קריירה ולימודים

אוניברסיטת אריאל צורפה לוועד האוניברסיטאות: "כבר לא ילד חורג"

לאחר כעשור של התנגדות ופחד מחרמות תקציביים, ועד ראשי האוניברסיטאות קיבל היום לתוכו באופן רשמי את אוניברסיטת אריאל
מערכת ice | 
אוניברסיטת אריאל (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של האוניברסיטה)
אחרי שנים של התנגדות: אוניברסיטת אריאל הצטרפה היום (ראשון) לוועד ראשי האוניברסיטאות כחברה מן המניין. עד היום, באוניברסיטאות התנגדו לצירוף אוניברסיטת אריאל בטענה שהדבר עלול לפגוע בשאר המוסדות בכך שיבואו עליהם חרמות בינלאומיים.
ההחלטה של הוועד נמסרה לפרופסור יהודה שינפלד, נשיא האוניברסיטה, ועמה הוסבר כי לפי הייעוץ המשפטי, לא ניתן להימנע מצירופה והמהלך לא יפגע במעמדן של האוניברסיטאות האחרות.  
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון בירכה, "מדובר במהלך מוצדק וחשוב מאוד. אוניברסיטת אריאל הינה אוניברסיטה עם חוקרים מצוינים והישגים אקדמיים מרשימים. זוהי תשובה מוחצת לכל אלו שקראו רק לפני מספר שבועות לחרם על האקדמיה, המסחר והחיים באריאל".
 
גם ראש הממשלה נפתלי בנט ברך, "אוניברסיטת אריאל כבר לא ״ילד חורג״; היא התקבלה רשמית לור״ה (ועד ראשי האוניברסיטאות). כולם מכירים את אהבתי לאוניברסיטת אריאל. בזמנו נלחמתי והצלחתי להביא לאישור פקולטה לרפואה אל מול התנגדות מרובה. לפני מספר שנים גם יזמתי את התהליך לצירוף אריאל לור״ה, וגם זה נתקל בקשיים גדולים. בשעה טובה, כעת גם זה בוצע. ככה מזיזים דברים!"
הוועד, בו חברים שבעה נשיאי אוניברסיטאות המחקר, הוא גוף וולונטרי, המייצג אותן מול משרדי ממשלה, המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג), הוועדה לתכנון ולתקצוב (ות"ת) ועוד. כיוון שהארגון אינו סטטוטורי, לאורך השנים התקשו שרים מהימין לכפות עליו את צירוף המוסד האקדמי באריאל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה