קריירה ולימודים

בשורה לנהגי אגד: העלאה של 1,200 שקלים בחודש

 בשורה משמעותית לנהגי ונהגות חברת אגד. הסכם שכר חדש נחתם לאחר משא ומתן בין הועד להנהלה בתמיכת ההסתדרות 
מערכת ice |  1
אגד (צילום פלאש 90, פייסבוק/ אגד)
חברות האוטובוסים משוועות לנהגים ואף מחלקות מענקים  בעשרות אלפי שקלים על מנת למשוך כוח אדם איכותי אל החברות. כעת, עם חתימת הסכם שכר חדש בין ועד עובדי אגד, ההנהלה וההסתדרות, אולי יגיעו סוף סוף מי שיחל למלא את החוסר.
לאחר משא ומתן לילי, חתמו הצדדים על שכר בסיס חדש באגד – 50 שקלים לשעה,  השכר השעתי הגבוה ביותר בענף. למעשה (עפ"י ההסתדרות), במהלך זה נשברה תקרת השכר לעובדי התחבורה הציבורית, וכ-3,500 נהגים ונהגות ייהנו מהעלאה מיידית בשכר. לשם המחשה, נהג מתחיל ששכר הבסיס השעתי שלו היה 43.5 שקל לשעה ישתכר 15% יותר, ובחישוב חודשי ייהנה מהעלאה לשכר היסוד של כ-1,200 שקל למשרה מלאה.
 
יתרה על כך, הוסכם על העלאה נוספת בשתי פעימות, שתגדיל את השכר אפילו עוד, בהתאם לוותק. בעוד שלושה חודשים, בנובמבר 2022 – כל העובדים בוותק של 15 שנים באגד ומעלה (כ-800 עובדים בקירוב), יקבלו שני שקלים נוספים לתעריף השעתי; וביולי 2023, כל העובדים בוותק של 10 שנים ומעלה, יקבלו תוספת של כ-2.60 שקל לתעריף הבסיס. בסך הכל, אחרי התוספות, יוכל נהג בוותק מקסימלי לקבל תעריף שעתי של עד 65 שקל לשעת עבודה. בנוסף, שכר המבקרים בחברה יעלה בכ-20% ושכרם של עובדי התחזוקה (דור ב') בחברה יעלה ביותר מ-8%. עובדי דור ב' הפורשים יזכו לתעודות נסיעה חופשיות.
 
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אנחנו יוצאים היום עם בשורה של ממש לנהגי ונהגות אגד. אלפי העובדים והעובדות שדואגים מדי יום להסיע אותנו בבטחה – יכולים לזקוף ראשם ולדעת שהם מתוגמלים על עבודתם הקשה והמאומצת. אני מאמין שמהלך זה מחזק משמעותית את הענף ואת עובדיו, ושחברות נוספות ילכו בעקבותיו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עד כמה אתם חושבים שהנהגים מטומטמים
    אבי 05/2023/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל הכתבה הזאת היא זלזול מוחלט באנטלגנציה של הנהגים פשוט צוחקים עלינו בראשם ארנון בין דוד שאמור לשמור על שכר הוגן דבקה הוא משבח את השכר של הנהגים השכר הזה כבר ישן מה החידוש 50 שח לשעה בעבודה הזאת שהורסת את הבריאות של הבן אדם זה לעג לרש לא בכדי נהגים לא רוצים לעבוד בתח'צ גם 70 80 שח לשעה למצדיק את העבודה הקשה הזאת .....
    סגור