קריירה ולימודים

כריש האקזיטים התארח בפארק עתידים ת"א ויעץ לסטארטאפים חדשים

רוני ענב, מראשוני הסטארטאפיסטים הישראלים ומחבר הספר "נורדאו פינת וול סטריט", המעורב בהקמה ובהשקעה בעשרות חברות, הגיע למפגש מיוחד ב-CITY ZONE - מעבדת החדשנות של תל אביב, התרשם מחברות ההזנק הנמצאות בה וניסה לסייע להן. בין החברות שהציגו: Telicomm, Lumiweave, 6Degrees
מערכת ice | 
שגיא ניב רוני ענב פארק עתידים תל אביב (צילום יחצ)
האקזיט הגדול הראשון שעשה רוני ענב התרחש עוד כשאקזיטים כאלו היו בגדר חלום בתעשייה הישראלית. ענב, מראשוני יזמי ההיי-טק הישראלים, יצא לדרכו העסקית מדירת פועלים קטנה בשדרות נורדאו בתל אביב ונשאר חדור אמונה שיוזמה חופשית, נחישות והתמדה הן המפתח לעשייה ממשית. הוא מראשוני הסטארטאפיסטים ומעורב בעשרות חברות בהקמתן ובהשקעות בהן מאז. ענב, מחבר הספר "נורדאו פינת וול סטריט" ומי שהדרך שלו והאקזיטים שלו, מהווים דוגמא והשראה לחברות הייטק וסטארטפים רבים, הגיע למפגש מיוחד ב-CITY ZONE [סיטיזון], מעבדת החדשנות של עיריית תל אביב, אוניברסיטת תל-אביב ופארק עתידים תל אביב, כדי להתרשם מחברות ההזנק הנמצאות בה ולנסות לסייע להן.
זכו להזדמנות להציג בפני ענב:
חנן קליינר מחברת Telicomm, שהציג את פתרונות העברת וידאו על גבי הרשת הסלולרית, רוב מצלמות האבטחה בעולם מחוברות בכבלים פיסיים, וזאת עקב רוחב הפס המשמעותי שהן דורשות, על מנת להעביר את הוידאו המצולם למוקד הביטחון. עובדה זו מייקרת מאוד פריסה של מצלמות, שכן העלות העיקרית היא עלות החפירות וההשחלות של סיבים אופטיים ברחבי העיר. הפתרונות האלחוטיים הקיימים בדרך כלל אינם איכותיים מספיק או דורשים פריסת תשתית יקרה לא פחות. הבעיה רק מחריפה עם השנים, בעקבות השיפור באיכות המצלמות, שתמיד יתקדם בקצב גבוה יותר מהיכולת של התשתית להדביק אותו. מסיבה זו, ערים ברחבי העולם פורסות מצלמות אבטחה היכן שהן יכולות, ולא היכן שהן צריכות. חברת Telicomm פיתחה טכנולוגיה ייחודית, המאפשרת העברת הוידאו ממספר רב של מצלמות באותו אזור, על גבי תשתיות תקשורת סלולריות קיימות, ובכך מאפשרת התקנת מצלמות בכל מקום בו יש קליטה סלולרית, מבלי לפגוע באיכות הוידאו. ניתן להתרשם מאיכות הוידאו המשודרת באמצעות הרשת הסלולרית בשדה הניסויים של תל אביב בפארק עתידים תל אביב.
טל פרנס מחברת Lumiweave, שהדגים את מערכת ההצללה והתאורה הירוקה, המתבססת על תאים סולריים גמישים המוטמעים בתוך בד יריעות ההצללה .אחד האתגרים עמו מתמודדות ערים ברחבי העולם הוא משבר האקלים, וכתוצאה ממנו תופעת איי חום עירוני, והצורך לקרר את המרחב הציבורי. במקרים רבים נדרשת יכולת לספק צל באזורים בהם לא ניתן להשתמש בצמחיה, ועל כן נפרסות יריעות טקסטיל רחבות עבור הצללה של שטחים נרחבים. בנוסף, אותם אזורים בדיוק זקוקים לתאורה בשעות החשיכה, על מנת להגביר את תחושת הביטחון האישי של התושבים, ולאפשר למרחב הציבורי להתקיים בכל שעות היממה. אך תאורת הרחוב המקובלת היום דורשת תשתיות רבות עבור חיבור לרשת החשמל, ולתקשורת עבור תחזוקה, שליטה ובקרה. כמו כן, תאורת הרחוב הסטנדרטית מאירה לכל הכיוונים, ובכך יוצרת זיהום אור, המשפיע על הטבע העירוני הלילי.
 
חברת Lumiweave פיתחה יכולת לספק צל ביום ואור בלילה, באמצעות יריעת טקסטיל, אשר בה משולבים תאים סולריים בחלקה העליון, ונורת לד בחלקה התחתון, כך שהתאורה ממוקדת באזור המואר ללא זיהום אור, ומקורות האנרגיה הם עצמאיים וירוקים לחלוטין, ללא תלות ברשת החשמל, ולכן גם ללא תלות בתשתיות יקרות. החברה זכתה במקום הראשון בתחרות Women4Climate של הארגון הבינלאומי C40, ואב הטיפוס הראשון כבר הותקן ועובד מזה מספר חודשים בשדה הניסויים הטכנולוגי של תל אביב, בפארק עתידים תל אביב.
ואריה כץ מחברת 6Degrees, שסיפר על האפשרות של בעלי מוגבלויות להשתמש במחשבים, טלפונים חכמים או טאבלטים, באמצעות הצמיד החכם שהם פיתחו. אנשים רבים אשר איבדו יכולת מוטוריקה עדינה בגפיים העליונות, בין אם בעקבות מחלה, קטיעה או מכל סיבה אחרת, מאבדים גם את היכולת לתקשר עם אחרים, ואף מודרים משוק העבודה. מעטות הן המשרות בשוק העבודה, בעיקר אלו המשרדיות, אשר אינן דורשות שימוש במחשב, טאבלט או טלפון חכם עם מסך מגע. חברת 6Degrees פיתחה מכשיר לביש, אשר לומד את טווח התנועה המדויק של המשתמש, ולמעשה מתפקד כאמצעי שליטה במכשירים חכמים דרך בלוטות׳, ללא צורך להתקין דבר על אותם מכשירים.
החברה התקבלה לתכנית סיטיזון מתוך ההבנה כי עיריית תל אביב-יפו הינה אחד המעסיקים המשמעותיים בעיר, אם לא הגדול שבהם, ומתוך שאיפה להגברת הגיוון התעסוקתי בקרב עובדי העירייה, וכאיתות למעסיקים אחרים במשק, מטרתנו היא לתמוך בהשמת עובדים בעלי מוגבלויות, בעזרת הטכנולוגיה המסייעת שפותחה על ידי 6Degrees. גם חברות נוספות בפארק עתידים תל אביב כבר החלו להנגיש באמצעות 6Degrees כמה משרות ראשונות, על מנת לעודד מועמדויות מקרב בעלי מוגבלויות.
שגיא ניב, מנכ"ל פארק עתידים תל אביב: "שמחנו מאוד לארח את רוני בפארק עתידים תל אביב. כחלק מהליווי של התכנית הייחודית של סיטיזון וממודל ההצלחה של הפארק. אנחנו משקיעים בחיבור הסטארטאפים להזדמנויות חדשות, הן עם החברות השוכנות בפארק עתידים תל אביב והן מחוצה לו." 
גבי קמינסקי מנהל CityZone: ״אנו רואים חשיבות רבה בתמיכה בסטארטאפים שלנו סביב בניית איתנות פיננסית ארוכת טווח, על מנת לצלוח את הצעדים הראשונים בשוק המקומי, כמו גם הגלובלי, לכן, בנוסף לעבודה הצמודה עם עיריית תל אביב-יפו, אנו מסייעים לסטארטאפים גם בפיתוח עסקי עם ערים נוספות, תאגידים וכמובן משקיעי הון סיכון. לכן, שמחנו כל כך על ההזדמנות להפגיש את החברות המשתתפות בתכנית סיטיזון עם רוני ענב, ולהיעזר בתובנותיו המבוססות על ניסיונו הרב״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה