בעולם

לאחר השימוע בקונגרס: נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה התפטרה

לאחר שאמרה כי קריאה לרצח העם היהודי תהיה עבירה רק כאשר היא "תלויה בהקשר", קוממה עליה ליז מגיל אנשי סגל וסטודנטים רבים. תורמים של המוסד איימו למשוך את כספיהם, וההנחה היא שהשתלשלות האירועים הביאה אותה להכריז על סיום תפקידה. יו"ר חבר הנאמנים יצא להגנתה ונקט בצעד דומה: "היא לא אנטישמית"
מערכת ice | 
ליז מגיל (צילום יוטיוב/ ABC News, ויקיפדיה)
ליז מגיל, נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה (UPenn), הודיעה אמש (שבת) על התפטרותה. המהלך מתרחש על רקע השימוע שנערך בקונגרס האמריקני ובו גרסה כי קריאה לרצח העם היהודי אינן בהכרח גילוי של בריונות או אלימות, וכי הן תלויות בהקשרן. בעקבות דבריה פרצה סערה ציבורית, שהביאה לכך שבוגר של המוסד שמשמש בכיר בוול סטריט איים בכך שימשוך את תרומתו הגדולה לאוניברסיטה.
עוד קודם לכן תורמים, אנשי סגל, סטודנטים ובוגרים התריעו בפני מגיל על ריבוי תקריות אנטישמיות בקמפוס במהלך החודשים האחרונים. מאז פרצה המלחמה בעזה, הקמפוס בפנסילבניה הפך יעד משמעותי לתקריות בהן פרו-פלסטינים התנכלו ליהודים, ואף נהגו כלפיהם באלימות. לכל אלה, לדברי רבים, הנשיאה הגיבה בקול ענות חלושה. "זו הייתה זכות לשרת כנשיאה במוסד יוצא הדופן הזה", ציינה מגיל בהודעה על התפטרותה. 
 
"היה לי לכבוד לעבוד עם הפקולטות, הסטודנטים, הצוות, הבוגרים וחברי הקהילה לטובת קידום המשימות של פנסילבניה", הוסיפה, והתעלמה במופגן מהשימוע שנערך בקונגרס. אלא שכבר לאחר השימוע פרסמה הבהרה והדגישה כי לא הייתה מרוכזת במהלך תשובותיה. "לא הייתי מרוכזת בעובדה שהקריאה לרצח עם של יהודים היא קריאה לאלימות הגרועה ביותר שאפשר להעלות על הדעת. זה מרושע".
"אני רוצה להבהיר שקריאה לרצח עם של יהודים היא איומה ונועדה לעורר אימה באנשים שסבלו מפוגרומים ומשנאה לאורך דורות. להשקפתי, זה איום והטרדה, והמדיניות שלנו בקמפוס צריכה להיבדק, ואנחנו נעשה זאת. אני מחויבת לביטחון ולרווחה בקמפוס של כל הסטודנטים. אנחנו נעשה את זה נכון". למותר לציין כי מאז המלחמה בעזה, התקיימו בקמפוסים רבים הפגנות שכללו קריאות אנטישמיות, לרבות תמיכה באינתיפאדה עולמית. 
 
יו"ר חבר הנאמנים של אוניברסיטת פנסילבניה סקוט בוק הודיע על התפטרותו מאוחר יותר, בעקבות לחץ שהופעל עליו מדירקטוריון המוסד. "בעקבות התפטרותה של נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה וישיבות מועצת הנאמנים הקשורות לכך, הגשתי את התפטרותי בתוקף באופן מיידי. בעוד שהתבקשתי להישאר בתפקיד למשך שארית כהונתי כדי לעזור במעבר של הנשיאות, הגעתי למסקנה שמבחינתי, עכשיו זה הזמן הנכון לעזוב".
"העולם צריך לדעת שליז מגיל היא אדם טוב מאוד ומנהיגה מוכשרת שהייתה אהובה על הצוות שלה. היא לא אנטישמית ולו במקצת. העבודה איתה הייתה אחת ההנאות הגדולות בחיי. לאחר חודשים של התקפות חיצוניות בלתי פוסקות, היא הייתה שחוקה, היא לא הייתה עצמה ביום שלישי האחרון". באוניברסיטת הרווארד חלק מארגוני הסטודנטים האשימו את ישראל כבר ב-7 באוקטובר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה