קריירה ולימודים

קרפור עושה עלייה: היכן ייפתח הסניף הראשון?

קרפור, רשת המרכולים הגדולה באירופה, נחשבת לקמעונאית הבינלאומית הגדולה ביותר שנכנסה עד היום לישראל. כעת לדברי אלקטרה: "הרשת תחולל מהפך במפת התחרות המקומית"
מערכת ice | 
רשת קארפור (צילום flickr)
סניף ראשון של רשת המזון הבינלאומית "קרפור" ייפתח בכיכר דיזינגוף, במקום הסניף הוותיק של מגה בעיר, כך על פי Ynet. כחלק מהתאמת המותג ללוקיישן הקיים, הסניף הוותיק עבר שיפוץ מסיבי והוא מהסניפים העירוניים הראשונים שזכו לעיצוב מחדש.
 
קרפור מפעילה את רשת המרכולים הגדולה באירופה עם כ-14 אלף סניפים ביותר מ-40 מדינות ומחזור מכירות של 81.2 מיליארד אירו. היא נחשבת הקמעונאית הבינלאומית הגדולה ביותר שנכנסה עד היום לישראל ולדברי אלקטרה, היא "תחולל מהפך במפת התחרות המקומית".
עם הגעתה של רשת קרפור, סניפי יינות ביתן ומגה יוסבו לסניפים של הרשת הצרפתית, אם כי החלפת השם הרשמית תתקבל רק כאשר יגיעו לישראל מוצרי הרשת הצרפתית.
אלקטרה, חברת האם של רשת יינות ביתן-מגה,  מתכוונת לייבא לארץ אלפי מוצרים, מזון ומוצרי צריכה מהרשת הצרפתית, אלא שתהליך "הגיור" של מוצרי המזון מורכב ותלוי בבדיקות כשרות, בירוקרטיה ומכסים. כעת מנסה הרשת להגיע להסכם עם הרבנות כדי להשתמש ברבנים מחו"ל, שעלותם מופחתת. כמו כן, יש מוצרים שיצטרכו גם את אישורי משרד הבריאות - הרגולטור של מזון המיובא לישראל. 
לפני כחודש נועדה משלחת של נציגי קרפור וראשי אלקטרה עם שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, ועם משרד האוצר  על מנת שיסייעו להם בהאצת הפחתת מיסים על מוצרים מיובאים ובבירוקרטיה המקומית. הערכה כעת היא שהזמן שימשך לצורך יבוא מלוא המגוון ייקח לפחות חצי שנה ואולי יותר.
סניף כיכר דיזינגוף הוא בין הסניפים הראשונים שיוסבו משום מקומו הפופולרי. במקביל, הרשת מתכננת סניפי ענק בשטח אלפי מ"ר כל אחד, כשהוחלט להתמקד בהתחלה דווקא בפריפריה, בין היתר בשל שיקולי עלות וזמינות שטחים לסניפי ענק.
גם בבאר שבע ייפתח סניף במתחם חדש ונבדקת האפשרות לפתוח במתחם יס פלנט בעיר. לצורך הפעלת הזיכיון לקרפור בישראל, אלקטרה נדרשת לבצע השקעות כבדות בשיפוץ סניפים קיימים ובבניית סניפים חדשים. הסכום הנדרש לכך להערכת החברה עומד על כ-450 מיליון שקל, אולם בענף צופים כי הסכום יגיע עד 700 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה