קריירה ולימודים

שביתה בספטמבר? עימות חריף בין האוצר לשרת החינוך

ברקע קיפאון המו"מ בין הסתדרות המורים למשרד האוצר - שרת החינוך יפעת שאשא ביטון תמכה היום בדרישות המורים ותקפה בחריפות את האוצר, במהלך דיון בכנסת: "האוצר חושב שהוא ינהל את החינוך דרך הממשלה? זה לא יקרה. נדרשת גמישות מהפקידים"
מערכת ice | 
יפעת שאשא ביטון (צילום מסך ערוץ הכנסת)

כשבועיים לסיום החופש הגדול, פתיחת שנת הלימודים עדין נמצאת בסימן שאלה ברקע המחלוקת במו"מ של משרד האוצר מול הסתדרות המורים. היום (שלישי) קיימה הכנסת ועדת החינוך בכנסת דיון בנושא ההיערכות לשנת הלימודים, שלא נתן להורים סיבה לאופטימיות, כשהממשלה לא הציגה חזית אחידה ועימות נרשם בין נציגי האוצר והחיוך.


"אנחנו לא מצליחים להתקדם משמעותית, כפי שרצינו. גם מתוך ההכרה בנזק שהשביתה עלולה לגרום, לא נוותר על עקרונות חשובים במבנה העסקה של המורים. כולם יכולים לשאול את מי משרתת דחייה במו"מ לסוף אוגוסט. לא את האוצר ולא את הציבור". אמר נציג משרד האוצר שמואל אפלבוים.


שרת החינוך יפעת שאשא ביטון השיבה לו בחריפות: "את מדיניות משרד החינוך יקבע רק משרד החינוך. האוצר חושב שהוא ינהל את החינוך דרך הממשלה? זה לא יקרה. לא נוכל לצפות שלמורה מתחיל לא יהיה אופק ושהוא יישאר במערכת. להציע למורה ותיק 300 שקלים תוספת לברוטו זה לעג לרש. יש פה כרוניקה שאתם רגילים למשוך עד הקצה. שר האוצר שותף איתי בדיונים. נדרשת גמישות מהפקידים".


על פי דו" עדכני של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, 85% מבתי הספר דיווחו על מחסור במורים לקראת שנת הלימודים הקרובה. בנוסף, נראה שהמחסור במורים גדל במידה ניכרת משנים קודמות. הדוח, שכלל פנייה ל-4,000 מנהלים ומנהלות בתי ספר ברחבי הארץ, הראה כי המחסור החמור ביותר במורים הוא במרכז הארץ. 96% מבתי הספר בתל אביב ו-94% מבתי הספר במחוז המרכז דיווחו על מחסור במורים, ואילו בירושלים ובמחוז צפון דיווחו על שיעורים נמוכים יותר.


מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר, הסבירה: "נכון להיום משולבים 2,000 מורים מהחינוך הערבי בקרב החינוך היהודי במקצועות מתמטיקה, אנגלית, חינוך גופני וחינוך כיתה. 160 מורים נוספים מהמגזר נמצאים בשיבוץ למערכת היהודית. רובם לא מעוניינים להגיע למחוז ת"א, שם יש המחסור הגדול".


מי שעוד עשויים להיפגע והיו במוקד הדיון, הם תלמידי החינוך המיוחד, בהם תלמידים המשלובים בחינוך הרגיל הזקוקים לסייעות. "כעת חסרות 900 סייעות כיתתיות. במרכז בין חדרה לגדרה המחסור גדול יותר מאשר בשאר הארץ. המחסור בסייעות משלבות עומד על 1000. בראש העין מגייסים השנה 50 סייעות מכפר קאסם ואפילו דואגים להן להסעה." אמר,  נציג השלטון המקומי עמוס תמם.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה