קריירה ולימודים

נתניהו מפטר את גלנט מתפקיד שר הביטחון: דרמת ענק בממשלה

שר הביטחון משלם על הנאום שלו מאמש, כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לפטר אותו מתפקיד שר הביטחון. דיכטר המועמד המוביל להחליפו
מערכת ice |  2
יואב גלנט, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ דוד כהן, יונתן זינדל)
האולטימטום של השר יואב גלנט והמרד שלו בליכוד כנראה כבר לא יעצרו את הרפורמה המשפטית ובקואליציה מבקשים להספיק להעביר עוד במושב החורף של הכנסת את החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. הערב (ראשון) שר הביטחון משלם על הנאום שלו מאמש, כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לפטר אותו מתפקיד שר הביטחון.
על אף דבריו, שקרא לעצור את החקיקה באופן מיידי, גלנט עוד לא הודיע אם הוא יצביע נגד אבל גם בלעדיו ניתן למנות נציגים נוספים בליכוד שמתנגדים להמשך החקיקה כמו: יולי אדלשטיין, דוד ביטן ואבי דיכטר שביקשו להקפיא את החקיקה עד אחרי יום העצמאות, במטרה לשכך את ההפגנות ולא לפגום באווירת החג. אלא, שגלנט הוא הראשון שמשלם את התפקיד על הגמגום.
 
לארבעת המתנדנדים בליכוד השפעה מכרעת על ההצבעה שהרי צריך את אצבעותיהם על מנת להעביר את החוק. לפי התקנון בממשלה, שר שמצביע נגד המשמעת הקואליציונית, כמוהו התפטרות מהממשלה ולפיכך, תיק הביטחון עשוי להתפנות בתרחיש של סרבנות מצד גלנט.
דיכטר שהיה ראש השב"כ בינתיים מתחמם על הקווים ועשוי לשנות את דעתו נוכח ההצעה המפתה להתמנות לשר הביטחון, בטח כעת שהתפקיד התפנה הלכה למעשה ונותר ללא איש שיוביל את המשרד החשוב ביותר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ז
    י 04/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הידיים ידי עשו והקול של יאיר נתניהו
    סגור
  • 1.
    בהצלחה רבה לליכוד וכל מפלגות הימין
    בעד הרפורמה 03/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בהצלחה נתניהו יריב לוין רוטמן עם הרפורמה במערכת המשפט
    סגור