קריירה ולימודים

רשות המסים עושה מהפכה: תוספות שכר, שדרוג תנאים ומענקים

בהודעה משותפת מטעם משרד האוצר, ההסתדרות ורשות המסים דווח כי נחתם הסכם קיבוצי לעובדי שע"מ - יחידת מערכות המידע והתפעול. ההסכם, שנחתם לתקופה של שש שנים, כולל שינוי מבנה ארגוני, קידום פרויקטים ותהליכים תומכי דיגיטציה, תוספות שכר, מענקים, דרגות אישיות, תוכנית לעידוד מצוינות ותקציב רווחה
מערכת ice |  7
רשות המסים יוצאת למלחמה (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
הממונה על השכר במשרד האוצר, ההסתדרות, רשות המסים וועד עובדי שע"מ (יחידת מערכות המידע והתפעול של רשות המסים) חתמו על הסכם קיבוצי מיוחד לעובדי היחידה. ההסכם, שנחתם לתקופה של שש שנים, מעניק תוספות שכר עם חתימת ההסכם, והגדלתן בהתאם להשלמת פרויקטים. כמו כן יוקם דירוג חדש בשע"מ שיאפשר להעסיק עובדים במקצועות טכנולוגיים. 
חלק ממטרות ההסכם הן לקדם עשרות פרויקטים הקשורים לליבת העשייה של רשות המסים, לשפר את פעילויות הרשות, בדגש על שיפור יכולת הגבייה והשירות לאזרח, ליישם שינוי ארגוני מקיף בשע"מ, לאפשר יציבות ביחסי העבודה, להאיץ תהליכי דיגיטציה בשע"מ ולתגמל את העובדים בהתאם.
 
עובדים שנקלטו בשע"מ עד סוף יולי 2019 יקבלו במהלך תקופת ההסכם תוספת שכר כוללת של 15% במספר פעימות, לרבות בהתאם להשלמת אבני דרך הכוללות השלמת פרויקטים ושינוי מבנה ארגוני. כן יקבלו העובדים הללו שני מענקים חד-פעמיים.
עובדים שנקלטו בשע"מ החל מאוגוסט 2019 יקבלו בתקופת ההסכם תוספת שכר כוללת של 9%, לרבות בהתאם להשלמת אבני דרך הכוללות השלמת פרויקטים ושינוי מבנה ארגוני. כמו כן יהיו זכאים עובדים אלו למענקי עידוד מצוינות על בסיס תפוקה והערכות עובדים בהתאם למועדים הקבועים בהסכם. המודל ייקבע בתוך שנה.
המענקים יינתנו לעובדים שביום החתימה על ההסכם הקיבוצי השלימו לפחות 12 חודשי העסקה באחד הדירוגים: מינהלי, מח"ר, הנדסאים וטכנאים, מהנדסים. המענק הראשון יהיה בסך של 9,000 שקל, והמענק השני יעמוד על 2,000 שקל.
כן סוכם כי רשות המסים תקצה בכל אחת משש השנים הקרובות 100 אלף שקל עבור רווחת עובדי שע"מ, וסוכם על שירותים חיוניים שיוחרגו משביתות.

הממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן: "הסכם שע״מ מסמל קפיצת מדרגה נוספת בהסכמים חדשניים אשר נחתמו במגזר הציבורי בשנים האחרונות. ההסכם מאפשר לרשות המסים לערוך שינויים נדרשים במבנה שע״מ, וכן לקדם שורה ארוכה של פרויקטים בעלי חשיבות לאומית בעולמות גביית המס והשירות לאזרח. ההסכם מאפשר לתגמל מצוינות בארגון וכורך בין מתנים לבין השלמת אבני דרך לביצוע מהלכים שונים, והכל תוך הבטחת השקט והתפקוד השוטף של שע״מ. בכך הסכם שע"מ מבטא את יעדי אגף השכר ומטרותיו״.
מנהל רשות המסים ערן יעקב: "חתימה על ההסכם הקיבוצי תאפשר לרשות המסים להגשים את היעדים האסטרטגיים אותם התווינו לקידום פרויקטים בעלי חשיבות לאומית. ההסכם אשר מתגמל מצוינות יאפשר לרשות המסים לגייס ולשמר כוח אדם איכותי, ויאפשר גביית מס אמת בזמן אמת ובשקיפות מלאה לטובת כל אזרחי ישראל".
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "מדובר בהסכם מאוזן ופורץ דרך שמעניק לעובדי שע"מ תוספות שכר, מענקים, תוכנית לעידוד מצוינות ועוד. לעובדי שע"מ תפקיד חשוב מאין כמוהו בביצוע פרויקטים לאומיים, והם יכולים להיות גאים בוועד שגילה אומץ בלתי רגיל והפגין מנהיגות ומקצועיות. ההסכם יעניק ליחידה חזון, אופק ותוחלת. אני מודה לכל מי שתרם וסייע בחתימתו". 
יו״ר ועד עובדי שע"מ, דודו דורון: ״אני מודה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד על הגיבוי והתמיכה לאורך כל הדרך. האמון ההדדי בין הנושאים ונותנים הביא אותנו לחתימה על הסכם טוב ונכון שיאזן את שע"מ. אני מבקש גם להודות למנהל רשות המסים ערן יעקב, למנהל שע״מ אריה רימיני, לראש מינהל המכס כפיר חן, לסמנכ״לית בכירה למשאבי אנוש ברשות המסים אתי מורלי גבאי, לכל צוות הממונה על השכר במשרד האוצר, ולחברי הוועד".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    זהירות מי שמקבל מס שלילי מס הכנסהלא משלמת כמו שצריך הם (ל"ת)
    יעקב 07/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 6.
    עובדי מיסים
    חצחק 07/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה קצבת זקנה
    סגור
  • 5.
    הזוי
    עיסא 07/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לעלות את השכר לכלום חוץ משכר המינמום אחרת הורסים כלכלת המדינה החלשים שיחלשו יותר נוכלים
    סגור
  • 4.
    רק לעובדי שעם
    לא להסתה 07/2022/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כתבה מגמתית ומקוממת. מתייחסת רק לעובדי יחידת המחשוב ולא לכלל העובדים
    סגור
  • 3.
    גנבים חסרי בושה
    צוציק 07/2022/06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    טכנולוגיות מלפני 50 שנה, ושוחד בשביל שיסכימו לעשות את העבודה שלהם
    סגור
  • 2.
    עובדי המדינה פשוט עושקים את המערכת ואת הכיס שלנו!
    קונספירטור 07/2022/06
    הגב לתגובה זו
    4 0
    תנאים שלא מהעולם הזה, בנים ממשיכים, עובר מדור לדור, משכורות מנופחות, תשלום רישיונות רכב ו וביטוחים, חגיגה על חשבון משלם המיסים המסכן שאותו רשות המסים מזמברת בכל יום
    סגור
  • 1.
    את כולם משדרגים .מה עם קצבת זיקנה .????
    מוטי 07/2022/06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    2100 ש"ח קיצבת זיקנה .בושה למדינה שאלה מנהיגיה....
    סגור