קריירה ולימודים

התכנית להורדת יוקר המחייה תשתנה? מכתב מפתיע לבכירי הממשלה

חברי הכנסת ממרצ במכתב לבנט, לפיד וליברמן בעקבות התכנית להורדת יוקר המחייה. המכתב יוצא נגד התכנית הכלכלית ומציע הצעות לשיפור
מערכת ice |  4
יאיר גולן (צילום מרים אלסטר פלאש 90)
חברי וחברות הכנסת של סיעת מרצ ביניהם סגן שרת הכלכלה יאיר גולן, פנו הערב (חמישי) לראש הממשלה נפתלי בנט, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן בעקבות התכנית הכלכלית הממשלתית שהוצגה אתמול.
במכתב כותבים חברי וחברות מרצ כי הצעדים שהוצגו אינם מספיקים, ומהתכנית מודרות אוכלוסיות שלמות - דווקא המוחלשות ביותר ומוצגים שורה של צעדים אותם מציעה מרצ לממשלה לאמץ, לדברי חברי הסיעה בכנסת, לאור המצב הטוב של יחס חוב תוצר, יש לפעול להגדלת ההוצאה הציבורית ולשקול מיסוי בעלי דירה שלישית ומעלה, מיסוי רווחי הון ומס ירושה.
 
חברי סיעת מרצ הציעו מספר הצעות לשינוי ביניהן העלאת שכר המינימום: "נדרשת העלאה משמעותית של שכר המינימום מזו שמציע האוצר, בכדי שהשכר יעמוד בקצב עליית המחירים במשק. בהינתן מגמות האינפלציה ועליית המחירים הנוכחית, המתווה הנוכחי עלול להוביל לשחיקה ריאלית של שכר המינימום. כמו כן, יש להגדיל את העלאת השכר בפעימה הראשונה, בכדי לספק הקלה מיידית אל מול עליית המחירים עבור האוכלוסיות החלשות ביותר. בנוסף, יש להשיב את הצמדת השכר ל- %5.47 מהשכר הממוצע גם במהלך הפעימות של עלייה שכר המינימום כדי למנוע מצב בו %5.47 מהשכר הממוצע יהיה יותר מהסכום הקבוע בחוק".
בנוסף, מוצעת אוטומציה למימוש ההטבות, הגדלת מענקי העבודה, ובנייה תקציבית מאסיבית לצד הרחבת דיור הציבורי וסבסוד החינוך לגיל הרך ומחירי מעונות היום. חברי הסיעה הציעו גם להוריד את המע"מ בטענה ש"המע"מ הוא מס רגרסיבי הנוגע באופן הישיר ביותר להוצאות הצריכה, של כל אדם. הפחתת המע"מ באופן רוחבי על כלל מוצרי הצריכה, תפחית את מחירי המוצרים ואת יוקר המחיה עבור כולם - ללא קשר לגובה ההכנסה".
בסיעה ביקשו לשקול הגדלה של ההוצאה הציבורית ולמסות את בעלי דירה שלישית ומעלה. את המכתב סיכמו: "הצעדים שהוצגו לעיל מהווים השלמה ראויה לתוכנית החירום שהוצגה, ונבקשכם לבחון ולשקול אותם לעומק. התמודדות עם יוקר המחייה דורשת בראש ובראשונה לראות לנגד עינינו את המוחלשים ביותר, ולהיטיב עימם".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כחלון עף מהפוליטיקה בגלל המס שרצה להטיל על השכרת שלוש ד
    זיו 02/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא לומדים שם במרץ משגיאות העבר?
    סגור
  • 3.
    יוקר המחיה
    רח 02/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התוספות שמרץ מציעה בהחלט נכונות. לפחות להוריד מעמ ממזון בסיסי, וכן להוריד מעמ מרכישת דירה יחידה
    סגור
  • 2.
    תושב חוזר ששוקל לרדת לצמיתות
    של תושב חוזר מאוכזב 02/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם יטילו מס על דירה שלישית אני מוכר ומוציא את כספי וקונה נכסים בחו"ל של יש יציבות כלכלית מבלי דאגה לכמה מס יטילו עליי אם ירצו לפתח לביא חדש או כיפת נחושת ורכישת צוללות . נמאסתם בואי קחו גם את הירושה יאללה גם מס ירושה רוצים? אתם לא רוצים להטי מס על זה שנושמים אויר ? את חופי הארץ שדדתם את האויר עוד לא מיסיתם
    סגור
  • 1.
    מרץ עושה כל מאמץ להבריח בוחרים
    גל 02/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה מעט שכל יש לכם שם במרץ? מבריחים בוחרים פוטנציאלים, עם אגנדה מרכסיסטית!
    סגור