קריירה ולימודים

מיליון ישראלים בהייטק? ברביבאי מצננת את החזון של לפיד

שר החוץ יאיר לפיד העלה השבוע את החזון שלו למיליון ישראלים בהייטק, וזאת אל מול אזהרתו של מזכ"ל ארגון ה-OECD שעל ישראל לא להסתמך רק על ההייטק בלבד. שרת הכלכלה אורנה ברביבאי ציננה היום את הרוחות עם מסר אחר: "האתגר - גם מי שלא הגיע להייטק"
מערכת ice |  4
יאיר לפיד, אורנה ברביבאי (צילום פלאש 90/ יוסי זליגר, pexels)
שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, מוסיפה הבהרות לגבי החזון של שר החוץ ויו"ר מפלגתה יש עתיד, יאיר לפיד, ואומרת כי יש לפעול להגיע למיליון אזרחים ישראלים בהייטק, אבל בו זמנית "צריך לראות את מי שלא מגיע לשם", תגובה שמורידה הילוך מהתכנית העתידנית של לפיד.
כזכור, מזכ”ל ארגון ה-OECD מתיאס קורמן אמר בתחילת השבוע בישיבת הממשלה כי על ישראל להיזהר מהסתמכות רק על מגזר ההייטק וזאת אל מול השקעה נמוכה בענפים אחרים המעסיקים את מרבית העובדים במשק. לדבריו: "הרפורמות בישראל צריכות להתמקד בצמיחה כלכלית רחבה, גם מעבר למגזר ההייטק המצליח ולהתמודד עם פערים כלכליים חברתיים".
לעומתו, שר החוץ יאיר לפיד אמר מנגד כי ישראל צריכה לדהור דווקא לכיוון ההייטק: "יש לנו רק מקום אחד ללכת אליו: מיליון ישראלים בהייטק - וזה לא רק מתכנתים ומהנדסים, זה גם מזכירים ומזכירות, שיווק, מזון וקייטרינג, וגם השומר בכניסה לחברת הייטק מקבל שכר גבוה יותר".
 
עוד הוסיף לפיד בתחילת השבוע: "מיליון ישראלים בהייטק זה אומר שאנחנו יוצאים ממדינת תל אביב, עוד ועוד יוניקורנס שמכניסים דולרים לקופת המדינה. מיליון ישראלים בהייטק אומר שאנחנו ממוקדים במאמץ להכניס אוכלוסיות נוספות לשוק העבודה. זה אומר שהחינוך הטכנולוגי צריך להיות פרויקט לאומי".
 
שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, ציננה את הביקורות סביב אמירתו של לפיד, ואפילו כמעט הפכה את דבריו שיתאימו לחזונו של מזכ"ל ה-OECD. את הדברים אמרה היום בכנס אילת ה-25 לנושאי עבודה: "ההייטק הוא בהחלט קטר שצריך להאיץ וגם הצהרתו של יאיר השבוע - מלהגיע למיליון אנשים בהיי טק, הוא יעד חזוני שצריך לעשות כל פעולה כדי להגיע אליו", אמרה השרה אבל הוסיפה: "אולם, באותה נשימה צריך לראות את מי שלא מגיע לשם. פה האתגר הגדול".
לדבריה, "היכולות של ההיי-טק לא יכולות להישאר רק בו. הן צריכות לחלחל גם למקומות אחרים- ייצור מתקדם, תעשייה מתקדמת. שיפור הפריון בייצור - ההייטק הוא בהחלט הקטר שימשוך את כולנו, אבל חובתנו שיחלחל גם לסקטורים נוספים".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    תחזור להנחות אין לך הכריזמה להיות מנהיג והרעיון הנלוז
    לילו 02/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא ההוכחה
    סגור
  • 3.
    אין לו הרי תעודת בגרות
    רמי 02/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על מה הוא מדבר
    סגור
  • 2.
    מושחתיהו ביצע מגה פיגוע במדינה באמצעות מימון והפצת
    אסון ההתחרדות 02/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החינוך התורני לבערות, נחשלות, ניוון ופיגור וזה מאחר והם לא לומדים לימודי ליבה. ועכשיו כשאנחנו יודעים שלמעלה מ-50% מתלמידי המדינה לומדים בחינוך התורני אז מהיכן ימצאו מהנדסים, מתכנתים וכו' להייטק?
    סגור
  • 1.
    לפיד נכבד
    מלך 02/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבר היינו בסיפור הזה שהכל הושקע בהייטק! ופסלו השקעה בתחומי תעסוקה המתאימים לכל האזרחים לא רק להייטק!!!
    סגור