קריירה ולימודים

חוששים להגיע לעבודה? זה מה שהחוק אומר בנושא

בעקבות המלחמה וחוסר היכולת של רבים להגיע למקום עבודתם, הגיע הזמן לעשות סדר ולברר אם מגיע לכם שכר מלא ופיצוי או לא. לפי החוק, אלו שגרים במקומות שעליהם כוחות הביטחון אסרו לצאת - זכאים לשכר רגיל
מערכת ice |  7
עבודה (צילום shutterstock)
כפי שפורסם אתמול, שר העבודה יואב בן צור חתם על הצו להחלת פרק ד' לחוק שירות עבודה בשעת חירום. היום בבוקר השר הוסיף וחתם על היתר כללי להעסקת עובדים בשעות נוספות בשמירה.
משמעות הצו כי עובדים יכולים וצריכים להגיע לעבוד במגוון מקומות עבודה חיוניים כמו חברת החשמל, המים, בתי חולים, קופות חולים, מוסדות רווחה ועוד. לצד זאת, נשאלת השאלה מה קורה במקומות העבודה האחרים והעובדים אשר חוששים להגיע לעבודה או לא יכולים לעשות זאת בפועל?
ב-ynet פורסמו מגוון שאלות ותשובות בנושא, ובעיקר פורט כי אכן ישנם עובדים שזכאים לפיצויים במקרה שאינם יכולים להגיע למקום עבודתם. עם זאת, הסכומים נקבעים בדיעבד. 
למשל, באירועי מלחמה קודמים נקבע כי תושבי היישובים יהיו זכאים לתשלום שכר רגיל בימי היעדרותם. התשלום כאמור מטופל בדיעבד, ובהתאם לתביעות שמקום העבודה מגיש לאוצר. 
מנגד, במידה ונאלצתם להישאר בבית עם הילד כי אין מסגרות בעקבות המצב, לא בהכרח תקבלו פיצוי או שכר. הזכאות לקבלת שכר כרגיל ניתנת אם הילד הוא בחזקתך הבלעדית, אם בן או בת הזוג לא נשארו גם הם בבית ואם הילד או הילדים גילם עד 14.
אם אתם חוששים להגיע למקום העבודה מסיבות בטיחות, הזכאות לפיצוי או שכר מלא מותנה בהוראות פיקוד העורך בנוגע לבניין שבו אותם עובדים ובטיחותו, בהתאם לאזור שבו אתם גרים ביחס להוראות פיקוד העורך בזמן נתון ועל בסיס הסכמים קיבוציים שנחתמו לפני האירוע. 
כמו כן, במידה ועל פי הוראות כוחות הביטחון עליכם להישאר בבתים, המעסיק לא יכול לפטר אתכם. הדבר נכון גם לגביי עובדים שקיבלו צו 8 ועליהם להגיע למילואים. מנגד, עובד שאמור להגיע לעבוד במקום עבודה חיוני לא יקבל פיצוי או שכר ואף מדובר בעבירה פלילית אם לא הגיע לעבודה.
לבסוף, בעת זו מוקדם לדעת מה יודיע מס הכנסה בנוגע לעסקים ועצמאיים שלא יכולים לפתוח את עסקיהם או לעבוד במצב הנוכחי. בעבר רשות המסים אפשרה לעצמאיים ולבעלי עסקים להגיש תביעת פיצויים.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    עבודה
    אתי 10/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עובדת ברמת השרון גרה בקריית גת צריכה לינסוע בבוקר לצומת על על אין אוטובוס והבנתי שאין רכבות בנוסף האים ישלמו לי
    סגור
  • 5.
    עם 3 ילדים בבית
    שרון 10/2023/09
    הגב לתגובה זו
    4 0
    המעסיק לא דיבר איתי והודעתי לו שאני עם 3 ילדים בבית כי אין מסגרות . שלושתם מתחת לגיל 14 אחד מהם ילד עם צרכים מיוחדים. הוא אמור לשלם לי עבור הימים האלה?
    סגור
  • 4.
    אז צריך עדכון לחוק!
    הילה 10/2023/08
    הגב לתגובה זו
    7 0
    כי מצב כזה לא היה ולא נראה. אנשים בחרדה קיומית. לא מעניין מקום עבודה. צה שווה עבודה כשכרגע בתינו נהרסים וחיי אדם נקטעו באכזריות. שכולם יתעוררו וישמרו קודם על נפשם.
    סגור
  • 3.
    מקום העבודה הודיע שלא להגיע
    חגית 10/2023/08
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אם המעביד הודיע שמקום העבודה סגור,האם יום חופש זה על חשבוני?
    סגור
  • על חשבון המעסיק
    דקורטור 10/2023/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם המעסיק הודיע לעובדים שלא יגיעו לעבודה הוא צריך לשלם על הימים האלה.
    סגור
  • 2.
    תשלוםמלא
    אני 10/2023/08
    הגב לתגובה זו
    4 0
    תנו פירוט מה זה נקרא חיוני , אין סיבה לזרוק סתם כותרות
    סגור
  • 1.
    לא הבנתי. בהריון חודש 8
    יסמין 10/2023/08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אני גרה בתל אביב בחודש 8 אני מפחדת ללכת לעבודה לפחות עד שיחסלו את המחבלים. שאני חושבת על זה מה הבעיה של מחבל להגיע לתל אביב לחטוף ולפגוע באנשים. מאתמול לא יצאנו מהבית
    סגור