קריירה ולימודים

בשורת ענק למאבטחים: בכמה יעלה השכר?

אורנה ברביבאי הודיעה על חתימה על צו הרחבה בענף השמירה והאבטחה, השכר הענפי יעלה. תוספת של 10% לכלל העובדים ותוספות גדולות יותר לבעלי הכשרה מיוחדת
מערכת ice |  4
עליה בשכר העבודה (צילום עריכת אייס)
שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי הודיעה היום (רביעי) כי החליטה לחתום על צו הרחבה בענף השמירה והאבטחה, לפיו השכר הענפי של עובדי השמירה והאבטחה המועסקים אצל מעסיקים בענף השמירה והאבטחה יעלה. מדובר בתוספת 10% לכלל העובדים וכי לעובדים מסוימים בעלי הכשרה מיוחדת נקבעו תוספות בשיעורים גבוהים בהתאם לרמת ההכשרה וסיווגה.
לאחר קיום הליך היוועצות כמתחייב בסעיף 26 לחוק הסכמים קיבוציים, ולאחר קבלת המלצתה של הממונה הראשית על יחסי עבודה בזרוע העבודה, עו״ד רבקה ורבנר, ביום 9 בספטמבר 2021 פרסמה שרת הכלכלה והתעשייה הודעה על כוונה למתן צו הרחבה לפי חוק הסכמים קיבוציים. 

בשבועות האחרונים התקבלה הסכמה משותפת על דעת הצדדים להסכם הקיבוצי לפיה הרחבת ההסכם הענפי תהיה החל מה-1 בספטמבר 2022. שר האוצר צפוי להביא להחלטת ממשלה את תוספת התקציב הנדרשת למימוש ההסכם ביום ראשון הקרוב.
ניר גלבוע, מנכ"ל קבוצת האבטחה צוות 3 הגיב להעלאת השכר ואמר: "חיזוקו של מערך האבטחה האזרחי הינו אינטרס לאומי ראשון במעלה. עובדות ועובדי הענף מרכיבים את מעגל הביטחון השלישי בישראל, אחרי הצבא והמשטרה והם אלה שאחראיים על הסדר הציבורי. ענף האבטחה הוגדר כחיוני בחירום וזאת נוכחנו לראות לא רק במשבר הקורונה, אלא גם בעת אירועים ביטחוניים ומורכבים בישראל. אני מברך את יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, שמקדם את הנושא בהתמדה ולשרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, על החלטתה לחתום על צו הרחבה בענף השמירה והאבטחה, שמטרתו לשפר את תנאי השכר של המועסקים בתחום. עם זאת, עלינו לזכור כי מדובר בענף מאתגר במיוחד ולמרות הגדרתו כחיוני במשק, הוא עדיין נתקל בקשיים בגיוס עובדים. 
הבטחת שכר מינימום למאבטחים מתחילים הוא נקודת ההתחלה בלבד ויש לשאוף, ברמה הלאומית, לאגם משאבים ולתגמל את עובדי ועובדות הענף ולהבטיח את תנאיהם הסוציאליים ולעגנם בחקיקה.  שכר מתגמל למאבטחים הוא בסיס איתן לביטחון תעסוקתי ארוך טווח, שיגרום לא רק לעליה במוטיבציה בקרב מועסקים, אלא גם תוביל למתן שירות טוב ומקצועי יותר ללקוחות הפרטיים והמוסדיים. כעת, יותר מתמיד, כאשר יוקר המחייה רק מאמיר, עלינו לשמור גם על השומרים ולדאוג גם לרווחתם ולזכויותיהם של עובדי הניקיון והשירותים, שעבודתם תלויה במידה רבה באיכות חיינו ויפה שעה אחת קודם".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בשורת ענק?
    שחר 04/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דבר ראשון אם משווים אם העלת יוקר המחייה להעלאת השכר זה בדיחה. דבר שני ההסכם כבר נחתם על ידי שר הכלכלה במרץ 21 אבל הממשלה החליטה שלא בא לה לקיים אז דחו ושינו לספטמבר 22, ועכשיו הם גם אומרים שאפשר להעביד אותנו 14 שעות ביממה!!!!! רק לקחת לקחת לקחת לקחת לקחת!!!!! נחנקתי כבר מהמדינה הזאת הכל פה רקוב מהשורש.
    סגור
  • 2.
    רבותי 100שח תוספת פשוט ליפול מהרגלים גועל נפש ועוד בספט
    חיים 03/2022/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל חודש ההיסתדרות לוקחת מהעובד 70שח על חברות בושה וחרפה רק שביתה חברים מהבטחים פשוט לא לעבוד בשכר מינימום
    סגור
  • מדינה רקובה
    שחר 04/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך שמיליונים יצאו לרחובות להפגין. כולם יודעים מה צריך לעשות בשביל שיהיה פה זול יותר אבל כל הפוליטיקאים ימין ושמאל מגנים על התעשיות ששורפות לנו את כל הכסף.
    סגור
  • 1.
    ובכמה יעלו המחירים לצרכן
    תורידו תהתלהבות זה ל 03/2022/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כסף מדומה
    סגור