קריירה ולימודים

משרד החינוך: "אנחנו באים למנוע סכנה"

מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר התייחסה לביקורת על רפורמת ביטול הבגרויות, ולאופן שבו חוסר היציבות הפוליטית פוגעת במערכת החינוך: "אנחנו באים למנוע את הסכנה" 
מערכת ice | 
יפעת שאשא ביטון (צילום מסך ערוץ הכנסת)
מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר התייחסה אתמול (רביעי), לרפורמה החדשה שמקדם המשרד, במהלכה יבוטלו המבחנים במקצועות הרוח, ולביקורת לפיה היא עלולה לגרום  לכך שיפסיקו ללמד ברצינות מקצועות אלה. בראיון לקרן נויבך בכאן רשת ב' הסבירה שטאובר: "הרפורמה מעגנת את היקף שעות הלימוד, באופן כזה, שלמרות שאנחנו הולכים לעולם של גמישות ומעבירים המון אחריות למנהל, המקצועות היחידים שלא ניתן לצמצם בהם את היקף השעות, הם מקצועות ההומניים".
לדבריה, מקצועות הרוח הם "מקצועות מעצבי זהות , נכסי צאן ברזל, המבססים ערכים". אולם כבר כעת הולך ונשחק מעמדם של מקצועות אלה כאשר "מנהלים, לקחו שעות, מספרות ותנ"ך לטובת מתמטיקה". היא אף ציינה כי:" אנחנו באים למנוע את הסכנה".
 
לשאלת נויבך, איך לצד הצפיפות הרבה בכיתות, יעמדו מורים בדרישה ללוות את התלמידים באופן צמוד, השיבה: "מאמצע כיתה יא' ארבע שעות שבועיות מוקצות לליווי העבודה. המורה לא מלמד יותר את התוכן אלא מלווה את התלמידים".  
 
לבסוף התייחסה המנכ"לית לנזק שנגרם למערכת החינוך, כתוצאה מחוסר היציבות הפוליטית ומערכות הבחירות המרובות. לשאלת המרואיינים מה תעשה אם יבוא שר אחר שיורה להפסיק את הרפורמה, ענתה: "אחת הצרות הגדולות של מדינת ישראל, זה השינויים שגורמים להחלטות אסטרטגיות קצרות טווח. רק תהליכים ארוכים יביאו את השינוי, הגיע הזמן , לאומץ ניהולי".
אמש דווח כי במסגרת הרפורמה החדשה במשרד החינוך, יבוטלו בחינות הבגרות החיצוניות במקצועות: ספרות, תנ"ך, היסטוריה ואזרחות, כאשר ציון הבגרות יורכב  מהערכה פנימית של בית הספר לצד עבודה מסכמת רב-תחומית. הרפורמה תצא לדרך בהדרגה, כאשר בשנת הלימודים הבאה היא תחל בקרב תלמידי כיתות י' , ואילו הבחינות והעבודות הראשונות ייעשו בעוד שנתיים, כשאלו יהיו בכיתה י"א.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה