קריירה ולימודים

נשיאת הרווארד העתיקה את הדוקטורט? החקירה שמסעירה את ארה"ב

האוניברסיטה האמריקנית הגישה כמות גדולה של מסמכים לקונגרס במסגרת מהלכי החקירה. קלודין גיי עזבה את תפקידה בצל האשמות אלו והביקורת על השימוע שנערך לה, במסגרתו לא גינתה מפורשות את רצח העם היהודי. "מעולם לא לקחתי קרדיט עבור מחקר של אחרים", אמרה להגנתה במאמר בניו יורק טיימס
מערכת ice |  4
קלודין גיי (צילום יוטיוב/ CBS Boston)
על רקע פרשת הגניבה הספרותית המיוחסת לנשיאת הרווארד לשעבר קלודין גיי, אוניברסיטת הרווארד הגישה כמות גדולה של מסמכים לקונגרס האמריקני במסגרת מהלכי החקירה, כך לפי דיווח ב-CNN. המסמכים מספקים את ההצצה המפורטת ביותר לתוך הליך הבדיקה שערכו בהרווארד סביב ההאשמות נגד גיי.
גיי עזבה את תפקידה מוקדם יותר החודש נוכח ההאשמות הללו והביקורת על עדותה בקונגרס בנוגע לתקריות אנטישמיות בקמפוס מאז ה-7 באוקטובר. ניק ברלי, דובר של ועדת החינוך וכוח העבודה של הקונגרס, עדכן כי המחוקקים "עוברים" על המסמכים שהעבירה האוניברסיטה לפני שהדד ליין שהוצב יפקע.
 
על פפי הדיווח, מסמך של שמונה עמודים שהגישה האוניברסיטה מספק מידע חדש על התגובה של המוסד לפרשה, כולל פירוט של לוח הזמנים של הבדיקה. ההתפטרות של גיי ב-2 בינואר מייצגת את הכהונה הקצרה ביותר בקרוב ל-400 שנות קיומה של הרווארד, זאת לאחר שמונתה רק ביולי האחרון. היא הייתה הנשיאה השחורה הראשונה והאישה השנייה בתפקיד מעולם. 
 
ההאשמות על העתקות בעבודות שלה הועלו לאחר השימוע בקונגרס, שבו סרבה לגנות באופן חד-משמעי קריאות לרצח העם היהודי. על פי החשד, במקרים רבים היא לא הוסיפה מירכאות לפני ציטוטים או צירפה מראי מקום בהתאם להנחיות. בחודש שעבר הודיעו בהרווארד כי גיי תגיש תיקונים לעבודת הדוקטורט שלה מ-1997. באותו הזמן ציינו באוניברסיטה כי מדובר בטעות מצערת, אך לא כזו שמחייבת ענישה. 
 
גיי עצמה פרסמה מאמר בניו יורק טיימס לאחר התפטרותה ובו הודתה שלא ציטטה כראוי חוקרים אחרים, אך ציינה כי היא עומדת "בגאווה" מאחורי העבודה שלה. "מעולם לא ייצגתי בצורה כוזבת את ממצאי המחקר שלי, ומעולם לא לקחתי קרדיט עבור מחקר של אחרים".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    זה מה שקורה שנותנים לאפלייה המתקנת להרים את ראשה
    pc 01/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשם הפוליטקלי קורקט ימנו גם חולדה בתור ראש עיר.
    סגור
  • 3.
    שתחפש עבודה בהאיטי ...שם מותר להעתיק (ל"ת)
    מממ 01/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    כרגיל באמריקה - הגזמה פראית
    יפים ינקלביץ' 01/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תעזבו אותה כבר ! היא לא אנטישמית ולא רמאית. בסך הכל היא טעתה טעות איומה בחקירת הקונגרס... כל החקירה וההכפשה הזאת היא מטעמי נקמה בעיקר - תגובה יחדותית ושטחית. די.
    סגור
  • 1.
    בושה
    דורון 01/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וחרפה ככל שיהיה או תהיה משכיל/ה אם אין באדם מוסר.הוא יכול להיותמפלצת אם תעודת השכלה
    סגור