קריירה ולימודים

עליית שכר ב-16%? אלו העובדים שחייבים לקבל שדרוג

אוריאל לין נשיא לשכות המסחר בפנייה לשר העבודה :"אי חתימה על צו הרחבה לעובדי ההסעדה פוגעת בשכר העובדים בענף. הסכם עבודה קיבוצי יכול לשפר את שכרם של עובדי ההסעדה בכ-16%", בענף ההסעדה למקומות העבודה בישראל מועסקים כ-100,000 עובדים
מערכת ice |  5
שכר (צילום shutterstock)
אוריאל לין נשיא לשכות המסחר בפנייה לשר העבודה והרווחה על כך שאי חתימה על צו הרחבה לעובדי ההסעדה פוגעת בשכר העובדים בענף. הסכם עבודה קיבוצי יכול לשפר את שכרם של עובדי ההסעדה בכ-16%.
לין מציין בפנייתו ליואב בן צור שר העבודה :"שהמשרד שוגה בדרך טיפולו בנושא זה. כאשר נחתם הסכם קיבוצי ענפי לכלל הארץ בין ארגון עובדים לבין נציגות של המגזר העסקי, ויש בו משום שיפור תנאי העבודה של העובדים, משרד העבודה ראוי וישים בראש מעייניו את ההזדמנות לשפר את תנאי העבודה של העובדים.

כאשר מעסיקים מוכנים לשלם יותר, ובפרט ברמות השכר הנמוכות, על שום שהם מבינים שזה נחוץ כדי לחזק את העסק, ויש בזה גם תועלת מוחשית ואמיתית עבור העובדים, ראוי שמשרד העבודה יפעל לקידום הסכם כזה, לאור המטרה של שיפור תנאי העבודה של העובדים.
אם מישהו חושש שמעסיקים ייפגעו, יוכל משרד הכלכלה להביע את עמדתו. אבל תמיד כשעושים הסכם קיבוצי ויש בו משום שיפור תנאי העבודה והוא מטיל חובה על עסקים לשלם יותר יהיו כאלה מתוך המגזר העסקי שיתנגדו. התנגדותם של יחידים היא לא רלבנטית. התנגדות של יחידים לא היא הקובעת. מה שקובע הוא הרצון של ארגון מעסיקים לשפר את תנאי העבודה.
ואני מדגיש באופן מיוחד, עובדים שנמצאים בשכבת השכר הנמוכה האמורים לפרנס משפחות שלמות. יתר על כן, אי אישורו של הסכם זה פוגע גם ביכולת המעסיקים לגייס עובדים.
בענף ההסעדה למקומות העבודה בישראל מועסקים כ-100,000 עובדים.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ומה עם מטפלים סעודיים בחברות גח אדם???? (ל"ת)
    מיכל 11/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    אבטחה
    מיציק 11/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה אם עובדי האבטחהיא חלמאים אותנו אתם לא סופרים בושה וחרפה
    סגור
  • 2.
    מלכתחילה הבעיה היא שיש הסכם קיבוצי
    טליה 11/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום שוק חופשי. אז היו משלמים באמת לפי ערך העבודה. ומכיוון שעובדים אלו באמת נחוצים למשק היום, אז היו משלמים להם הרבה מעל התשלום כיום.
    סגור
  • 1.
    מנהלים במשק
    ענת 11/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בושה וחרפה שכר מינימום בישראל 30.20 יש נשים שצריכות לפרנס משפחה בכבוד ולא לסגור את החודש בעוני בגלל זה אנשים מעדיפים לא לעבוד ולחתום בלשכת העבודה ההפך תשלמו שכר שמכבד מינימום 35 לשעה ותראו איך כולם יוצאים לעבוד ולא מבקשים נדבות
    סגור
  • ועדיין, יש אנשים שאין להן יכולת עבודה גבוהה
    טליה 11/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו אנשים עם פיגור שכלי משמעותי. כך שאם הם רוצים לעבוד - אף אחד לא יקבל אותם בגלל שיש שכר מינימום. למה שמנהל סופר ישלם למישהו שיכול רק להחזיר עגלות למקום 30.5 ₪ לשעה? יוצא שמי שאין לו יכולות גבוהות, אלא רק בסיסיות, יוצא לחלוטין משוק העבודה בגלל שכר המינימום. צריך שוק חופשי!
    סגור