העובדים שסירבו לשבור צווים ארגוניים שלא לעבוד בשבת. בניסיון למנוע את עצירת הרכבות בארץ, ההסתדרות וועד העובדים ברכבת, נתנו הנחיה לכל העובדים להמשיך בעבודתם כדי למנוע פגיעה בנוסעים, תוך התחייבות לממן את השכר עבור עבודתם – לאחר איומי ההנהלה. 
 

אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, מסר: "קמנו לבוקר מסויט שבו הנהלת הרכבת החליטה לעצור את כל תנועת הרכבות במדינת ישראל ולפגוע בציבור הנוסעים. לקחנו אחריות על האירוע, הודענו לעובדים לא לעזוב את מקום עבודתם על אף שזו ההוראה שנתנה להם הנהלת הרכבת. ועדי העובדים ירדו לשטח, הרגיעו את העובדים וההסתדרות לקחה אחריות על תשלום השכר לאותם העובדים, אשר כל תנועת הרכבות מוטלת על כתפיהם. מדובר בצעד חריג ביותר בעולם יחסי העבודה, שמוכיח כי לצורך הפגיעה בעבודה המאורגנת ובעובדי הרכבת, הנהלת הרכבת מקדשת את כל האמצעים ומוכנה לפגוע קשות גם בציבור הנוסעים".
מוועד העובדים בראשות גילה אדרעי נמסר: "הנהלת הרכבת מנסה לשחזר את אירועי אפריל 2019 - אז ההנהלה עצרה את תנועת הרכבות והאשימה את ועד העובדים בשביתה פראית. האיומים על העובדים התחילו בשעות הערב אתמול, אבל הם נמשכים כל העת, גם עכשיו. כולם רואים כמה רחוק מוכנה ללכת הנהלת הרכבת כדי להכפיש ולפגוע בוועד העובדים, אפילו עד לכדי פגיעה בנוסעים. אנחנו עוצרים את הניסיון השערורייתי הזה וגם פנינו בפנייה דחופה לבית הדין שיורה להנהלה להפסיק את הניסיונות הנלוזים הללו לפגוע בוועד על גבם של נוסעי הרכבת".
תגובת רכבת ישראל: "צר לנו על שבמקום לסייע להנהלת הרכבת בתקופה מאתגרת זו של משבר נגיף הקורונה, שבעטיו קיים חוסר בבעלי תפקידים וצימצום תנועת הרכבות , ובמקום לסייע לעובדי הרכבת המסורים ולהנהלה, אשר מתאמצים לספק שירות מיטבי לציבור גם בתקופה זו, בוחרת גילה אדרעי להפריע למאמצי ההנהלה באמצעות ביצוע צעדים ארגוניים פרועים ולא מידתיים תוך שהיא משתמשת בעובדי הרכבת עצמם במאבק, ובעצם פוגעת בהם.
"המקרה המדובר לא השפיע כלל וכלל על תנועת רכבות הנוסעים והשרות לציבור , אלא נוגע בהערכות לביצוע עבודות תחזוקת תשתית המסילות והערכות לביצוע פרוייקטי הפיתוח , דוגמת פרוייקט החישמול, כפי שנעשה מידי לילה בגמר תנועת רכבות הנוסעים.
"לצערנו, שני עובדים הונחו על ידי אדרעי לבצע פעולות שיבוש במערכות ניהול התנועה אשר שיבשו את ההערכות לביצוע עבודות המתוכננות, גרמו לאובדן כספי עצום ולפיזור עשרות עובדים וקבלנים שהיו ערוכים לביצוע העבודות. פעולות אלו נעשו בניגוד להנחיות ישירות של מנהליהם, תוך התערבות חסרת תקדים במערכת שמטרתה העיקרית היא בטיחות ועל כך התבקשו לעזוב באופן מיידי את משמרתם. 
"שיבושים אלו שמבוצעים על ידי גילה אדרעי במהלך חודשים ארוכים באופן פרוע, פוגעים אנושות בקידום פרוייקטים לרווחת הציבור ובהשקעות של מיליארדי שקלים מכספי מדינה שמיועדים לשיפור שירות הרכבת. כפי שעשתה בעבר, טרם הודחה מתפקידה, אדרעי, ממשיכה לפגוע בציבור וברכבת ישראל ,יוצרת אווירת מלחמה תוך הפצת תמונה שיקרית ומעוותת. 
"הנהלת הרכבת משקיעה מאות שעות בימי דיונים רצופים במו״מ לגיבוש הסכם קיבוצי מעודכן ואולם לא תוכל לקבל שבד בבד עם קיום הדיונים הללו, ימשיך וועד העובדים בראשות אדרעי לשבש ולייצר נזקים. 
"אנו מבקשים מהוועד ומההסתדרות לשוב לשולחן המשא ומתן בתום לב, לטובת הציבור ועובדי הרכבת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה