קריירה ולימודים

הסתדרות המורים ממשיכה בעיצומים: מתי יחלו הלימודים מחר?

הסתדרות המורים הודיעה כי העיצומים במחאה על תנאי השכר של המורים ימשכו גם מחר. הלימודים יחלו בשעה 10 בכל מוסדות החינוך, פרט לחינוך המיוחד
מערכת ice |  2
יפה בן דוד (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)

הסתדרות המורים הודיעה הערב (ראשון) כי העיצומים נמשכים וכי הלימודים בכל מוסדות החינוך – גני ילדים, בבתי הספר היסודיים, בחטיבות הביניים ובאולפנים יחלו בשעה 10:00 גם מחר. מוסדות החינוך המיוחד הוחרגו ובהם הלימודים יתקיימו כסדרם. העצומים שנמשכים כאמור לאחר מספר צעדי מחאה של המורים בשבועות האחרונים, מתבצעים במחאה על מחלוקות בנוגע לתנאי השכר של המורים.

בריאיון בחדשות 13 בסוף השבוע שעבר, אמר מזכלי"ת הסתדרות המורים יפה בן דוד כי פקידי האוצר: "לא רק שהם מנותקים, הם גם עקומים ושקרנים. אנחנו בעד להעלות את השכר ההתחלתי ב-44% כי איזו מורה תחזיק 6,920 ברוטו במ-100% משרה. מורים נוטשים וגם מנהלים, יש חוסר של אלפי עובדי הוראה ועוד כאלו שמחכים לחופש כי לאחר מכן בסוף יוני הם גם יינטשו. פקידי האוצר באים בלי מספרים, וכל ההצעות שאומרים בתקשורת אפילו פעם אחת לא עלו בכל הישיבות".
 


מנגד, באוצר מבקשים להעלות את השכר באופן כזה שיתגמל מורים צעירים, ולא על פי ותק.  "במדינת ישראל בולטים מאוד הפערים בין מורה חדש למורה ותיק. הפערים גדולים מדי. מי שמסתכל על ההשוואה של מדינות ה-OECD, אצלנו יש הכי הרבה פערים" אמר שר האוצר אביגדור ליברמן במסיבת עיתונאים שקיים בסוף החודש שעבר.
 


עוד הוסיף: "אין שום ויכוח לגבי הצורך בהעלאת שכר המורים- שכר המורים יעלה. הוויכוח המהותי הוא שארגוני העובדים רואים הכל דרך המשקפיים של שכר המורים. אני וחבריי חייבים להסתכל על התמונה הכללית. חוץ מהמורים והמנהלים, יש גם תלמידים, הורים, ויש את המשק הישראלי".

 

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ראש ועד של אירגון עלוב. עדיין לא סלחנו לכם על תקופת הקו
    אפי 06/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גברת בת דאוד מוציאה שם רע לכל המורים שיטחנו אתכם דק דק. מי שטובה שתקבל כפליים וכל העלובות שבאו בגלל החופשים מצידי שילכו לבית בלי פנסיה. תגמלו רק את הטובים נעבור שנתיים קשות ואחרי זה כל היפה בת דאוד יעלמו לנו מהעיניים. מול כח רק כח שיעשו חודשיים שביתה בלי משכורת חודשיים יתחילו גם ללמד צרפתית. ולך גברת בת שודיד מאחל רק קושי בחיים העלובים שלך.
    סגור
  • 1.
    לכו הביתה חצופים תגידו תודה על כל שקל שקיבלתם (ל"ת)
    הביתה 06/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור