קריירה ולימודים

יפה בן דוד מאיימת: "שנת הלימודים הבאה לא תיפתח"

מזכ"לית הסתדרות המורים מכחישה שהיא נלחמת רק על כסף, ולא מתרגשת מפקידי האוצר. "הסכנה הגדולה היא שלא תיפתח שנת הלימודים, כי אין עם מי לפתוח"
מערכת ice | 
יפה בן דוד (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
השביתה בהסתדרות המורים אותה מובילה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד לא נגמרה, והמשא ומתן בינה לבין נציגי משרד האוצר עדיין נמרח. הבוקר בן דויד התראיינה לשאול אמסטרדמסקי וליאל קייזר ברשת ב', ולא שינתה את דעתה: "כולנו צריכים לדאוג ממה שקורה במערכת החינוך," אמרה, "היא ממש על סף פשיטת רגל. והסכנה הגדולה היא שלא תיפתח שנת הלימודים, כי אין עם מי לפתוח, כאשר יש מחסור גדול בעובדי הוראה."
 
עוד הוסיפה, "כבר למעלה משמונה חודשים ועוד אין התקדמות במשא ומתן, ולכן ניאלץ להשבית את הלימודים."
אמסטרדמסקי דייק אותה ואמר כי המחסור הוא רק במקצועות מסוימים ורק במקומות מסוימים, וכי אפשר לפתוח את שנת הלימודים. בן דויד ענתה כי "יש מחסור כמעט בכל הארץ, המחסור הגדול הוא בתל אביב ובדרום, וגם בשאר המקומות חסרים מורים." 
 
בעניין העלאת שכר המורים היא אומרת, "יש המון מועמדים להוראה שלא נכנסים כרגע כי הם מחכים לראות מה השכר שלהם יהיה. וכן מורים ותיקים שנוטשים וממתינים להחלטה. רצינו לעשות הסכם שכר מהיר." בן דוד דחתה את הטענות כי במשא ומתן היא דנה רק על שכר ולא על שאר דברים כמו התאמת ימי חופשות המורים לימי העבודה במשק.
נזכיר כי השבוע הודיעה המזכ"לית כי הסתדרות המורים מנחה את המנהלים ועובדי ההוראה שלא לקיים ימי הערכות ומפגשי הורים לקראת פתיחת שנת הלימודים. בן דויד שלחה מכתב למנכ״לית משרד החינוך, דלית שטאובר, שבו כתבה כי הובא לידיעתה שנוכח המחסור החמור בעובדי הוראה, משרד החינוך מצא ״פתרון״ למצב הקיים, באמצעות שיבוץ עובדי הוראה כמחנכים של שתי כיתות במקביל. "הסתדרות המורים לא תאפשר שיבוץ של עובד הוראה כמחנך של יותר מכיתה אחת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה