קריירה ולימודים

עובדי סיילספורס: אם היא תעסוק בקריפטו - נתפטר

חברת התוכנה של המיליארדר היהודי מארק בניוף הודיעה כי היא שוקלת כניסה לתחום ה-NFT – והעובדים מיהרו למחות על צביעות לכאורה ולאיים בנטישה
יאיר מור | 
מחאה (צילום freepik)
סיילספורס, ענקית התוכנה העסקית האמריקאית שייסד מארק בניוף, אחד היהודים העשירים בעולם, הצליחה להרגיז את עובדיה בימים האחרונים, כך לפי דיווח של קרן תומסון-רויטרס מבית סוכנות הידיעות רויטרס.
לאחרונה הצהירה סיילספורס כי היא שוקלת מספר מיזמים בתחום ה-NFT – נכסים דיגיטליים מבוססי קריפטו. אחד מאותם מיזמים הוא "ענן NFT", שירות שיציע לחברות, גופים ואנשים ליצור, לאחסן ולמכור באמצעותו יצירות אמנות המאומתות על רשת בלוקצ'יין מבוזרת.
 
תחום ה-NFT הוא אחת הבועות הבולטות של הזמן האחרון, המציג קצב גדילה מדהים: לפי נתוני חברת מחקר היישומים המבוזרים DappRadar, מכירות ה-NFT בעולם נסקו מ-95 מיליון דולר ב-2020 ל-24.9 מיליארד דולר ב-2021 – גידול של פי 262 תוך שנה. המוני חברות כבר נכנסו לתחום, ביניהם נייקי, ה-NBA, קוקה קולה, פפסיקו ועוד. אך עובדי סיילספורס מעדיפים שהחברה שלהם, ששווי השוק שלה כיום סובב סביב 200 מיליארד דולר, תישאר מחוץ למשחק הזה.
לפי סוכנות הידיעות, יותר מ-400 מתוך 56,600 עובדי החברה חתמו על מכתב פתוח למנכ"לי החברה, בניוף וברט טיילור, בו הם קוראים להם לוותר על העיסוק בתחום ה-NFT. לדבריהם, מדובר ב"נכסים בלתי-מפוקחים וספקולטיביים ביותר", בעלי השפעות סביבתיות וכלכליות הרסניות.
אחד החותמים איים להתפטר אם הפרויקט ייצא לפועל, ואמר לסוכנות כי "אמצא חברה שמקיימת את הערכים שעליהם היא מצהירה". בסוכנות ציינו כי חלק מהעובדים מחו על הצביעות לכאורה בכך שהחברה מכריזה על הפרויקט במקביל לשידור פרסומת בסופרבול בכיכובו של השחקן מת'יו מקונוהיי שהתמקדה בקיימות (כלומר דאגה לסביבה).
דובר מטעם החברה מסר לסוכנות כי "ערכי הליבה שלנו מנחים את כל מעשינו, כולל את פיתוח מוצרינו. אנו מברכים על התגובות של עובדינו וגאים לטפח תרבות של אמון המעצימה אותם להעלות נקודות מבט מגוונות". הוא ציין כי החברה תערוך "מפגש הקשבה" לעמדת העובדים בנושא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה