קריירה ולימודים

מענקים חדשים ותוספות בתלוש השכר הקרוב שלכם: מי הזכאים?

מאות אלפי ישראלים בדרך לשכר משודרג בתלוש המשכורת של חודש יוני, זאת כאשר הם עתידים לקבל דמי הבראה, וכן תוספת שנייה שמיועדת להורים לילדים בני 6 עד 12, שיזכו לנקודת זיכוי נוספת רטרואקטיבית החל מינואר השנה. כל הפרטים בפנים
מערכת ice | 
עליה בשכר העבודה (צילום unsplash, Pixabay)
סוף סוף חדשות טובות לשכירים בישראל? בתלושי השכר שתקבלו עבור חודש יוני במהלך השבוע הקרוב, רבים עתידים לקבל תוספות משמעותיות לשכרם, בשיעור של עד אלפי שקלים להכנסה נטו.
על פי YNET: "התוספת הראשונה היא דמי הבראה, שמגיעים לעובדים שנמצאים במקום עבודתם מעל שנה, והתוספת השנייה מיועדת להורים לילדים בני 6 עד 12, שיזכו לנקודת זיכוי נוספת רטרואקטיבית החל מינואר השנה. כדי שתדעו לאילו תוספות אתם זכאים, ניסינו לעשות סדר במה שחלקכם אמורים לראות בתלוש הקרוב".
אך מי הזכאים לדמי הבראה? כל עובד צבר ותק של שנת עבודה אחת לפחות במקום העבודה. גובה התשלום והתנאים לקבלתו אינם זהים בכל מקומות העבודה. שיעור דמי ההבראה נקבע עבור כל שנה בנפרד בטבלה של רשות המסים, שכוללת שני מרכיבים: ותק וכמות ימי ההבראה העומדים לזכות העובד, שמכסתם עולה ככל שעולה הוותק של אותו עובד.
 
התעריף שמשלם כיום המעסיק עבור כל יום הבראה משתנה, כאשר במגזר הציבורי התעריף המעודכן הוא גבוה יותר ועומד על 449 שקל בסך הכל, בעוד שבמגזר הפרטי - 378 שקל בלבד. לעובדי קבלן ולעובדים בענפים כמו שמירה, מלונאות ובנייה, ניתנו בהסכמים קיבוציים נפרדים תשלומים מיטיבים יותר והתעריף משתנה ממקצוע למקצוע.
במקביל, אלפי הורים לילדים בני 6 עד 12, שמשלמים מיסים בהיקף המספיק לניכוי נקודות הזיכוי ממס, צפויים לקבל תוספת של אלפי שקלים לשכר הנטו בתלוש השכר הקרוב - אם לא קיבלו אותה כבר בחודש שעבר. מי הזכאים לתוספת בתלוש? התוספת החדשה תינתן, לפי רשות המיסים, ל-610 אלף הורים עובדים לילדים בגילאים אלה, שמשלמים מס, בהיקף כולל של 2.1 מיליארד שקל. יצוין שגם עבור ילד שיחגוג 13 שנים - יזכו ההורים בניכוי המס עד לסוף שנת 2022, במשכורת דצמבר הקרובה.
אז מה הם הסכומים שיקבלו ההורים הזכאים? שווי נ"ז אחת כיום הוא 223 שקל, והסכום שיתקבל בתלוש הקרוב יהיה 223 על כל ילד בטווח הגילאים הרלוונטי, כפול שבעה חודשים (שכן ההטבה ניתנת רטרואקטיבית מינואר 2022).  ההטבה תהיה במשכורת של כל אחד מההורים המשלמים די מס לצורך זה. יצוין שאם המס המשולם על ידי ההורה העובד אינו גבוה מספיק, מענק ניכוי נקודות הזיכוי ממס יחולק על פני מספר משכורות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה