קריירה ולימודים

בשורת ענק לאלפי אנשים: המדינה תכיר בהוצאות עבודה מהבית

הקואליציה שוב הפסידה במליאה והצעת החוק על הכרה בהוצאות עבודה מהבית בתקופת התפשטות נגיף הקורונה החדש של חה"כ יצחק פינדרוס עברה בקריאה טרומית
מערכת ice | 
עבודה מהבית
בניגוד לעמדת הממשלה, מליאת הכנסת אישרה הערב (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק לתיקון פקודת מס הכנסה (הכרה בהוצאות עבודה מהבית בתקופת התפשטות נגיף הקורונה החדש) של חבר הכנסת יצחק פינדרוס. למרות עמדת הממשלה שהתנגדה להצעה, 13 חברי כנסת תמכו בהצעה לעומת 12 שהתנגדו. הצעה דומה של ח"כ עופר כסיף נדחתה ברוב של 15 תומכים מול 17 מתנגדים. 
החוק מציע לקבוע כי מעסיק יוכל לשלם לעובד בגין הוצאות בית עודפות שנגרמו לו עקב עבודה מהבית, בתקופת התפשטות נגיף הקורונה החדש, מבלי שינוכה מס מהתשלום הנוסף. כמו כן, מוצע להסמיך את שר האוצר, באישור ועדת הכספים, לקבוע הוראות לעניין זה וכן לקבוע את תקרת התשלום המותר בניכוי בגין הוצאות עבודה מהבית.
 
בדברי ההסבר נכתב: "בעקבות התפרצות נגיף הקורונה החדש, הטילה ממשלת ישראל שורת הגבלות על מקומות העבודה, בין היתר, צמצום מספר העובדים במקום העבודה והוראה למעסיקים להעביר עובדים לעבודה מהבית.
עוד טרם התפרצות נגיף הקורונה המגמה הייתה לעודד עבודה מהבית, שכן מעבר לעבודה מרחוק מפחית את הגודש בכבישים, את זיהום האוויר, חוסך זמן יקר ומאפשר השתלבות בשוק העבודה למגוון אוכלוסיות בעלות מוגבלות בניידות או תושבי פריפריה. כמו כן, לפי נתוני הלמ"ס, ישראל נמצאת במחצית הנמוכה של מדינות אירופה בשיעור העבודה מהבית והיא מקדימה בעיקר מדינות ממזרח היבשת, טורקיה ויוון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה