קריירה ולימודים

נתוני הלמ"ס חושפים: זו העיר המובילה בתעסוקה בארץ

נתוני הלמ"ס חושפים עלייה בשיעור המועסקים בארץ בחודש ינואר וגם את הערים המובילות והעולות מבחינת שיעור העובדים והתעסוקה
מערכת ice | 
משרד (צילום freepik)
בצל הידיעות על העלייה באבטלה והמשבר הממשיך בהייטק בתחום, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום את נתוני התעסוקה לחודש ינואר, אשר מציגים נתונים עולים במעט מבחינת היקף כוח העבודה והיקף המועסקים, בעוד שנרשמת ירידה בשיעור התעסוקה של שכבת הגיל 25-64.
לפני נתוני הלמ"ס מספר המשתתפים בכוח העבודה בקרב בני 15 ומעלה עמד בחודש שעבר על 4.456 מיליון אנשים, כאשר מתוכם 193 אלף בערך לא מועסקים. אף שאחוז המשתתפים בכוח העבודה עלה בינואר, כך גם ירד האחוז בהם שאינו עובד אשר עלה גם הוא מ-4.2% ל-4.3%, כאשר אחוז הגברים מתוכם עלה גם הוא ואחוז הנשים נשאר זהה.
 
דברים נוספים שעברו שינוי קל בחודש ינואר זה היקף המועסקים בהיקף מלא שחווה עליה של חצי האחוז, לצד אלו שעבדו בהיקף חלקי שעלו ב-3.2%. יתרה מכך, האזור שבו נרשם האחוז הגבוה ביותר של כוח המשתתפים בעבודה היה אזור תל אביב, והנמוך ביותר בירושלים, אם כי תל אביב רשמה ירידה בהיקף הכוח וירושלים עלייה.
ירושלים היא העיר המובילה גם בשיעור תעסוקה נמוך, שעלה בינואר ב-0.6%, בעוד שמחוז מרכז רשם ירידה של 0.4% בהיקף הבלתי מועסקים. 
מבחינת ענף תעסוקה נוכל לראות עלייה של מועסקים בתחום שירותי אירוח ואוכל וגם בענף החינוך. עם זאת נרשמו ירידות משמעותיות בענפי הבריאות, הרווחה והסעד, כמו גם בתחומים השירותים המקצועיים, המדעים והטכניים.
אף שנרשמו פיטורים בהיי-טק עדיין נרשמו תוספות של מועסקים בתחומי ההנדסה, הטכנאים, סוכנים ועוד. הירידה נרשמה בתחומי הבינוי, פקידות ועובדי משרד. מספר השכירים בהיי-טק ירד ל-11.7% בשני אחוזים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה