קריירה ולימודים

הטייסים באל על תוקפים את ההנהלה: "בעלי שליטה כוחניים"

הנוסעים זועמים, התקשורת מבעירה את השטח, וההסתדרות והנהלת אל על לוחצים, אבל הטייסים לא נכנעים וטוענים כי החברה היא זו שמפרה את ההסכמים ואף תוקפים: "הטייסים עושים מעל ומעבר על מנת להוציא את לוח הטיסות שתוכנן ברשלנות"
מערכת ice |  4
אל על בירידה (צילום פייסבוק אל על וfreepick)
לאחר הביקורות הרבות והסערה התקשורתית עם ביטולי הטיסות הרבים, טייסי אל על לא נכנעים ללחצים וטוענים על הפרות הסכם של ההנהלה כמו גם על סגירת הסכם עם ההסתדרות מעל ראשם. בינתיים בהנהלת אל-על מבקשים מהטייסים לחזור למשא ומתן, והנוסעים זועמים.
על פי נתוני אל-על, בשבועיים האחרונים בוטלו 45 טיסות, היינו: עשרת אלפים נוסעים נאלצו לבטל את התכניות שלהם, והמצב בסכסוך העבודה בין הטייסים ובין ההנהלה רק הולך ומחריף. ברקע הדברים: הסכם שנחתם בין ההסתדרות ובין ההנהלה, והזעם של הטייסים על התנאים עליהם חתמה ההסתדרות בקיצוץ בשכרם ובאש"ל וכדומה, ודורשים מההנהלה כי כל מו"מ יתחיל רק אם יראו בהם כיחידת מיקוח נפרדת - זאת אומרת: שהסכם ההסתדרות לא חל עליהם.
 
לאחר מכתב של המנכל"ית הנכנסת דינה בן טל ובו הבהירה עד כמה חמורים מעשיהם שפוגעים גם במוניטין של החברה, וביקשה מהם לחזור למשא ומתן, הטייסים משיבים למנכ"לית כמו גם להנהלת החברה בכללותה.
"עוד במאי 2021 פנה ועד הטייסים להנהלת החברה בבקשה להיערך להפעלת מטוסי ה- 777 על פי הסכם העבודה. אך זו היא זו שדחתה את הפעלת המטוסים והכשרת הטייסים, כמו גם את הצורך להיכנס למשא ומתן ענייני ומקדם", נכתב בשם ועד הטייסים.
"בפועל, כבר למעלה משנה מפרה החברה ברגל גסה את ההסכם אותו כפתה יחד עם ההסתדרות על הטייסים בעוד הטייסים מקיימים אותו בקפדנות. ביטולי הטיסות בימים האחרונים נובעים מתכנון שאפתני יתר על המידה של החברה, שאינו לוקח בחשבון את מגבלות חוקי הטייס והבטיחות, כמו השלכות מגפת הקורונה".
עוד כתבו: "גם בשעות אלו, הטייסים עושים מעל ומעבר על מנת להוציא את לוח הטיסות שתוכנן ברשלנות על-מנת למנוע פגיעה נוספת בקהל לקוחות החברה. אין בכוונתם להפוך כעת לשק חבטות של בעלי שליטה כוחניים, או של תרבות הסתדרותית המגינה על עובדי קרקע אלימים".
יש לציין כי בתקופה האחרונה, טייסים רבים ביקרו בחריפות את התנהלות ההסתדרות הכללית ואף במחאה העבירו את כספי הוועד אל ההסתדרות הלאומית, הגם שאינה צד בסכסוך.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מצצו את לשד החברה
    ברמנס 05/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לשלוח את הטייסים לכל הרוחות.
    סגור
  • 3.
    חברה בזויה חיים בסרט
    אמבלם 05/2022/20
    הגב לתגובה זו
    5 1
    לפטר את כול הטייסים מקבלים 100 אלף שקל בחודש ועוד בוכים. איכס
    סגור
  • 2.
    ברוכים הבאים להגרלת הטיסות השבועית של אל על!
    מינה 05/2022/20
    הגב לתגובה זו
    9 1
    צר לי אדוני... לא זכית... אתה לא טס היום... אז מה אם קנית כרטיס? גם בפיס קונים כרטיס ולא זוכים. זה בדיוק אותו דבר. ככה זה אצלנו באל על: או שאתה מפסיד, או שאתה מפסיד. הבנת, פראייר? חה חה חה.
    סגור
  • 1.
    מי שנוהג באלימות הם הטייסים שמבקשים 100000שח בחודש (ל"ת)
    ניר 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור