קריירה ולימודים

התכנית להקלה ברגולציה: אלו ההקלות המסתמנות

שר המשפטים גדעון סער יביא לוועדת השרים לחקיקה סדרת חוקים להקלה ברגולציה. סער: "הקלה דרמטית ומשמעותית בנטל הבירוקרטי בישראל הוא הדבר החשוב ביותר שניתן לעשות למען כלכלת ישראל"
מערכת ice |  1
גדעון סער (צילום אוליבייה פיטוסי פלאש 90)
שר המשפטים גדעון סער מקדם בימים אלה שלוש הצעות חוק הצפויות לעלות לדיון בישיבת ועדת השרים לחקיקה, מדובר בשלוש הצעות מתוך ארבע שנכללו ב"מתווה אביב" של הממשלה.
כזכור, בחודש ינואר האחרון אישרה הממשלה רשימה מרוכזת של הקלות ברגולציה לעסקים ולאזרח שהובילו ראש הממשלה נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן, שר המשפטים גדעון סער וסגן השר במשרד ראש הממשלה אביר קארה. אז הבטיחו כי ההקלות יחסכו יחד כמיליארד שקל בשנה למשק הישראלי, ולמעלה ממיליון ימי המתנה לאישורים. 
 
עבודת המטה לקידום התקנות שנכללו במתווה נמצאת בעיצומה, וזאת בהתאם ללוחות הזמנים הקבועים בהחלטה. לפי ההחלטה, על משרדי הממשלה להעביר את טיוטות התקנות לוועדות הכנסת עד לתחילת מושב הקיץ בחודש מאי. כלל משרדי הממשלה הרלוונטיים עמלים בימים אלה על השלמת התקנות, כאשר הראשונות שבהן כבר נשלחו לוועדות הכנסת, והיתר צפויות להיות מועברות בהמשך, בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו.
מדובר בהצעות העוסקות ברפורמת הרישוי הסביבתי המשולב שמקדם המשרד להגנת הסביבה שלפיה במקום הצורך לקבל מספר היתרים סביבתיים, הליכי הרישוי יאוחדו. תיקונים בחוק החברות המקודם על ידי משרד המשפטים, שתכליתם להקל את הנטל הבירוקרטי על חברות בהליכי רישום ומחיקה; ותיקון בחוק ציוד רפואי המקודם על ידי משרד הבריאות שנועד להקל על הנטל הרגולטורי המוטל על יבואנים של ציוד רפואי.
 
שר המשפטים גדעון סער מסר: ״הקלה דרמטית ומשמעותית בנטל הבירוקרטי בישראל הוא הדבר החשוב ביותר שניתן לעשות למען כלכלת ישראל. משרד המשפטים בראשותי ימשיך להוביל מהלכים לתיקון חקיקה ותקנות שיביאו לצמיחת המשק, להקלה על אזרחי ישראל ולקידום העסקים בה. אני מודה למחלקת ייעוץ וחקיקה (משפט כלכלי) במשרד המשפטים, בראשות המשנה ליועמ״ש מאיר לוין,  על העבודה המאומצת בנושא״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    האנס גדעון סער הורס את המדינה ! (ל"ת)
    אסף 03/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור