קריירה ולימודים

דרמה בטוויטר: "החבר של מאסק" הודח – והוחזר

טוויטר הודיעה כי היא דוחה את התפטרותו של אחד מחברי הדירקטוריון שלה, הנחשב מקורב לאילון מאסק ואף הציע לסייע לו בהשתלטות של החברה
יאיר מור | 
אילון מאסק וטוויטר (צילום vecteezy, יוטיוב/ TED)
אנטי-מהפך בטוויטר: איגון דרבן, שהודח מדירקטוריון החברה ביום רביעי האחרון, יישאר בה למרות הכל, כך דיווחה טוויטר במסמך שהגישה לרשות האמריקאי לניירות ערך (SEC) אתמול (שישי).
לדברי טוויטר, דרבן יישאר בדירקטוריון שלה לאחר שדחתה את התפטרותו, משום שהדחתו נגרמה בשל "מדיניות הצבעה של משקיעים מוסדיים מסוימים בנוגע למגבלות השירות בדירקטוריון". במלים אחרות: חברי הדירקטוריון של טוויטר אינם מקבלים את החלטתם של מחזיקי המניות בחברה, שרובם לא תמכו בהארכת כהונתו של דרבן בחברה, משום שהסיבה להצבעה לא היתה חוסר שביעות רצון מתפקודו, אלא נוהל בחברות מסוימות שמושקעות בטוויטר ואינן רואות בעין יפה חברות של אותו אדם בדירקטוריון של יותר מ-5 חברות.
 
כדי להרגיע את אותם משקיעים, הודיעה טוויטר כי דרבן מתחייב להוריד את מספר החברות הציבוריות שבהן הוא משמש חבר דירקטוריון מ-7 כיום ל-5 תוך שנה מפגישת המשקיעים שנערכה ביום רביעי (כלומר עד 25 במאי 2023).
כזכור, דרבן הוא מנכ"ל משותף של חברת ההשקעות הענקית Silver Lake Partners, שמושקעת בטוויטר ובחברות רבות נוספות ולכן בכיריה מכהנים בדירקטוריונים של רבות מאותן חברות שהשקיעו בהן. טוויטר כנראה תימחק מרשימת החברות שבהן הוא מכהן בלי שיצטרך להתפטר, כחלק מההשתלטות של אילון מאסק על החברה. דרבן עצמו תומך בניסיון של מאסק, וחברת ההשקעות שלו אף הציעה למאסק סיוע במימון הרכישה. למרות זאת, בשבוע האחרון דווח גם שמאסק נתן לרוב הצעות המימון שקיבל להתבטל, ומתכוון להשיג את רובם המוחלט של 44 מיליארד הדולר לרכישת הרשת החברתית ממכירת מניות שלו בחברות שברשותו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה