קריירה ולימודים

יפה בן דויד מטילה פצצה: שביתה בבתי הספר ובגנים

מזכ"לית הסתדרות המורים במתקפה חריפה נגד פקידי האוצר: "לא רק שהם מנותקים, הם גם שקרנים", ותוקפת גם את הממשלה: "בנט, לפיד וליברמן מתעסקים רק בהישרדות פוליטית". מאבק המורים עולה שלב ושבוע הבא תיערך שביתה כללית באחד מן הימים
מערכת ice |  11
יפה בן דוד (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
בשורה מרה להורים, על רקע המו"מ בין הסתדרות המורים ובין האוצר, כאשר מזכל"ית הסתדרות המורים יפה בן דויד מודיעה על שביתה כללית של יום אחד שבוע הבא בבתי הספר ובגני הילדים.
שבוע לפני סוף הלימודים, לא נראה שיש אופטימיות במאבק המורים. מזכ"לית ההסתדרות בהאשמה חריפה נגד פקידי האוצר ואומרת הערב (חמישי) בריאיון בחדשות 13 כי "מערכת החינוך קטסטרופה, בקריסה".
 
על הטענה כי היא רק מגיעה לפגישות לפוצץ את המו"מ שנגרר, אמרה בן דויד: "הוא אכן נגרר, ואני מזועזעת מפקידי האוצר. אם לא מציעים כלום, הם לא מדברים במספרים. איך אפשר ככה להתקדם במו"מ, הם באים לא מוכנים ואומרים שאין הערכה תקציבית לשכר התחלתי למורה, אז על מה נשב?".
מזכ"לית ההסתדרות במתקפה חריפה נגד פקידי האוצר: "לא רק שהם מנותקים, הם גם עקומים ושקרנים. אנחנו בעד להעלות את השכר ההתחלתי ב-44% כי איזו מורה תחזיק 6,920 ברוטו במ-100% משרה. מורים נוטשים וגם מנהלים, יש חוסר של אלפי עובדי הוראה ועוד כאלו שמחכים לחופש כי לאחר מכן בסוף יוני הם גם יינטשו. פקידי האוצר באים בלי מספרים, וכל ההצעות שאומרים בתקשורת אפילו פעם אחת לא עלו בכל הישיבות".
 
הסתדרות המורים בקמפיין
בדבריה תקפה בן דויד גם בחריפות את הממשלה: "ראש הממשלה בנט, גם ראש הממשלה החליפי לפיד ושר האוצר פשוט מנותקים ממה שקורה. לא שמענו מהם במילה מה קורה היום במערכת, הם שותקים ושתיקה כהודאה. לא אכפת להם אלא רק מדבר אחד: להתעסק בהישרדות הפוליטית שלהם".
בכך המשיכה מזכ"לית ההסתדרות כי תהיה שביתה כללית שבוע הבא: "שבוע הבא יוחרפו העיצומים ואם צריך נשבית". לשאלה איזה יום בשבוע הבא, בן דויד לא הסכימה לחשוף עדיין.
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    תפטרו אותה
    שלומי 06/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למי את חושבת שאת? תעופי לנו מהעיניים.את רק יוצרת בעיות במקום לפתור נמאסת תשבי בבית שלך
    סגור
  • 7.
    מאוסה.מענין מי לוחץ מאחורי הקלעים.לי זה ברור (ל"ת)
    בושה גדולה 06/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 6.
    מעניין שבתקופת ביבי היא לא דברה כך
    ציפי 06/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בטח בונה על קריירה פוליטית בליכוד
    סגור
  • 5.
    יפה מה את רוצה? (ל"ת)
    משש 06/2022/17
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • 4.
    חקי חיון , לא יפה בן-דוד הינה פצצה בעצמה (ל"ת)
    חקי חיון 06/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 3.
    מגיע למורים שכר הוגן.
    אחד ש... 06/2022/16
    הגב לתגובה זו
    8 1
    אבל אם הגב' בן דוד מבינה כזאת גדולה בפוליטיקה - למה במשך 12 שנים של הממשלה הקודמת היא לא עשתה כלום ? עוד אחת שכל מה שהיאהעושה זה לדאוג לעצמה בלבד.
    סגור
  • היא לא עשתה כלום כי הסתדרות המורים הייתה כבולה בחוזה
    אני 06/2022/17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    קודם. ובגלל החוזה הקודם הם לא היו יכולים לשבות- זה היה חלק מההסכם, שאין שביתות. משעתה הסתיים החוזה, רוצים להגיע להסכם חדש עם תנאים טובים יותר. כל הכבוד!!!!!!! להמשיך במאבק בכל הכוח!!!!
    סגור
  • 2.
    הסתדרות מורים יקרה
    שולמית 06/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 3
    עושים ממכם צחוק ,וגם מאיתנו המורים . להשבית את המערכת עד סוף השנה ולהודיע חד משמעית ששנת הלימודים לא תפתח . די לרמוס אותנו כי אנחנו נשים !!!
    סגור
  • תתפטרי ואל תהיי מורה, אם לא טוב לך.
    מזל 06/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אני ראיתי תלושים של מורים והם לא מסכנים בכלל. תחלקי את השכר השנתי שלך בשעות העבודה שלך בפועל ותראי את השכר השעתי האמיתי שלך , תוספי על זה את החיסכון של הקייטנות. תתביישי לך. מאחלת לך שגם לך ישביתו שירות שאת צריכה לפתע די שתרגישי את המשמעות של שביתה.
    סגור
  • תסבי את מיקצועך להוראה ואז. ..נראה מה יש לך להגיד.
    אחת 06/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הורים לא מסוגלים להיות עם ילדיהם שמונה שעות ברצף, אין בעל מקצוע שמסוגל להתמודד עם ילדים שהם עם בעיות ריגשיות, חברתיות ולימידיות. 38 כאלה בכיתה. נראה איזה בעל מקצוע אקדמי יסב עצמו להתמודדות כזו. שלא לדבר על אלימות הורים ודרישות הזויות של המערכת. מוטב לכם להזדהות ולהשאיר לנו את ה"עבודה השוחקת"במקומכם.
    סגור
  • 1.
    שביתת המורים
    אני 06/2022/16
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הלוואי ויפטרו את כולכם.
    סגור