קריירה ולימודים

חגיגת מענקים בתעשייה האווירית: זה הסכום השמן שיקבלו העובדים

לראשונה בתולדות התעשייה האווירית: מענקי מצוינות בגין חלוקת רווחים לעובדי החברה בסך כ-90 מיליון שקל, שיחולקו לכ-15 אלף עובדים. המשמעות: כ-6,000 שקל לכל עובד
מערכת ice |  15
עמיר פרץ התעשייה האווירית (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, ויקיפדיה, pexels)
לאחר שהדירקטוריון של התעשייה האווירית אישר באופן עקרוני את הצעת היו"ר עמיר פרץ ומנכ"ל החברה בועז לוי, הוחלט בשיתוף עם ארגון העובדים על חלוקת מענקים לכלל עובדי החברה בסכום של כ-90 מיליון שקל. ישנם בסך הכל כ-15 עובדים, כך שהמענק מוערך בסכום של כ-6,000 שקל.
סיכום זה מגיע בעקבות חלוקת רווחים מצטברים בגין 2019-2021, ובעיקר מרווחי החברה בשנת 2021, ולכן גם עובדים שעבדו בשנה זאת ופרשו במהלך השנה ייהנו מחלוקת הרווחים. התעשייה האווירית רואה בעובדות ובעובדי החברה שותפים מלאים להצלחתה ומייחסת חשיבות רבה בהנהגת מנגנון תגמול עבור כלל העובדים.

סיכומים אלה יובאו לאישור הדירקטוריון בישיבה הקרובה. החלטה זו מתווספת לתשלום הדיבידנד שהוענק השנה למדינת ישראל, בסך 655 מיליון שקל בסך הכל, סכום שיא של חלוקת דיבידנד למדינת ישראל מחברה ממשלתית.
כמו כן, חלוקת המענקים לעובדים וחלוקת הדיבידנד, התאפשרו לאור התוצאות העסקיות הטובות של החברה במהלך השנים האחרונות, ובזכות הזינוק ברווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2022 בשיעור של כ-54% לכ-202 מיליון דולר וצבר הזמנות המסתכם לסך כולל של כ-15.8 מיליארד דולר.
יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית, עמיר פרץ: "אני רואה בעובדים כשותפים מלאים להצלחה הגדולה שלנו, למרות שמדובר בשוק תחרותי ברחבי העולם. אני רואה בהחלטתנו זאת כהבעת הערכה לעובדות ולעובדים, וכמסר לעובדים במשק הישראלי, כי התעשייה האווירית הינו מקום עבודה שכדאי להצטרף אליו, כי פעילות החברה משקפת סולידריות פנימית ופעילות באווירה של אחריות הדדית.
כל אחת ואחד מעובדי החברה ידע לתרום את חלקו בתקופות קשות, לרבות בתקופת הקורונה, ולכן הוא ראוי להיות שותף גם בתקופות טובות. כשמתקשים ומפסידים – כולם מתגייסים, וכשמרווחים -כולם שותפים.
לפני כחצי שנה השבנו לבעלי החברה – הציבור הישראלי – 655 מיליון שקל מרווחי החברה כדיבידנד, והוכחנו שהתעשייה האווירית בתוך עמה היא יושבת – לא רק בהגנה על ישראל, לא רק בגאווה בעולם, גם בחברה ובכלכלה, ובזכות העובדים שלנו, יכול היה משרד האוצר להוריד את מחירי הדלק, ובכך כל אחת ואחד מהם יכול להיות גאה. כעת, תורם לקבל חזרה. אני מודה למנכ״ל, להנהלה וליו״ר הארגון על שיתוף הפעולה".
מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי: "לאחר שהחברה העבירה דיבידנד בסך 655 מיליון שקל למדינה, הגענו אל היום המשמעותי הזה, בו משולמים לראשונה מענקים לעובדות ועובדי התעשייה האווירית אשר זוכים היום בפרי נוסף לעמלם.   הנהלת החברה גאה מאוד על ההצלחות העסקיות המשמעותיות בשנים האחרונות, שהוכיחו את עוצמתה של התעשייה האווירית. למרות האתגרים המשמעותיים שניצבו בפנינו בשנים האחרונות, צלחנו את משבר הקורונה, התמודדנו כהלכה עם משברים עולמיים בנושא הרכש והאספקה,  המשכנו להוביל בתחומי עשייתנו ולספק ללקוחותינו את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם. השנה החולפת הייתה שנת שיא בתוצאותיה הכספיות של החברה, עובדה המסמלת את חוזקה של החברה ואיתנותה. חלוקת הרווחים לעובדים, מביאה לידי ביטוי תגמול לתרומתם המתמשכת לטובת כלכלת ישראל, הגנה על אזרחי מדינת ישראל, ויכולת מתקדמת בתחומי התעופה והביטחון לכלל לקוחותינו בעולם. אני גאה בביצוע מהלך חשוב זה המשתף את עובדי התעשייה האווירית בביצועים העסקיים של החברה."
יו"ר ארגון העובדים, יאיר כץ: "אנו שותפים היום למהלך היסטורי שעיקרו - גם עובדי התעשייה האווירית זכאים להנות מרווחי החברה. אנו בארגון העובדים מאמינים כי חברה רווחית ומצליחה היא אינטרס משותף לכלל העובדים ולנו תרומה מרכזית לכך ולכן ככל שהדבר מתאפשר, גם לנו העובדים מגיע להנות מפירות ההצלחה. 
לאחר שלוש שנים של הסכם צמיחה ותרומה של מאות מיליוני שקלים, צלחנו יחד את אתגרי הקורונה והבאנו את החברה לאיתנות פיננסית- לכן, החלטנו על חלוקת בונוס לכלל העובדים שעבדו בתע"א במהלך שנת 2021 בגינה חולק הבונוס (כן, גם לאלה שכבר פרשו מתע"א) - כולם נתנו- כולם יקבלו! בנוסף לבונוס לכלל העובדים, גובש מנגנון עתידי לחלוקת בונוסים, אשר יבוסס בין היתר על הערכת ביצועי העובדים ועמידה ביעדי הרווח של החברה וימומש החל משנת 2023. נמשיך לעמוד מול האתגרים הרבים העומדים לפתחנו, נקדם מנגנוני שכר מתגמלים ומותאמים לשוק העבודה הקיים וכן נפעל לשפר את תנאי העבודה והרווחה לטובת עובדי החברה. אני מודה לכל השותפים בראשם עמיר פרץ ומנכל החברה, רשות החברות ולחבריי לנציגות העובדים".
תגובות לכתבה(15):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    על כול בונוס יש שותף שעבד גם קשה מס הכנסה (ל"ת)
    י 12/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 11.
    חגיגת מענקים? ברוב ההייטק נותנים 2-3 משכורות
    דני 12/2022/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    פתאום פותחים עיניים על 6000 ש"ח, איזה חוצפה
    סגור
  • 10.
    6000 שח זו חגיגת מענקיים? (ל"ת)
    בטח בדיחה 12/2022/17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 9.
    תעשיה אווירית
    אורי 12/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    פרץ העלוב לא חשבת לרגע אולי לקחת את הכספים שאתה זורק על העובדים ולהציל את המפעל בצפון הרי אתם בונים בין השאר מטוסים יכולת בקלות לשלב את המפעל בצפון עם שאר התעשיה אבל נשארת ותמיד תשאר פקיד עלוב של ההסתדרות
    סגור
  • 8.
    מענקים
    אורי 12/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רואים שפרץ.הגיע מההסתדרות רק נקווה שאחרי חלוקת הרווחים לא יפטרו עובדים זה הנוהל שקיים בארץ
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    מגיע לנו וכל הקנאים ש. .
    די עם הקנאה 12/2022/14
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אנחנו רווחיים ומגיע לנו להתפנק עם קצת כסף שהרווחנו
    סגור
  • 6.
    זה חגיגות מענקים? רחוק ממשכורת 13 (ל"ת)
    אמיר 12/2022/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 5.
    נכי צהל נשכחו
    נכה צהל 12/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הגנו על המדינה נפצעו וקיבלו פיצוי נמוך שהריבית בשוק והמשכורות של כולם עולה
    סגור
  • 4.
    והגימלאים שהקימו נישכחו !!! (ל"ת)
    גימלאי תע" א 12/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 3.
    למה חגיגה
    אשר 12/2022/14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    למה חגיגה? מי גרם לרווחים אם לא העובדים? עדיף שכמה טייקונים יזכו או קופת המדינה וילך לאברכים?
    סגור
  • 2.
    לא מגיע להם שקל ממומנים ממיסים שלנו
    שרול 12/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 4
    לא מגיע להם שקל ממומנים ממיסים שלנו, שהם לא רווחים מקבלים עדיין משכורות גבוהות באמצעות המדינה דרך ההסתסרות וכמשמרווחים קצת איזה שנה מקבלים בונוסים, לא שווים שקל נטל על המדינה.
    סגור
  • תורמים לקופת המדינה מאות מיליונים בשנה (ל"ת)
    אשר 12/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    גועל נפש של וועד
    ניר 12/2022/13
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אדם שעובד שבוע ,מקבל כמו עובד שתרם 40 שנה. קומבינת הוועד , הם מקבלים את הבונוסים של המנהלים.
    סגור
  • שטויות
    אשר 12/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אולי זה שעובד שנה תרם יותר מזה שעובד ארבעים?
    סגור
  • אולי, אבל עדיין הועד מושחת (ל"ת)
    אלי 12/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור