קריירה ולימודים

מענקים לאלפי מלווים של נכי צה"ל: מי הזכאים?

מלווי נכי צה"ל הגיעו להסכם עם משרד הביטחון - ישופרו תנאי המלווים: הסכם חדש להסתדרות הלאומית ולמשרד הביטחון לאחר התערבות השר. הבשורה הגדולה: דור ב' יבוטל ותנאי כ 1,500 מלווי נכי צה"ל יושוו לתנאיהם של כ1,300 עובדי דור א'
מערכת ice | 
חיילים (צילום פלאש 90/ נאסר אישתיה, pexels)
הסכם עבודה חדש למלווי נכי צה"ל נחתם בהתערבות שר הביטחון, בני גנץ, ובליווי צמוד של יו"ר ארגון נכי צה"ל, עידן קליימן, ההסתדרות הלאומית ו-וועד מלווי נכי צה"ל.  בהם עורכי הדין יאיר דוד ויורם ברוק. ההסכם נחתם בין משרד הביטחון, ארגון נכי צה"ל וההסתדרות הלאומית המייצגת את וועד המלווים.
ההסכם ישפר משמעותית את תנאי העסקתם של 2,800 מלווי הנכים, שהיום נושמים לאחר שנים בהם לא עודכן ההסכם עימם. בשנה האחרונה מנהלים המלווים וההסתדרות הלאומית מאבק עיקש מול משרד הביטחון, כדי לקבל תגמול ראוי והוגן וסל כלים מקצועי, שירחיב את יכולתם לתת את השירות הנדרש כל-כך שהם מעניקים לציבור נכי צה"ל.
 
הבשורה המשמעותית ביותר בהסכם נוגע ליותר מ-1,500 מלווים: דור ב' יבוטל ותנאי העסקתם יושוו לתנאי עובדי דור א'. כך יופסק המנהג הפסול של אפלייה בין עובדים המבצעים את אותה העבודה.
אבנר מלכה, יו"ר ועד מלווי נכי צה"ל: "מדובר ביום היסטורי לציבור המלווים והנכים יחד. במאבק עיקש ובתמיכת כל הצדדים הצלחנו לתקן ולשפר את הזכויות של האחים והאחיות היקרים שלנו – עובדי דור ב'. אנו ממשיכים בקצב ההתקדמות המקצועית והכלכלית שלנו מאז התאגדותנו ב-2017. אני רוצה להודות לשר הביטחון, בני גנץ, שליווה את הנושא באופן אישי ודאג לתיקון ולשיפור תנאי המלווים".
יואב שמחי, יו"ר ההסתדרות הלאומית: "מלווי נכי צה"ל הם האמונים על הטיפול היום-יומי באנשים שהקריבו כל-כך הרבה למען כולנו. תנאי עבודה הוגנים וכלים מקצועיים שיסייעו להם במילוי משימתם הלאומית נדרשים, כדי לשמור על הנכים. כמו שחובתנו להגן על הנכים, חובתנו היא גם להגן על המלווים".
"בזמן שארגוני עובדים אחרים יוצרים דורות ומנציחים מעמדות בין עובדים, החלטנו בהסתדרות הלאומית לצאת למאבק בלתי מתפשר יחד עם ועד המלווים לביטול המעמדות והאפליה, שמשרד הביטחון הנציח לאורך השנים.
ארגון נכי צה״ל בתגובה להסכם לשיפור תנאי מלווי נכי צה״ל, שהושג מול משרד הביטחון: "אנחנו מברכים בכל פה על ההסכם שהושג עבור מלווי נכי צה״ל, העושים עבודה חשובה מאין כמוה בעבודה יומיומית קשה ולעיתים מאתגרת עם פצועות ופצועי צה״ל".
יו״ר ארגון נכי צה״ל עידן קלימן: ״ארגון נכי צה״ל היה שותף למאבקם הצודק של המלווים והתעקש על הכללת הסכם עמם בתוך רפורמת ׳נפש אחת׳. שיפור תנאיהם של מלווי נכי צה״ל מסמן שיפור משמעותי באיכות חייהם של פצועות ופצועי צה״ל״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה