קריירה ולימודים

ההפגנות באוניברסיטת בן גוריון: "דמוקרטיה - כן, הפקרות - לא"

מאות עובדים וסטודנטים הפגינו היום (רביעי) באוניברסיטת בן-גוריון בנגב במחאה על אישור האוניברסיטה להניף דגלי פלסטין בשטחי הקמפוס. ההפגנה מתקיימת בסימן: "דמוקרטיה - כן, הפקרות - לא". ד"ר אורן וכט, משתתף בהפגנה, אמר: "ההפגנה עם דגלי פלסטין הייתה נגד עצם קיום מדינת ישראל"

מערכת ice |  1
דגלי אשף בבן גוריון (צילום צילום מסך מטוויטר)
מאות עובדים וסטודנטים הפגינו היום (רביעי) באוניברסיטת בן-גוריון בנגב במחאה על אישור האוניברסיטה להניף דגלי פלסטין בשטחי הקמפוס. ההפגנה מתקיימת בסימן: "דמוקרטיה כן, הפקרות לא".


ד"ר אורן וכט מאוניברסיטת בן-גוריון סיפר לחדשות 12: "ההפגנה עם דגלי פלסטין הייתה נגד עצם קיום מדינת ישראל. אנחנו בעד חיים בשיתוף לגמרי, וזה הדבר הנכון, אבל אי אפשר לגזור את מה שאתה יושב עליו. זו אוניברסיטה שנמצאת במדינת ישראל וזה הדבר העיקרי וזה גם המסר שעבר. לא הייתה שם התלהמות ודיברו על שיתוף ושוויון".
 


רז תורג'מן, סטודנט בבן-גוריון ורכז "אם תרצו" באוניברסיטה: "בתור סטודנט באוניברסיטה שהיה עד בשבועות האחרונים לקריאות סמויות וגלויות בקרב סטודנטים שמזדהים כ'פלסטינים' נגד מדינת ישראל ונגד יהודים וציונים בפרט, הייתי מצפה לעמדה איתנה ונוקבת מטעם האוניברסיטה". לדבריו, האוניברסיטה לא נקטה עמדה: "במקום זה קיבלנו עמדה רופסת תחת תירוצים של חופש הביטוי כדי להצדיק הנפת דגלי אש"ף בשטח הקמפוס. יש מתח בקמפוס והוא נובע מהלגיטימציה שהאוניברסיטה נותנת לתומכי הטרור בקמפוס וזה חייב להיפסק. טוב לדעת שיש עובדים באוניברסיטה שלא מוכנים לשתוק''.
 


אוניברסיטת בן-גוריון מסרו בתגובה: "למה הרשינו להניף את דגל פלסטין בקמפוס? חוות הדעת המשפטית של היועץ המשפטי של הממשלה שקיבלנו היא שמותר למפגינים להניף את הדגלים. היועמ"ש נשען על כך שמדובר בדגל של הרשות הפלסטינית, איתה יש לממשלת ישראל הסכמים".
 

"מובן לנו שהמחזה לא היה פשוט וכאב לרוב חברי קהילת האוניברסיטה. אנחנו גאים בסטודנטים שלנו, משני קצוות המתרס, שהשכילו להביע את דעתם ולמחות באופן דמוקרטי, כזה שלא התדרדר לגילויי אלימות שבהם חזינו במקומות אחרים".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לעשות עיצומים שיכאיבו להנהלה ולסטודנטים הפלסטינאים.
    אדם 05/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להעיף את הפלסטינאים לרמאלה ושכם...
    סגור