קריירה ולימודים

בני 16 מבאר שבע פיתחו מערכת המסייעת לנכים בכסא גלגלים

הזוכים בתחרות מיזם השנה 2023 של ישראל: בני נוער שפיתחו את המוביליי הראשון לכיסאות גלגלים. מצלמות וחיישנים יתריעו לנכים על מכשולים בסביבת הכיסא בצורה קולית לסמאטרפון
מערכת ice | 
הזוכים במיזם השנה מבאר שבע (צילום ליאור חורש)
אירוע הגמר של תחרות "מיזם השנה" 2023 ע"ש טד והדי אורדן ז"ל של עמותת יוניסטרים, נערך אמש (רביעי) בהיכל התרבות בת"א, ובו הוכרז הפרויקט הזוכה בתואר "מיזם השנה 2023".
הזוכים הגדולים במקום הראשון הם בני ובנות נוער בני 16, קבוצת חניכי שנה ג' ממרכז היזמות יוניסטרים אלטשולר שחם בבאר שבע. המיזם שפיתחו הוא סטרטאפ מיוחד שיאפשר לאנשים המתמודדים עם מגבלה פיזית ורתוקים לכיסאות גלגלים ממונעים, להתנייד בבטחה.
 
המערכת מבוססת על מצלמות וחיישנים, היא תהיה מודולרית ותורכב על כיסא הגלגלים בהתאם לצרכי המשתמש. המערכת תזהה ותתריע למשתמש על מכשולים בסביבת הכיסא בצורה קולית וויזואלית – ישירות לסמארטפון. הפתרון יאפשר למשתמש לנוע בבטחה וללא חשש מהסיכונים ומהמכשולים סביבו. בעתיד, המערכת תתבסס על בינה מלאכותית ותדע לזהות את סוג המכשול כך שיימנעו תאונות.
״אנו מאד מתרגשים מהזכייה ובעיקר מהאפשרות לסייע בעתיד לכמה שיותר אנשים המתמודדים עם מוגבלויות פיזיות. המיזם שלנו פותח בעקבות מפגשים שערכנו עם חברי עמותת איל״ן מבאר שבע, אשר הצביעו על הצורך בפתרון למניעת מכשולים למתניידים בכיסאות גלגלים. אנו שואפים להמשיך ולפתח את המיזם ולשווק אותו גם בעתיד״, סיפר אביאל ביטון, מנכ״ל הקבוצה, בן 16 מבאר שבע.
במקום השני זכתה קבוצת בני נוער ממרכז היזמות יוניסטרים טירת כרמל, המפתחת תחליף מלח העשוי מצמח הסליקורניה. במקום השלישי זכתה קבוצה ממרכז היזמות יוניסטרים עפולה, המפתחת פלטפורמה למציאת מומחים בתחומים טכנולוגיים המעניקה תמיכה מיידית.
במסגרת התחרות, שהינה אירוע השיא השנתי של העמותה, הוצגו למעלה מכ-90 סטארט אפים אותם פיתחו אלפי בני ובנות נוער המשתתפים בתכנית יוניסטרים, מכ–80 יישובים ברחבי הארץ וממגוון רחב מאוד של מגזרים: יהודים, ערבים, דרוזים, חילונים ודתיים, אשר התמודדו על תואר המיזם המצטיין שכולל גם פרס כספי להמשיך פיתוחו.
באירוע, שהתקיים בראשות רוני צארום, יו"ר ומייסד יוניסטרים, ויפעת בכור, מנכ"לית העמותה, השתתפו מאות אנשי ונשות עסקים והייטק מהארץ ומהעולם, יזמים, נציגי ציבור בכירים ועוד אורחים רבים אשר התרשמו מחברות הסטארט אפ של בני הנוער.
בין השופטים שהשתתפו: ראובן קרופיק יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים, יפעת רייטר מנכ"לית AIG ישראל, ד"ר עמי אפלבאום המדען הראשי לחדשנות ויו"ר רשות החדשנות, יפעת אורון Head of Blackstone Israel , היזם זהר לבקוביץ, אבי ורטהים יו"ר דירקטוריון אלוני חץ, שרית פירון Managing Partner Team8, קלמן שחם בעלים ומייסד אלטשולר שחם, עודד טל שותף מנהל בקרן קלארידג' ישראל ועוד רבים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה